Skocz do zawartości

Klekotanie


Gość Naper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od 2lat występuje u mnie jakieś stukanie w silniku, zazwyczaj występuje przy rozruchu później gdy auto złapie temperaturę uspokaja się i jak dostanie mocniej po dupie silnik tzn powyżej 3tyś obrotów to zaczyna znowu coś pukać/stukać w silniku.

Obstawiam że to zawory, rozrząd był robiony przy 90tyś .

Pytanie czy to będą zawory a jak tak to co będzie do wymiany i czy dam rade zrobić to sam ?

Olej to Mobil 10-W40 .

Edytowane przez Naper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Rafał_79

Może po prostu silnik domaga się wymiany oleju. Czy przypadkiem silnik 1.0 nie powinien być zalewany olejem syntetycznym 5w30?

 

Za niski stan oleju może sprawić że zawory będą klepały, producent przewiduje wymianę co 30tyś ale warto robić to co 12-15tyś. Czy silnik bierze olej, robileś jakieś dolewki?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa ma się podobnie , też klekocze na zimnym silniku i przy wiekszych obrotach ale póki co nic z tym nie robie.Tyle , ze jam mam zalany 15w40 więc musi klekotać . Zastanawiam sie nad przejsciem na 10w40 ale to ryzyko .

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Te silniki mają luz zaworowy kasowany przez hydrauliczne popychacze i są wrażliwe na jakość oleju a objawiają się niesprawnością właśnie po zapaleniu zimnego silnika i klekotem dochodzącym z pokrywy zaworowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisałeś , tam powinien być minimum półsyntetyk bardzo dobrej jakośći .Ja kupiłem corse od babki , która kazała mechanikom zalać silnik jak najtańszym olejem , więc wlali minerał choć silnik sprawny ... :confused:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli doradźcie mi bo szykuje się wymiana oleju, jaki olej zalać silnik ma już ponad 125tyś przebiegu

Aktualnie trudno mi powiedzieć czy coś dolewam bo w ostatnim czasie wymieniłem czujnik oleju który przepuszczał olej i dolewałem olej .

A tak to raz na jakiś czas coś kapkę się doleje .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej castrol 10w40 , jeden z lepszych na rynku .

Też mi rzygało z czujnika ciśnienia oleju - typowa usterka dla silników 1,0 .

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 2lat występuje u mnie jakieś stukanie w silniku

Te silniki mają luz zaworowy kasowany przez hydrauliczne popychacze

 

 

Sory , że się wcinam , ale te dwa cytaty z grubsza wyjaśniają sprawę ( choć nie jestem pewien czy w 1,0 nie ma szklankowych). Miałem kadetta (NZ)-stukało, w złomedze też stuka , ale mam mały problem z cieknącymi uszczelniaczami zaworowymi (czy to może mieć wpływ na stukanie - nie wiem)

 

jaki olej zalać silnik ma już ponad 125tyś przebiegu

 

Przy takim przebiegu to najlepiej lać to co zaleca producent. Ja mam 340 ts km i leje to co zaleca producent w instrukcji , czyli GM 10W40 ( podobno to mobil), a kusi mnie 5W40.

Znafcy oleji twierdzą , że po 200 ts km , to już tylko minerał - takich opinii w ogóle nie słuchaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

W tych silnikach masz luz zaworowy kasowany przez popychacze hydrauliczne, druga sprawa jak występuje luz na popychaczach to sama wymiana oleju nic tutaj nie da, wcześniej czy później będziesz musiał naprawić gniazda zaworowe i zawory a to się wiąże z demontażem głowicy i koszty gotowe (tylko wymiana niesprawnych popychaczy hydraulicznych problem rozwiązuje) i oczywiście olej zgodny z normą do tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności