Skocz do zawartości

Sintra 2.2 B+LPG cięzko odpala


Gość marcelo

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy/Koleżanki potrzebuję waszej Pomocy...

Po założeniu LPG sekwencyjnego padła mi pompa paliwa bo nie było odcięcia, pompę zmieniłem i mam teraz problem, mianowicie aby odpalić Sinterkę trzeba zakręcić 3-5 razy rozrusznikiem dopiero zapali (przeważnie za 3 razem odpala) czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Na zimnym czy ciepłym silniku dobrze jeżdzi na PB. Mechanik rozkłada ręce... Poczytałem trochę tematów na forum ale nie znalazłem interesującej odpowiedzi na mój problem. Może ktoś miał taki przypadek? Proszę o odpowiedzi i propozycje.

PS. Może to być czujnik temperatury? - taką podpowiedź uzyskałem od miejscowego Sintrowicza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czujnik temperatury raczej nie, odepnij go i zobacz co się będzie działo.

Na zimnym lub trochę ciepłym odpalisz silnik tak samo i dodatkowo nie zgaśnie kontrolka silnika.

Świece zapewne zmieniałeś na nowe, a co z kompresją? Była mierzona ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyskie płyny, świece, przewody, filtry wszystko było robione, kompresja mierzona - mechanik twierdzi, że jest bardzo dobrze. jestem w trakcie szukania przekaźnika pompy paliwa na podmiane i przy okazji kostki stacyjki zobaczymy co bedzie się działo - po "osłuchaniu" auta przy próbie odpalania mechanik coś napomniał, że nie załącza się pompa paliwa przy kręceniu rozrusznikiem za każdym razem i do sprawdzenia jest regulator ciśnienia paliwa na wtryskiwaczach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po "osłuchaniu" auta przy próbie odpalania mechanik coś napomniał, że nie załącza się pompa paliwa przy kręceniu rozrusznikiem za każdym razem i do sprawdzenia jest regulator ciśnienia paliwa na wtryskiwaczach.

Witam :grin:

W mojej sinterce też nie zawsze pompa się załącza przy odpalaniu , widocznie ciśnienie paliwa jest ok. Po przeglądzie u gazownika (ok. rok temu) odpalała od razu, w tej chwili też za 3-5 razem (ale wypinałem aku i grzebałem w instalacji elektrycznej), na przeglądzie gazownik przestawił coś w kompie i autko nie dość że lepiej jeździło to też i mniej spalało gazu. Wybieram się na kolejny przeglądzik, lecz trochę brakuje mi czasu. Gazownik ustawiał u mnie tylko sterownik gazowy, ale to też miało jakiś wpływ na jeździe na PB, w mojej instalacji mogę uruchomić silnik tylko na benzynie (STAG-4) . Pozdrawiam RG :ok:

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcelo

Po długim boju z "ciężkim odpalaniem" Sinterki i sprawdzeniem wszystkiego co było do sprawdzenia, doszliśmy do jednego wniosku, że pompa nie zawsze załącza się po zakręceniu rozrusznikiem ale dopiero po zaprzestaniu "kręcenia" co mogłoby wskazywać na padający czujnik położenia wału korbowego (on podaje informacie do komputera, że się kręci a komputer uruchamia pompe paliwa)ale z drugiej strony wał zatrzymuje się w losowych punktach co wiąże się z tym, że nie zawsze czujnik poda impuls w odpowiednim czasie.

Po dłuższym postoju zrobiliśmy mały test, mianowicie podpieliśmy na krótko pompe paliwa na około 4 sekundy czyli można powiedzieć dobiliśmy ciśnienie w układzie wtrysku benzyny i odziwo Sinterka odpaliła bez większych problemów.

Jak narazie dla mnie jedynym słusznym rozwiązaniem tego problemu jest zamontowanie przekaźnika czasowego ustawionego na żądany czas pracy pompy po otrzymaniu napięciu z + po stacyjce, po upłynieciu tego czasu przekaźnik wraca do pracy normalnej czyli napięcie idzie ze sterownika do pompy paliwa. Teoretycznie takie podłączenie powinno dać zamierzony rezultat czyli pompa paliwa uruchomi się wraz z przekręceniem stacyjki na dany czas co powinno ułatwić rozruch silnika.

Po otrzymaniu przekaźnika i jego zamontowaniu napiszę czy sie udało i jak teraz odbywa się odpalanie.

Edytowane przez marcelo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcelo

Chciałem napisać o rezultatach po dłuższych testach i jestem zadowolony.

Sinterka lekko odpala i nie ma problemu z kręceniem po 5 razy - raz mi się zdazyło, że kręciłem 2 razy.

Przekażnik narazie podłączony jest do + ze stacyjki jako sterowanie i bezpośrednio do pompy paliwa ale przełącze to na komputer.

Osobiście polecam jeżeli ktoś ma podobny problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Maniek1986

jako, że idzie zima to sintra i u mnie stroi fochy a mianowicie:

 

dwa dni temu odpalała na zimnym i na gazie i na benzynie na cieplym nie i trzeba bylo czekac az ostygdzie.

Od dzisiaj na benzynie nie pali, da sie odpalic na gazie a po przelaczeniu na benzyne gasnie

i jak sie ja zostawi na pare minut na postoju na gazie to tez gasnie, gdzie przyczyna? Czujnik położenia wału?

W ogole jeszcze jedna rewelacja bo check w ogole sie nei swieci wiec ciezko nawet zrobic diagnostyke na spinacz.

Ostatnio wymienione przewody i swiece a dzisiaj czujnik temperatury na ecu.

Jakies pomysły?

Edytowane przez Maniek1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności