Skocz do zawartości

Felgi czy jest różnica?


Gość MMM

Rekomendowane odpowiedzi

nie jestem "specem" od felg. Napiszę inaczej - kiedyś chciałem kupić dodatkowe felgi na zimę do poprzedniego opla i byłem u kolesia, który się na tym zna bo siedzi w branży od lat wulkanizacja/opony/felgi, zapytałem o felgi do VW -czy będą pasować, usłyszałem "NIE" i to wszystko co mi było potrzebne wiedzieć. Jakby chciał zarobić na jeleniu to by próbował wciskać bajer w stylu "bierz, pasują, idealne, piękne, OPEL VW to jedno i to samo" , ale tak nie było. Jak mi ktos kto się tym zajmuje na codzień mówi że nie pasują to chyba większe prawdopodobieństwo że tak właśnie jest.

Więc argumenty tego typu:

wychodzi 0,25mm na ściance więc nie przesadzaj

mnie nie przekonują, zresztą otwór centralny to nie jedyna różnica między felgami VW i Opla. To że ktos wsadza felgi od VW do Opla to też nie jest argument, że to są felgi odpowiednie. Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mmarcinicramm

Na stronach producentów felg można sprawdzić do jakich samochodów pasują poszczególne modele, więc może w taki sposób upewnić się. Może wybrać felge, która wiadomo, że pasuje do Astry i sprawdzić czy do Volkswagena również polecają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem takie felgi przed tą zimą od Volkswagena i tak jeździłem pojechałem ostatnio na geometrię i koleś powiedział mi żebym je zmienił na Oplowskie, dlatego was pytałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory xflash ale bzdury piszesz

 

wielu producentow felg ma jeden rozmiar dla kilku producentow aut

ba czesto sa felgi z dwoma zestawami otworow do montazu

 

stosuja nakladki na otwor centralny z celu likwidacji roznicy

 

sa rowniez dostepne flansze zmieniajace rozstawy srub

mozna na 4x100 zamontowac 5x120 np z BMW

(oczywiscoie przy odpowiednim doborze et)

 

do tego sa sruby plywajace do montazu felg z innym rozstawem srub (rozsadek pozwala na montaz do 2 mm roznicy)

czyli jak masz 5x110 to mozesz zamontowax 5x108 albo 5x112

 

a kolege speca od felg pozdrow serdecznie

bo mimo ze pracuje w fachu to chyba malo wie

albo udaje ze wie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Gawlak - mnie nie przekonuje ale właśnie taki SPEC od felg, z którego usług korzysta xflash. Nie przekonują mnie naciągacze twierdzący, że coś nie pasuje i generalnie to, że ktoś pracuje jako wulkanizator, bo może mieć gów..niane pojęcie.

Więcej można się czasem dowiedzieć czytając w necie fora i opinie innych niż użytkowników niż słuchając pseudo-fachowców, którzy często nie mają bladego pojęcia o czym mówią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amen zgadzam sie w 100% czy moge zadać pytanie ..wam chcialbym zmienic felgi z 15 stek na 17stki w sintrze..moglobyscie mi opisac za i przeciw temu rozwiazaniu..i jakie konkretnie felgi ewentualnie szukac jakiego producenta aby pasowały..jesli bedziecie za chyba ze to głupi pomysł??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stosuja nakladki na otwor centralny z celu likwidacji roznicy

no tak, i tu pytanie do MMM czy chciał założyć felgi nie oplowskie i stosować jakieś nakładki, czy po prostu chciał włożyć oryginalne od VW bez niczego? -Bo ja zrozumiałem że to 2gie.

Nie przekonują mnie naciągacze twierdzący, że coś nie pasuje

a jak nazwiesz speca który powie że wszystko pasuje do wszystkiego? -Specjalistą...? :)

 

Ja nie pisałem o braku możliwości (bo to że można założyć nakładki itp to wiadomo), kuliste zatoczenia w felgach od VW to też nie problem, bo można dokupić śruby, ale czy o to chodziło autorowi tematu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość koszal83

jeździłem na felgach VW w swojej astrze oprócz tego ze auto jeździło jak chciało po drodze, nic dobrego z tego nie było głupie 0,5mm różnicy w otworze centrującym wystarczy żeby zobaczyć jak śruby dostają po d... aż opiłki metalu przy zdejmowaniu kół się sypały.Mówię oczywiście o zastosowaniu śrub oplowskich.

Edytowane przez koszal83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcineke

Witam

Zakupiłem do mojej Corsy B felgi 14 cali Enzo Cup które jeździły w VW Lupo i w tych felgach zostały założone pierścienie centrujące 57,1.

Czy w zwiazku z tym iz opel ma 56,6 muszę zmienić pierścienie???Oraz czy faktycznie mając felgi stalowe oraz oryginalne śruby 25 mm do nich muszę zmienic śruby na 27 mm???

Z powyższych postów wynika iż te 5 mm luzu powodują duże obciążenia na sruby więc brak 2 mm moze byc tragiczne w skutkach???

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności