Skocz do zawartości

opel meriva rozrząd


Gość wojtek10

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzes08

witam Wszystkich .. to moze powwiem co ja wiem w tym temacie rozrządu ..

- rolki prowadzace oryginały sa NTN ..

- pasek rozrządu oryginał jest Gates (na starszych silnikach oryginały japońskie, na nowszych z europejskiej fabryki Gates)

- napinacz pasta rozrządu NTN

pompa wody napędzana od paska wielorowkowego (wieloklinowego/klinowego jak kto woli) firmy Yamada .. wymienia sie kiedy podcieka .. z wymiana nie ma problemów .. 5 śrub koło pasowe, łapa silnika i gotowe:)

Co do wymiany rozrzadu .. ważne jest aby rozrzad nie napiąć za mocno .. procedura mówi o napieciu paska rozrzadu na poziomie 19 +/- 5kG .. wiec niewiele. Napinacz należy odciagnąć na imbusie, nastepnielekko zablokowac śruba mocującą .. założyc pasek zgrac punkty a następnie trzymając napinacz na imbusie zwolnić powoli i dokręcić. Nie wolno luzować napinacza aby po odkręceniu sruby mocujące samoczynnie napiął pasek. wtedy jak pamietam pasek napina się o 50 % mocniej niz powinien.

 

Za mocne napiecie paska może skrócić czas żywotnosci pompy paliwa. Mozna wyczaic dośc głośnym huczeniem łozyska po nagrzaniu sie silnika .. ponieważ wtedy napiecie paska znacznie wzrasta.

 

Co warto jeszcze sprawdzić .. szczególnie w starszych silnikach Y17DT*.... i Z17 DT* .. warto sprawdzić koło pompy oleju .. bo zdarzało sie, że koła pompy samoczynnie sie odkręcało, nastepnie objeżdżało oś pompy oleju i brak smarowania zacierał silnik. Często się tak działo po wymianie rozrzadu, wtedy, gdy mechanik nieumiejetnie zmienił rozrzad, wprowadzając znacznie większe niż dopuszczalne napiecie paska rozrządu. Wszelkie wymiany uszczelniaczy pompy i zdejmowanie tego koła równiez kończyło się tym, że po jakimś czasie koło odkręcało się .. przyczyną był fakt, że mechanicy nie stosowali odpowiedniej proceduru na dokręcanie tego koła .. jest w TISie .. polegajacą na dokreceniu, poluzowaniu i podownym dokreceniu koła.

 

Jezeli chodzi o wymiane paska rozrządu .. to myśle, że 90 kkm - 120kkm / 10 lat jest dobry interwałem jego wymiany. Pamietajcie, że mówimy o oryginalnym pasku rozrządu. Z tego co pamietam z przeszłosci zdarzały sie przypadki, że paski pekały i skutki sa katastrofalne .. silnik do remontu, jaki własciwie nie opłacało sie juz robić (oczywiscie wszystko uzaleznione było od reakcji kierowcy i momencie kiedy to nastapiło).

 

Jezeli bedziecie mieli jeszcze jakieś pytania w tym zakresie służe pomocą i wiedzą (o ile taka będe posiadał)

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość grzes08

 

 

Grześ,kolega pomylił dział i pyta o benzynę w dieslu.

Beny .. ale poczatek był o dieslu i tam padły pytania odnosnie diesla ko rolki o kolizyjność, pompe wody itd. .. i ja pisałem dokładnie o dieslu .. zeby ktos sobie nie wziął to do benzyny .. powyższa moja wypowiedź dotyczy diesla 1.7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności