Skocz do zawartości

opel Vectra A


Gość Siwyy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

posiadam opla vectre 1.6 benz+LPG i mam z nią problem polegający na szarpaniu i dławieniu się nie samowicie wymieniłem świece kilka dni temu cos jak by pomogło ale nadal muli przewody też nie dawno wymieniłem bo mam z nim problem od dawna zauważyłem że zawór EGR nie reaguje na odłączenie nic jak by go w ogole nie było... dodam że na LPG jest troche mnie odczuwalny chce jechać jakieś 100km/h trzymam równo gaz a on muli co jakis czas musze odjąć albo dodać gazu... proszę o pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Jeśli chodzi o egr to lepiej go zaślep chyba ze wymienisz na nowy... a szarpanie może mieć wiele przyczyn-pierwsza to dolot szczelny i czysty wewnątrz, sprawdz klapke w obudowie filtra ciepłe/zimne (nalepiej to wąż z kolektora odłączyć i wepchnąż pod obudowe filtra), potem kopułka i palec-zajrzeć obadać co tam (wyczyścić, wymienić), gdy na pb jest ogarnięte to dopiero można ustawić lpg pod silnik...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki zobacze jeszcze co tam może być... szarpaniem to to tak nie można nazwać bardziej muleniem takim... przy niższych obrotach albo jak już równo jade... no a jeszcze chciałem się dowiedziec jak ten egr zaślepić bo tego jeszcze nie robiłem no i różne opinie słyszałem zaślepiania tych zaworów..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Robisz tak-wykręcasz egr-łatwo idzie tylko dojście klucza troche utrudnione, wyciągasz egr i uszczelke (uważaj aby jej nie uszkodzić bo będzie na wzór). Idziesz do biedr... lub innego sklepu i szukasz piwka w stalowej puszce (Fe w kółku), wypijasz i rozcinasz puszke aby otrzymać taki mały arkusz blaszki. Przykładasz starą uszczelke i wyninasz obrys, otwory pod śruby i jeden otwór (okrągły) pod krociec egr a drugiego otworu (w kształcie prostokąta) nie wycinasz...i takie dwie sztuki (jedna pod starą uszczelke a druga na uszczelke i na wszystko założysz egr) Potem muszisz sie jeszcze zaopatrzyć w tzw cement do montażu ukł. wydechowych. Pokrywasz wszystkie elementy w miejscu styku cieńką warstwą a w miejscu gdzie jest zaślepienie (ten prostokątny otwór w starej uszczelce) troche więcej żeby nie było pustki w tym miejscu (istnieje ryzyko wypalenia) składasz wszystko, dokręcasz, wężyk lub otwór w kolektorze zaślepiasz i śmigasz :cwaniak:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi jeszcze czy to może być przyczyna że samochód na rozgrzanym nie ma siły?? i wyskakuje kontrolka zadko kiedy gaśnie na zimnym lepiej chodzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności