Skocz do zawartości

Swap - 1.6 C16NZ -> 2.0 C20NE


Gość WWR

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie i tak zostanę przy 1.6, z racji tego, że teraz doszło trochę więcej wydatków - muszę rozrusznik ogarnąć bo coraz gorzej pali i jeszcze zrobić te łape wahacza, a z tym drugim to koszta 150 - 200zł, właśnie, orientujesz się Gawlak może ile kosztuje regeneracja rozrusznika? Czy lepiej na szrot podjechać i jakąś używke dorwać?

 

No i tak w ogóle, jeszcze mi została blacharka do poprawek, bo chcę zrobić go na tip top pod tym względem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

 

tomekc16nz - jesteś pewien że śmieszne pieniądze? Byłem u jednego mechanika, 500zł za samą wymiane uszczelki pod głowicą, do tego planowanie 80, przy planowaniu może wyjść że jest coś pokrzywione, wie co mówi, bo jak byłem to akurat robił Astre F też z c16nz i mówił że głowica jest w planowaniu ale ogólnie wyniesie go to wszystko ok. 300zł (Bo jego Astra) co wychodzi nam już 800, do tego uszczelniacze wszystkie, no to 900zł...

 

W sumie, możecie mieć trochę racji, że wymiana silnika jest nie opłacalna, ale te 1.6 też mocą nie poraża i to najbardziej mnie denerwuje...

 

500!!! za UPG???:mad: daruj sobie tego mechaniora :klutnia: !!! Mówię że ten silnik jest prosty i nie nastręcza problemów przy jakiejkolwiek naprawie (do tego jest bezkolizyjny) a mając 500 budżetu na c16nz mozna naprawdę zrobić go na cacy (tylko cierpliwość i troche zaplecza technicznego). Następna sprawa-planowanie eliminuje krzywizny na powierzchni głowicy...usczelniacze, pierścienie, dotarte zawory i silnik ma nowego ducha :twisted:

 

Ale jak zrobisz swapa za 500...powodzenia...też kiedyś miałem plany ale po zliczeniu kosztów uznałem że to nieopłacalne przy tym aucie i temat zamknąłem :rip:

 

a z c16nz mozna tanim kosztem dodać troche życia- ster 13n, wałek 13s i wiele wiele innych...kto szuka ten znajdzie

 

Ogólnie powodzenia życze z Kadziem :cwaniak:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie że za UPG 500 to za dużo, czy za mało? :D

 

O wałku oraz ECU myślę coraz dłuższy czas, bo wiem że wałek jest ostro zużyty, jak silnik ma za niskie obroty i wrzuce 4 bieg, to zaczyna mi nim szarpać jak koparką :D Ogółem zaraz dzwonię na szrot, dowiedzieć się czy dostanę rozrusznik, bo mi padł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli rozrządu i zaworów/gniazd nie ruszasz to koszty wyglądają tak:

planowanie głowicy 80 - 100zł, części (ceny z aledrogo): UPG - ok 40zł (elring), śruby głowicy 40zł (elring), uszczelniacze zaworów (ok 2 zł/szt)-komplet ok 16zł, płyn chłodniczy (5 litrów) od ok 30zł

-to daje razem ok 220zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, plus robocizna... :rolleyes: Muszę pojeździć i popytać ile by chcieli, mam jeden warsztat zaprzyjaźniony ale tam 10 kilometrów mam, do jeszcze innego mam 4 kilometry, lecz mają opinie nie zaciekawą...

 

Płyn chłodniczy mam za friko GMowski oryginał :> Wczoraj właśnie moja matka we Wrocławiu była to z salonu wzięła, bo do Astry niby potrzebowała, namówiłem Ją bo trochę mi tez ubyło, to kupiła 4 butelki po 1l a to koncentrat to z 1l mogę zrobić 2 litry płynu :D

 

Na razie muszę zrobić łapy wahaczy itd. Bo wczoraj mi przegub wypadł tak się koło pochyliło :D

Ogółem, dziś rozrusznik wymieniłem, pali prawie od strzała :rolleyes:

Edytowane przez WWR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

 

Na razie muszę zrobić łapy wahaczy itd. Bo wczoraj mi przegub wypadł tak się koło pochyliło

 

no lepiej sie pochyl nad tą sprawą-najpierw konkretny remont zawieszki a potem napędy bo inaczej to padaka :rip:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem - czekam na czerwiec :rolleyes:

 

Dzisiaj wybrałem się trochę dalej, jechałem ze 100 - 110, no ale nie ma co szaleć z tym zawieszeniem :niepewny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasnarloch1

ile jechałeś? 100-110? samochód w takim stanie w ogóle się do jazdy nie nadaje, jedno awaryjne hamowanie i urwie Ci się koło a co więcej może Ci się stać jak urwie się przy tak dużej prędkości to już nawet nie będę wspominał. Do kadettów ze zgniłymi wahaczami w ogóle się nie powinno wsiadać i potraktować zrobienie blacharki jako priorytet!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile jechałeś? 100-110? samochód w takim stanie w ogóle się do jazdy nie nadaje, jedno awaryjne hamowanie i urwie Ci się koło a co więcej może Ci się stać jak urwie się przy tak dużej prędkości to już nawet nie będę wspominał. Do kadettów ze zgniłymi wahaczami w ogóle się nie powinno wsiadać i potraktować zrobienie blacharki jako priorytet!

 

Wsiadać, nie wsiadać - trzeba znać się trochę na tym i wiedzieć na czym się stoi. Tak się składa że u mnie łapa wahacza w sensie obejma się trzyma i od strony pasażera i od strony kierowcy, a główna łapa wahacza przymocowana na stałe do podłogi od strony pasażera jest ok, gorzej jest od kierowcy, tam jest dziura na wylot i ta łapa się nie trzyma podłogi, ale się trzyma bo do góry idzie dodatkowy wspornik do podłużnicy. Żeby koło mi się urwało, musiała by mi się urwać łapa wahacza w sensie obejma, a Ona się trzyma, hamowałem z 80 do 0 ze zblokowaniem kół na asfalcie by sprawdzić wytrzymałość tego i się trzyma, nic się nie urwało, co prawda nie ma w ogóle zbieżności i cały pływa, ale jeździ, poza tym, ryzyko zawsze jest nawet jak auto jest sprawne że coś się urwie na naszych polskich drogach, a Ja z tą prędkością jechałem po ulicy która była jak stół :rolleyes:

Edytowane przez WWR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Wasylek

Niby poważne forum a pierdoły takie opowiadacie, że się śmiać chce :D

 

Większość z Was chyba doświadczenie wzięła z 1 "remontu" głowicy u znajomego mechanika i sieje ferment na forum...

 

UPG to koszt robocizny 200-300zł, czyli 200 + 40 uszczelka + 60 planowanie i budżetowa wymiana w kwocie 300zł, a full serwis, czyli uszczelniacze i obróbka głowicy to 200zł + UPG 60zł + śruby 60zł + olej, płyn pierdoły, rozrząd - 1000zł

 

A teraz swap: kupujesz calibre/vectrę A c20ne za 1000zł, aplikujesz do Kadetta silnik razem ze skrzynią, zmieniasz rozrząd, który kosztuje 100zł, zalewasz nowy olej, płyn - kolejne 150zł i wychodzi Ci 1300zł SWAP. Odejmujesz resztę na złom - cała vectra/cali z Twoim starym silnikiem w bagażniku, po 65gr kilogram daje ci 800zł

 

Ostatnio sobie zrobiłem swapa na c20xe za 1000zł - dawca był 500zł droższy niż przykładowy podany przeze mnie z c20ne.

 

 

Teoretycy, albo praktycy, którzy naczytali się na forach teoretyków i robiąc swapa robili od razu generalne remonty - czytajcie dalej fora i wydawajcie pieniądze na goły silnik z allegro za 1,5 kafla, którego nie możecie sprawdzić przed zakupem i płaczcie, że każde xe jest zajechanym trupem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności