Skocz do zawartości

Uciekające podciśnienie i muł do 2,5 tys obr.


Gość mario84pl

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mario84pl

Witam

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.

 

Objawy.

P0400 – na postoju.

Brak mocy do 2,5 tyś. obr/min. Poniżej tych obrotów nie jest to mega muł, ale czuje, że nie przyśpiesza tak jak kiedyś :(

 

Z uwagi na błąd P0400, sprawdzono wakuometrem, podciśnienie. Bezpośrednio przy pompie wynosi -0.8/-0,9. Wdaje się być ok. Naciskanie hamulca nie wprowadza zakłóceń.

Przewody i trójniki szczelne. Elementy wykonawcze sprawne. Sprawdzono, trzymają podciśnienie. Elektrozawory także wydają się sprawne. Opór cewek ok. 8,5 Ohm. „Dmuchanie” wg opisów.

Następnie podłączałem po kolei, pojedynczo elektrozawory i mierzyłem podciśnienie za elektrozaworami, czyli przed elementami wykonawczymi.

Turbina: Na luzie -0,8, podczas przegazowywania spadało, ale nie do 0.

Klapy zawirowań: na luzie 0, podczas dodawania gazu, na ułamek sekundy dochodziło do -0,4.

EGR: (gdy użyłem elektrozaworu od klap zawirowań, dlaczego napiszę dalej, przy temp silnika ok. 70st.) na luzie -0,4, po wciśnięciu gazu spadało do 0.

Zdiagnozowałem, że sama obecność w układzie podciśnienia elektrozaworu od EGR, powoduje, że bezpośrednio za pompą VAC, podciśnienie schodzi do poziomu -0,6 bar. Wymieniłem elektrozawór EGR z tym od klap zawirowań i nie podłączyłem do pompy VAC tego „uszkodzonego”. Podciśnienie przy pompie jest ok. -0,8 jedynie po puszczeniu gazu (po przegazowywaniu), na chwilę spada do poziomu nawet -0,4. Wydaje mi się, że w momencie przenoszenia podciśnienia do EGR (przy wciśniętym gazie jest tam 0, po puszczeniu robi się -0,4), pompa musi to nadrobić.

Czy jest to normalny objaw? Czy podciśnienie przy pompie bezwzględnie powinno być -0,8 ? co oznacza, że pompa VAC do wymiany? Przy odłączonym elektrozaworzy od klapek, Błąd na postoju nie pojawia się.

Co z elektrozaworem od EGR, obniżającym podciśnienie przy pompie? Nadaje się do wyrzucenia?

Mam dwa elektrozawory szare i jeden czarny(ten od EGR, uszkodzony), Czy ten od Turbiny nie powinien być też Czarny?

 

Ciśnienie doładowania:

Sprawdzono OpelScannerem ciśnienie doładowania.

Na postoju: zadane 1,09 natomiast rzeczywiste 0,99.

Podczas przyśpieszania różnicę są większe, gdzie rzeczywiste ciśnienie powoli goni zadane, gdzie różnice wynoszą ok. 0,3. Dopiero powyżej 2,5 tys obr. Zadane = rzeczywistemu 1,95

Podczas ustalonej prędkości różnica wynosi 0,2. Np. zadane = 1,4, rzeczywiste 1,2.

Czy ciśnienie doładowania zachowuje się prawidłowo? Przypomnę, Jeżeli nie to czy może to być wina, mojej usterki w układzie podciśnienia?

 

Co jeszcze mogę sprawdzić, żeby zdiagnozować dlaczego do 2,5tys obr, nie czuć pełnej mocy?

Dodam jeszcze, że eksperymentalnie podłączyłem tylko Klapy zawirowań, odłączając EGR i różnicy w przyśpieszaniu nie zauważyłem.

 

Dodam jeszcze, że jakiś 1,5 miesiąca temu miałem czyszczony kolektor dolotowy, przy okazji zdejmowania głowicy (zerwane świece) i było wszytsko ok. Brak mocy zauważyłem ok 2 tyg temu.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi i porady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario84pl

Tak, Egr wyczyszczony. Podciśnienie trzyma. Podpięty na krótko, grzybek chowa się do końca. Po wyłączeniu zapłonu, podciśnienie w takim układzie utrzymuje się.

Błąd P0400 pojawiał się ewidentnie z powodu elektrozaworu od EGR. Teraz podmieniony z tym od Klap i błąd nie pojawia się już. Z tym, że ten zepsuty nie jest wpięty w układ podciśnienia, co się wiąże, że klapy nie są sterowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety po tej podmiance elektrozaworkow pewnie ECM widzi blad klap. Te elementy musza byc sprawne inaczje silnik przechodzi w tryb awaryjny. Tu nie da sie tak jak w vagach ze zaslepisz wezyk czy odepniesz wtyczke od elektrozaworka EGR i auto dalej bedzie smigac. Wymienisz elektrozaworek to wtedy bedziemy myslec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario84pl

No tak, od wymiany elektrozworu muszę zacząć. Pytanie, czy musi to być czarny? Tak jak pisałem, kiedyś wyczytałem, że w moim silniku powinny być dwa czarne i jeden szary. Szary do klapek zawirowań a czarne do turbiny i egr. Podobno Czarne są jakieś mocniejsze.

W danej chwili, gdzie mam odłączony od podciśnienia (po wtyczka elektryczna jest podpięta) elektrozawór od klapek, Nie mam błędów ani trybu awarynjego. Mimo to auto zaczyna pożądnie przyśpieszać dopiero po przekroczeniu 2,5 tys obr. Do niedawna było to 1,8 tys obr.

Druga sprawa, czy w momencie puszczenia gazu, kiedy podciśnienie przekierowywane jest na zawór EGR, normalne jest, że tuż za popmą VAC, podciśnienie na chwilę zniża się do poziomu ok -0,4 ? Czy jest to już oznaką, że popma nie wydala?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mario84pl

Witam ponownie.

 

Zakupiłem nowy elektrozawór sterujący EGR (...200, czarny) Podmieniłem i okazało się, że daje identyczne objawy jak ten "niby uszkodzony", czyli sama jego obecność w układzie powoduje, ze podciśnienie przy samej pompie jest ok -0,6. Tak więc domyślam się, ze elektrozawór był sprawny.

Czy to oznacza, że jednak pompa VAC nie wydala?

Jeżeli miałem podciśnienie -0,6, po naciśnieciu hamulca, nic się nie stało, ale po jego puszczeniu, słyszałem jak coś zaciągło powietrze, i podciśnienie wzrosło do -0,4. po kolejnym naciśnięciu i puszczeniu wzrosło do -0,2, wywaliło checka. Na wolnych obrotach, podciśnienie powoli, bardzo powoli rosło.

Czy to faktycznie słaba pompa? Mam tą co przewód do serwo jest na szybkozłączkę a podciśnienie mierzyłem przy wyjściu pompy na eletrozawory.

 

Co i jak ewentualnie jeszcze mam sprawdzić, żeby potwierdzić bądź wykluczyć uszkodzenie pompy VAC.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario84pl

To byłby pierwszy typ, którego nie chciałem dopuścić, że to wina tego.

Tym Bardziej, ze jak podłączyłem wakunometr do samej pompy, to pokazywało -0,9 i naciskanie hamulca nie wprowadzało zakłóceń.

Czy to może być tak, że pompa VAC, nie wydala tylko jak są podłączone elektrozawory z elementemami wykonawczymi?

Elektrozawory bez napięcia (np na biegu jałowym od klapek i egr(przy zimnym silniku)) przepuszczają powietrze atmosferyczne przez filterki, czyli jest to jakby mała niszczelność w układzie. Dobrze rozumuję? Skoro tak, to czy dlatego pompa ma problemy nadrobić? czy może faktycznie gdzieś jest nieszczelność w układzie eletrozaworków/elem. wykonawczych? którą ciężko znaleźć?

 

Znalazłem jeszcze na w necie, że koleś miał podobne objawy do moich (spadające podciśnienie po puszczeniu pedału hamulca) i mu ewidentnie zasugerowali uszkodzone serwo hamulca. Nie mogę się go dopytać czy wymiana pomogła, bo mu mechanicy każą wymienić przy okazji serwa pompe VAC :(

 

Ja mam taki objaw serwa, że na biegu jałowym, po 3krotnym naciśnięciu staje się twardy pedał, dopiero po przegazowaniu znowu staje się miękki. Wydaje mi się to prawidłowe przy moich wskazaniach wakumetru, skoro po puszczeniu hamulca podciśnienie spada, to serwo nie "umie" zassać, co może odpowieadać niewydolności pompie VAC, ale czy nie ma tu objawu uszkodzonego w jakiś sposób serwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności