Skocz do zawartości

Błąd P0130 - Temat Rozwiązany!


Gość marti82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

tak jak w temacie zdiagnozowałem swoją corsinę i tkwi Błąd "PO130 - (2) za niskie napięcie obwodu sensora O2 - Obecny lub (występuję)"

 

czego dokładnie dotyczy ten błąd?? bo szukam i nigdzie nie mogę znaleźć!!, EGR wyczyszczony i zaślepiony!, krokowy nowy i działa, ale auto nie odpala za 1x! tj, jak odpale na zimnym to zgaśnie!, i tak go kręce z 5x bo nie wchodzi na ssanie na oborty 1100 tylko gaśnie (przy czym sam sobie podbija obroty do 3 tys a obroty spadaja niby na ssanie na chwile po czym spadają do zgaśniecia!!!), jak się rozgrzeje to jakoś chodzi no właśnie jakoś!, dodaje gaz i jest dziura spadek obrotów z 9600 na 8500 po czy po zdjęciu nogi z pedału gazu obory wchodzą na 9600, podczas jazdy i przeciągnięcia go powyżej 300tys. obr. wywala check właśnie z tym błędem a auto traci moc, poszarpuje i nie da rady jechac!, biorę pod uwagę przepływomierz! i sonda lambda!, może ktoś wie dokładnie czego dotyczy ten błąd?? a może EGR? ale jak mówie został wyczyszczony i zaślepiony!, a dodam że po wyjęciu poprzedniej sondy lambda była czarna i okopcona!!, dlatego założyłem starą sondę którą ktoś mi wymienił nie potrzebnie!, ale nie wiem na 100% czy ta sonda działa prawidłowo!

Panowie liczy się każda pomoc i sugestia każda podpowiedż!:):prosze: już 3 miesiąc się z tym męcze i szlak mnie trafia!

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rogervin

Z obrotami troche namieszałeś/aś, ale mniejsza z tym :wink: Mozliwe, że jest to przepływomierz, czujnik polozenia wału lub np czujnik temperatury. Najlepiej wykonać diagnostyke komputerową (podgląd parametrów bieżących), być może, dzięki temu, zaoszczędzisz sporo czasu i pieniędzy.

Edytowane przez rogervin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obrotami troche namieszałeś/aś, ale mniejsza z tym :wink: Mozliwe, że jest to przepływomierz, czujnik polozenia wału lub np czujnik temperatury. Najlepiej wykonać diagnostyke komputerową (podgląd parametrów bieżących), być może, dzięki temu, zaoszczędzisz sporo czasu i pieniędzy.

 

Z obrotami nic nie mieszałem bo nie mam w tym doświadczenia :rolleyes:

czujnik położenia wału odpada bo auto odpala!!, jest iskra na każdym z garów!, zresztą jakiś czas temu przyjrzałem się temu czujnikowi z bliska i delikatnie profilaktycznie został przeczyszczony!, także ten czujnik działa bez zarzutów!, diagnostyke komputerową sam robiłem już 3x jako że nabyłem do tego sprzęt :wesoly: , właśnie stawiam na przepływkę! kiedyś miałem z nią już problem ale po wyczyszczeniu chodziła i nie było problemu z wyżej wymienionymi objawami!, w parametrach widnieje mieszanka uboga!!, czarna okopcona sonda lambda świadczy o złej emisji spalin!, jak zrobię to napiszę co było przyczyną!.

 

Edit!! żeby nie zaśmiecać!

 

Auto już zrobiłem!! wreszcie!! :rotfl:

 

winowajcą okazał się Przepływomierz!!! Auto i odpala od kopa i wkręca się pięknie na obroty!! :rotfl: teraz leci jak rakieta!! :rotfl::super::jupi:

 

otóż błąd który napisałem PO130 - (2) za niskie napięcie obwodu sensora O2 - Obecny lub (występuję)" tłumaczę w ten sposób że przepływomierz źle mierzył ilość powietrza! motor dostawał mało paliwa stąd brało się niskie napięcie sondy labmbda!

 

temat uważam za zakońćzony! dziękuję również za porady i sugestię :D:super:

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość kozaksa

Marti82, wielkie dzięki za ten info post. U mnie idętyko obiawy i przepływka padnięta. Między czasie egr też zaszfankował ale czyszczenie wystarczyło(no potem go zaślepie) Nadmienię ,że kupiłem przepływomierz magnetti za ok 260 zł (org bosh 460zł). Po jego założeniu auto nie chciało odpalić.Podłączyłem op - coma i wykasowałem błędy i dopiero odpalił. Pozdrawiam :rotfl::beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam szanownych kolegów koleżanki założyłem temat na podstawie tego Tematu.Jestem po wymianie przepływomierza zrobiłem już ponad 250km i nic się nie dzieje,Jednym słowem po wymianie wszystkie bolączki ustąpiły jak ręką odioł PS podziękowania dla

marti82

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Marti82, wielkie dzięki za ten info post. U mnie idętyko obiawy i przepływka padnięta. Między czasie egr też zaszfankował ale czyszczenie wystarczyło(no potem go zaślepie) Nadmienię ,że kupiłem przepływomierz magnetti za ok 260 zł (org bosh 460zł). Po jego założeniu auto nie chciało odpalić.Podłączyłem op - coma i wykasowałem błędy i dopiero odpalił. Pozdrawiam :rotfl::beer:

Ta przepływka magnieti wysiadła po pół roku. Uznali gwarancję i zwrócili kasę. Kupiłem bosha- cena to szok !!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś dobrze poszperał to można kupić przepływomierz pod Corsę C 1.0 Z10XE i 1.2.16v Z12XE, elektrycznie wszystko się zgadza jedynie numer części tej do Corsy C różni się cyferką a cena między nimi jest duża!, spokojnie 60zł taniej jak nie 80zł to zależy w którym sklepie;) także na przyszłość szukajcie przepływomierza do Corsy B od Corsy C;)

sporo zaoszczędzicie! tylko mówie tu o części Oryginalnej Boscha!!! nie żaden zamiennik!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam,

 

założyłem instalację LPG do Corsy.

Wszystko było ok. Po przejechaniu około 2tys. km pojawił sie błąd P-130;

Błąd skasowałem przejechałem około 80km na noPB, było ok, przełączyłem na LPG przejechałem z 1 tys. km i błąd się powtórzył.

Czy to jakiś problem z sondą lambda czy gaz źle ustawiony a może coś innego?

Do gazownika mam spory kawałek a jeśli to nie będzie wina instalacji to niepotrzebna strata czasu i drogi.

Wrzucam pomiary jakie udało mi się ściągnąć.

 

Auto odpala normalnie i jeździ też bez problemów. NIe czuć jakiegoś zamulenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie prosty test.

Włącz na Pb i jedź obserwując korekty paliwa.

Przełącz na LPG i też obserwuj.

Jeżeli są zbliżone to ok.

Jeżeli są inne o nie ok z regulacją

 

Błąd dotyczy przewodów niebieskiego i białego. oraz samej sondy.

Sprawdziłbym też jak gazownik się wpiął do przewodu sondy.

Jak widać pracę sondy na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności