Skocz do zawartości

Podłączenie cewki


Gość macnow30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zacznę temat jak zwykle, a więc: jestem laikiem.

Nie pracuje mi jeden, trzeci cylinder. Po sprawdzeniu u mechaników silnika, dostałem polecenie podmiany cewki i sprawdzenia jej działania. Zajrzałem dzisiaj jak to jest poprzyczepiane i odkryłem, że mam połączone przewody inaczej, niż by nakazywał instynkt. Na cewce mamy kolejno od góry numery 1, 4, 2, 3. post-13364-0-52662900-1334314333_thumb.jpg

U mnie podłączenie do cylindrów wygląda następująco: 1,4,3,2. post-13364-0-44097800-1334314351_thumb.jpgpost-13364-0-29935600-1334314359_thumb.jpgpost-13364-0-55685700-1334314342_thumb.jpg

Jest to dozwolone, czy może to być przyczyną? Bo w internecie mają inaczej (nie sugerować się zaznaczeniem, skupmy się na cewce) x12sz-38603.jpg

A drugie pytanie: przy wymianie odkręcam trzy torxy i wypinam jeden przewód - to wszystko, czy są jeszcze jakieś dodatkowe części, zasady, o których powinienem wiedzieć? Wszystko robię w ciemno ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest możliwa taka zamiana przewodów, wynika to z konstrukcji samej cewki WN.

Zmierz jakie są rezystancje cewki po stronie WN, nie wiem między jakimi dokładnie ale dla przykładu np między 1 i 3 będzie przejście oraz 2 i 4 też, a nie będzie np między 1 i 2 lub 1 i 4 .

Z wyjścia cewki które nie daje iskry sprawdź czy nie ma przebicia do masy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie widać gołym okiem że coś jest nie halo bo kable strasznie się krzyżują. Kolejność zapłonu musi być jak masz napisane na module DIS czyli 1,4,2,3. Dlaczego masz odwrotnie tego nie wiem, ale auto na pewno Ci nie zapali.

 

ps.1 wymiana modułu dis to demontaż wtyczki i śrubek nic więcej.

ps.2 masz oryginalne przewody z koralikami (oznacznikami), moim skromnym zdaniem nadają się już na złom (zamiennik do silnika X14SZ to JANMOR ODS230 )

Edytowane przez mapetopel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie pracował 4 cylinder - samochód był zmulony i stukało w nim coś. Pomogła wymiana cewki WN - identycznej taką jak Ty masz, a do tego przewodów.

 

Zamiana cewki jest banalnie prosta, a kabli również bo na cewce masz podpisane który kabel do którego cylindra. Kolejność cylindrów patrząc od lewej strony to : 1 2 3 4.

 

Sprawdz jak jest na cewce i podłącz zgodnie z oznaczeniami. Jestem na 100% pewien, że to cewka. Za używaną cewkę 40 zł plus 60 zł przewody. I autko działa jak trzeba.

 

Co do wymiany - to tak - odkręcasz 3 śrubki wypinasz złączkę i zakładasz nową:)

Edytowane przez a_rtu_r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Najpierw niech kolega:

-wymieni kable

-prawidłowo je podłaczy

-posprawdza iskry na każdej z świec

-na końcu podmiana cewki jeśli faktycznie niema iskry na jakimś cylindrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności