Skocz do zawartości

Płukanie silnika


Gość tomekc16nz

Rekomendowane odpowiedzi

Słyszałem o tym, że powyżej 200 kkm już mineral, ale to jakaś stara szkoła, której raczej nie praktykuje. W książkach serwisowych niektórych samochodów, w tym od Trafica przeczytałem, że olej na cały zakres działania silnika ma być 5w40 i tyle. Ja jak kupiłem trafica taki olej tam był i taki lałem aż do dachowania. Jak kupiłem vivaro był mobil 10w40 i wlałem castrola 5w40 i auto zaczęło lepiej chodzić, ciszej. Nie robiłem żadnego płukania przy zmianie, ale rozgrzany silnik i po spuszczeniu z korka spustowego około 40 minut ściekało sobie, tyle co trwała wymiana zacisków z klockami na tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dokładnie tak jak napisałeś. Nie którym to trudno wytłumaczyć że jak silnik bierze olej to trzeba go naprawić a nie zmieniać na mineralny.

Po 200 tyś minerał a po 300tyś kujawski z pierwszego tłoczenia :rotfl:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorzyk

No fakt ale głownie to właśnie przebieg ma na to wpływ,czy to pierścienie,uszczelniacze,prowadnice zaworów po puszczające turbo itp,te części zużywają się głównie od przebiegu,wiadomo odpowiednia eksploatacja spowalnia ten fakt .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Też zalałem ten specyfik (22zł) do Astry F 1.6 8v 75KM z LPG i 310.000 km

Po 12.000 km olej (castrol magnatec 10w40) wygląda tak post-17486-0-45383100-1382962614_thumb.jpg :eek:

Poprzednie wymiany bez płukanki wyglądały klasycznie post-17486-0-33815200-1382963715_thumb.jpg :-)

Widać że luźne osady wypłukała i poleciały ze starym olejem. Teraz syf nie miesza się z nowym olejem i nie krąży po układzie.

To co przywarło na stałe będzie trzeba kiedyś usunąć mechanicznie :-) ale i tak robi wrażenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość adrian3389

Ja mam pytanie z trochę z innej strony...
niedawno kupiłem sobie Signum z zerwanym rorządem 1.9 cdti 150KM z filtrem DPF
mechanik u którego auto było robione zalał je zwykłym olejem do diesli (nawet nie wiem czy to był półsyntetyk czy syntetyk) i powiedział żebym zrobił kilkadziesiąt kilometrów na tym oleju silnik się przepłuka a następnie mogę sobie wlać docelowy olej przeznaczony do aut z dpf.

Przed wymianą chciałbym wlać do silnika płukanke liqui moly a następnie wymienić na docelowy olej do dpf (ja akurat od lat jeszczę na mobil 1). Czy takie działanie wystarczy, czy w silniku i tak zostanie na tyle dużo resztek starego olej, które zmieszają się z olejem docelowym i spowodują gorszą pracę (czyli zabijanie się dpf w szybszym tempie)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam ten sam silnik, dlatego powiem tak, odpuść sobie płukanki, zalej olejem firmy, której chciałeś użyć do płukania, oczywiście nisko popiołowym i śmigaj. A najważniejsze przestań wierzyć w ręce, które leczą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności