Skocz do zawartości

czy to termostat?


Gość jarpen

Rekomendowane odpowiedzi

Gość a_rtu_r

no tak, ale masz troszke mniejszy silnik. ja w poprzednie wakacje- zaraz po zakupie zjeździłem nim Polskę i średnie spalanie w trasie było 7,2 a teraz takie wysokie po zimie :( i nie wiem czemu :(

 

a masz jakiś spadek mocy lub coś takiego? Bo tak z dnia na dzień to dziwne, żeby się zmieniło:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarpen

a masz jakiś spadek mocy lub coś takiego? Bo tak z dnia na dzień to dziwne, żeby się zmieniło:)

wiesz co w sumie to takie spalanie zostało po zimie. Wymieniłem olej, filtr powietrza, świece, filtr gazu i spalanie ani drgnęło. Teraz szykuje się do regeneracji parowinika :/ a jeśli nie to nie mam pojęcia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Drodzy Koledzy. ponawiam swoje zapytanie- temperatura w moim aucie jest bardzo wysoka- dochodzi do ok 102 st po czym włącza się wentylator- ale płyn w zbiorniku i przewodach gotuje się, są małe wycieki w trójniku (ale myslę, że to przez zbyt wysoką temp. płynu) czy można zrobić coś, żeby obniżyć temp. silnika? albo żeby np wentylator włączał się wcześniej?? bo to wygląda na średnio normalne :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapetopel

Drodzy Koledzy. ponawiam swoje zapytanie- temperatura w moim aucie jest bardzo wysoka- dochodzi do ok 102 st po czym włącza się wentylator- ale płyn w zbiorniku i przewodach gotuje się, są małe wycieki w trójniku (ale myslę, że to przez zbyt wysoką temp. płynu) czy można zrobić coś, żeby obniżyć temp. silnika? albo żeby np wentylator włączał się wcześniej?? bo to wygląda na średnio normalne :/

W układzie panuje nadciśnienie. Płyn powinien wrzeć w temperaturze ok. 120 stopni C. Usuń nieszczelności i będzie wszystko działać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napialem juz kiedy wlacza sie wentylator

 

wyciek zlikwiduj

brawo ze to pominales w tym temacie

uklad w oplu jest cisnieniowy

stad tez moze sie szybciej grzac niz w szczelnym ukladzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie 6 -6,5 l cykl mieszany.

w mieście coś około 7 litrów

 

Ja bym na waszym miejscu tutaj szukał przyczyny . Biorąc pod uwagę , że nawet sekwencja musi spalać więcej lpg ( ok 20 % ) , to przy zwykłej instalacji ( dokładnie nie pamiętam) jest to coś ok 25-30 % więcej gazu niż Pb. Biorąc za dane wyjściowe spalanie Pb Corsuni daje to ~ 8 l lpg/100 km w trasie. Z tego co wiem uboga mieszanka skutkuje przyspieszonym zużyciem komory spalania (zawory , pierścionki), więc zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach . Dzięki temu badaniu dowiedziałem się , że z nominalnych 130 , zostało mi może z 90 KM , a reszta koników pasie się na łące ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ale temat wysokiej temperatury pracy nadal nie rozwiązany?

Temperatura u mnie jak i u kolegi zbyt wysoka .

95 st C w chłodne dni 5 min postoju i 100 st.

 

Ewentualnie można przyjąć tezę że jest to wina termostatu?

 

Macie jakieś opinie jak wpływa podwyższona temperatura na silnik czy UPG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie można przyjąć tezę że jest to wina termostatu?

 

Też mam problem z przegrzewaniem silnika i... wyciągniety termostat. W tej chwili podejrzanych mam dwóch : zawór trójdrożny ( niestety dojście fatalne) i wywalona UPG ( twardawe węże po dłuższej trasie i ślady oleju w płynie chłodzącym).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam walnięta najprawdopodobniej UPG na zewnątrz - mokro od oleju.

Innych oznak nie ma po za zapowietrzonym układem ( Nagrzewnica ) od 1.5 roku , którego sposobami '' Oplowskimi" nie da się odpowietrzyć.

Edytowane przez Corsunia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej UPG na zewnątrz - mokro od oleju.

 

Jak zmierzysz ciśnienie na cyl , to może się okazać , że pierścienie przepuszczają . U mnie poza uszczelniaczami jest słabe ciśnienie na 1 cyl. i wywala olej przez uszczelkę miski ( czy są inne wycieki nawet nie da się ocenić ) . Efekt jest taki , że do 2,5 -2,7 ts obr wciąga ok ćwierć litra oleju , a przy 3,5-4 ts obr pół litra jak nie więcej na 1000 km.

Ps. W 2,5 -3 litrówkach ludkowie najpierw zalewają nagrzewnicę - podobno pomaga.

Można jeszcze obadać katalizator , czy się nie zapycha

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności