Skocz do zawartości

Nierówna praca na biegu jałowym - rozgrzany silnik


Gość Wujaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Wujaszek

Witam,

Proszę o pomoc w temacie opisanej usterki. Rozgrzany do 70-80 stopni silnik charakteryzuje się nierówną pracą na biegu jałowym. Przy wyższych obrotaach lub predkości objawy ustępują. Podjęte działania:

- sprawdzenie i regulacja wtryskiwaczy ; Bosch

- wymiana sterownika (kilka i ten sam efekt)

- zestaw naprawczy do pompy

- sprawdzenie i wymiana zaworu powrotnego

- diagnostyka momputerowa nie zgłasza błędu. Jedynie współczynnik ciśnienia "faluje"

Pomysły się skończyły a rozwiązania jak nie było tak nie ma. Stąd moja prośba do Was gdzie dalej szukać przyczyny awarii. Co jeszcze można sprawdzic

Za pomoc będe wdzięczny!

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam podobny problem. Polepszyło się troche po wymianie filtra paliwa. Przed wymianą praktycznie zawsze po rozgrzaniu pracował nierówno, po wymianie nierówna praca zdarza się zdecydowanie rzadziej.

Natomiast nie ustąpiła do końca..

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wujaszek

Tego nie rozważałem...

Przy zapaleniu kontrolki poziomu paliwa zaczął się krztusić tak jakby jechał na oparach. Dolanie paliwa zmniejszyło objawy.

Wczoraj przejechałem się za samochodem i zauważyłem niepokojące kopcenie, czarny dym.

Wymienię filtr i zobaczymy. Przypadek dosyć trudny. Jak znam życie okaże się jakaś pierdoła. Trudne awarie łatwiej zdiagnozować :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość Opelos29

Witam.chciał bym odgrzac temat. Mam takie same objawy. Koledzy poradzili sobie? Auto zimne chodzi ok. Po rozgrzaniu do 70 chodzi na 3 Gary i słychać stuki z okolic pokrywy zaworów.moc jest. Kopci na czarno po dodaniu gazu i dziwny zapach spalin jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pewnie błędy są? Ale po co miałbyś je odczytywać?Może kata masz zapchanego?Stuki to można się domyślać że auto się dławi albo np. padają hydropopychacze.Kompresję mierzyłeś?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Opelos29

I pewnie błędy są? Ale po co miałbyś je odczytywać?Może kata masz zapchanego?Stuki to można się domyślać że auto się dławi albo np. padają hydropopychacze.Kompresję mierzyłeś?

Błędów brak. Kat raczej odpada bo moc jest .zimny czy ciepły więc zapchany raczej nie jest. Kompresję sprawdze. Będę zmieniał olej to się okaże czy hydrostaty już padają. Zastanawia mnie czemu po rozegraniu chodzi na 3. Wtrysku podobno dobre bo były sprawdzane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Opelos29

A jak podmienisz wtryski miejscami?Może być że wtrysk dobry ale nie ma sterownia np.od sterownika.

a przypadkiem nie jest tak że wtryski sa zakodowane do odpowiedniego cylindra?? i przy zmianie miejscami trzeba kodować?? miałem forda mk3 tdci i tak było

dziwi mnie fakt że na zimnym chodzi super a dojdzie do 70 i głupieje. może sterownik jak się nagrzeje to coś mu się dzieje już nie mam pomysłu jest to motor isuzu 1.7 cdti

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności