Skocz do zawartości

BŁĄD EGR P1405 - brak rozwiązania


Gość PAUL87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny problemu w mojej Corsie. Silnik to 1.2 48kW X12XE. Problemem jest błąd EGR 'P1405- Exhaust Gas Recirculation (EGR) valve - malfunction', który po wymianie EGR na nowy pojawia się nawet po skasowaniu. Przepływomierz, nowy sprawny, brak innych błedów. Silnik trochę jest przymulony, spalanie w normie. Czy przyczyną może byc zabrudzona przepustnica?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rogervin

Sprawdź wiązke biegnącą do zaworu. Przepływka oryginał? Przez przepustnice może szaleć ecu, słyszałem już o takich przypadkach w tym samochodzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązkę sprawdziłem, napięcia na odpowiednich pinach wg instrukcji. Także odpada problem z kablami. Przepływomierz zamiennik FALKEN. Spróbuje podpiąć stary BOSCH, zobaczę co będzie się działo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszeksz2

Witam.

Posiadam Astrę F z silnikiem X14XE. Miałem też błąd 1405. Wymieniłem EGR ale nic nie pomogło. Problemem okazała się sonda lambda. Po wymianie problem zniknął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Niestety nie mogę znaleźć rozwiązania. Podmieniłem sondę i przepływomierz, przepustnica wyczyszczona, ale brak efektów. Brakuje mi już pomysłów. Czy rozrząd (łańcuszek i zdało by sie wymienić) może w jakiś sposób powodować, że ECU głupieje???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rogervin

Praca zaworu EGR, jest ściśle powiązana z przepływomierzem, jemu bym się przyjrzał. W tych silnikach przepływka wyłącznie Bosch lub Magneti Marelli. Wcześniej wspominałeś, że podmienisz na stary Bosch. Tylko pytanie, czy jest on sprawny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość bartek26

Witam

Ja mam dwa pytania związane z zaworem EGR.Jestem posiadaczem Corsy B z 1996 1,4 V16 od pewnego czasu pojawiał się ten błąd i zapaliła się lampka kontrolna lecz po przejechaniu około 3 kilometrów gasła i było ok.Ostatnio znów się zapala i nie gaśnie dopóki silnik pracuje i wraz z tym na 3,4 i 5 biegu przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie autkiem i brak jest mocy i zanotowałem straszne zużycie paliwa.Byłem u mechanika po sprawdzeniu komputerem powiedział ze zawór do wymiany ale radził zacząć od wymiany kabli i świec czy to coś pomoże?

Drugie moje pytanie jest takie znajomy mechanik poradził mi zaślepić ten zawór.Czy można coś takiego zrobić i czy wpłynie to jakoś na parametry silnika i jego prace?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek26 Odpowiem ci na drugie pytanie!, otóż zaślepić można ten zawór!, ale żeby to zrobić to najpierw należy ten zawór wyczyścić aby sprawnie otwierał się i zamykał!, tylko w pełni sprawny zawór egr można zaślepić!, do zaślepiania najlepiej użyć zaślepki wykonanej z elastycznego i termoizolacyjnego materiału odpornego na wysokie temperatury!!, (z blachy może łapać lewe powietrze) <uważać na siłe dokręcania śrub!!> żeby nie upierdzielić śruby bo widziałem taki przypadek! :rotfl: , po zaślepieniu silnik pracuję normalnie tak jak by to miało miejsce z nowym zaworem egr! czyli kultura pracy poprawia się znacząco w stosunku do tego co było przed czyszczeniem i zaślepieniem!, zresztą po prawidłowej czynności demontażu, czyszczenia i montażu i odpaleniu auta w celu rozgrzania go aby odpowietrzyć układ chłodzenia kontrolka engine check gaśnie niemal natychmiast! :wesoly: co świadczyć będzie o prawidłowym działaniu zaworu egr! :wink:

Edytowane przez marti82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności