Skocz do zawartości

Corsa 1.3 CDTI problem z odpaleniem po postoju.


Gość Maniu

Rekomendowane odpowiedzi

Dość niedawno zauważyłem pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Jak gazuje to wygląda jakby się gotował. Nie pachnie ze zbiorniczka spalinami, ani płynu nie ubywa, autko czasem przy ciężkim rozruchu puści biały kłębek, ale tylko po odpaleniu, jak już działa to nic nie dymi. Raz odpala dobrze, raz za 3-cim, kolejny raz za 6 itp. Ostatnio autko stało 2 dni, odpaliło od strzała, ale po przejechaniu kilku km, silniczek ciepły i już nie odpalał tak dobrze, a po kolejnej nocy znów problem z odpaleniem. Autko zawsze odpali, Akumulator o dziwo jeszcze nie padł :) Olej w silniku jest czarny, bez żadnych pęcherzyków powietrza. Autko nigdy nie miało problemów z temperaturą.

 

Widzę że temat niestety troszkę ucichł :( Może ktoś ma podobny problem z tym silniczkiem a rozwiązanie wcale nie musi być trudne.

 

Aha. Po zalaniu autka do pełna, znikł ten dziwny dźwięk podczas załączania elektrycznej pompki paliwa z okolic baku. Pompka dalej działa :)

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć.

Mam taki sam model Corsy i dokładnie taki sam problem z odpaleniem. Pompa paliwowa działa u mnie normalnie nie wydaje niepokojących dzwięków.

 

 

jezeli chodzi o sprawdzenie czy paliwo sie nie cofa mozna przed rozruchem wlaczyc zaplon 3-4 razy po 15 sek (jak sie nie uruchomia silnika pompa sie sama wylacza po kilkunastu sekundach) w przypadku cofania paliwa taki zabieg pomoze (odpowietrzyc) uklad przed uruchomieniem a to pomoze zweryfikowac czy problem dotyczy ukladu paliwowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich odnośnie tematu z odpalaniem corsy c z silnikiem 1.3 CDTI 75KM niestety nic nie da regeneracja pompy czy wtryskiwaczy miałem ten sam problem i też przypuszczałem pompe wtryski i cuda niewidy które tu wyczytałem ale niestety nie ma tu odpowiedzi która będzie prawidłowa. Oczywiście jak najabardziej trzeba sprawdzić pompe i wtryski jak i świece żarowe jezeli z nimi wszytko ok proponuje odkręcić pokrywe zaworów obejżeć ich stan jak i szklanek jeżeli będą wyglądały niezaciekawie bądz będą wywalone trzeba wymienic koszt samych 16 zaworów ze szklankami gumkami itp. w granicach 1750zł złożyć do kupy sprawdzić po tym ciśnienie oleju czy wogole jest bo jezeli zawory bedą zbyt zurzyte to własnie przyczyną cięzkiego odpalania są własnie one ale jak pisałęm wcześniej koniecznie sprawdzcie ciśnienie oleju bo jeżeli jest słąbe bądz znikome albo wcale go nie ma tzn że niestety przyczyną nadmienrnie zurzytych zaworów szklanek itp. jest własnie pompa olejowa i trzeba ją wymienić kupić najlepiej nową nie polecem używanych :/ koszt nowej to 1550zł i są dostępne tylko i wyłącznie u dealera nie ma zamienników :(( Jeżeli chodzi o ten silnik bo pompa jest wbudowana w pokrywe łańcuszka rożrządu. Jak to wymienicie bęzie odpalał jak ta lala:)

 

Czyli krótko i na temat:

1. Sprawdzcie koniecznie ciśnienie oleju w silniku

2. Jeżeli ciśnienie będzie zbyt niskie i zbyt długo silnik będzie osiągał prawidłowe ciśnienie to trzeba wymienić pompe olejową co za tym idzie szklanki, zawory, gumki itp.

 

Koszt takiego zabiegu to:

1. szklanki, zaworu, gumki, uszczelki itp. - 1750 zł

2. Pompa olejowa - 1550zł

3. + Oczywiście robota coś około 2000zł może wiecej możę mniej

SUMA 5300 zł = spory wydatek :/

 

Sprawdzcie to a i jezeli cięzko wam tak pali to lepiej nim nie jezdzić bo to powoduje jescze większe koszta !!!!!

U mnie sprawdziło się w 100% :) A i byłbym zapomniał przy tym zajrzyjcie jescze do kolektora ssącego jak tam wygląda w srodku :)) I radze dobrze go wyczyścić.

 

Pozdrawiam

Artur

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Warto też sprawdzić czy czasem sterownik nie padł i daltego może też cieżko odpalać auto, też bywa dość czestą przyczyną uszkodzonego sterownika i koniecznie dać do jakiegoś dobrego elektronika który naprawia sterowniki regeneruje itp. on powinien pomóc w tej sytuacji. Naprawa tego wacha się w granicach 400-450zł brtto. Niestety programowo się sterownika nie da naprawić :(/>( i muszą go naparić bądz jak kto woli kupić nowy w salonie a to już zapewne większe koszta.

Edytowane przez rozowy
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności