Skocz do zawartości

X16sz duże spalanie, muli do 3 tys


Gość Brynio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem, a dkoładniej kumpel ma, z nowo zakupioną astrą f z silnikiem x16sz. Przejrzeliśmy już wiele tematów ale żaden nie odpowiadał do końca problemom jakie są z wcześniej wymienioną astrą. Zacznijmy od tego, że jej spalanie w cyklu mieszanym 60% trasa 40% miasto, wychodzi 14/100 km(Pb95). Auto zbiera się ładnie ale dopiero od 3 tysięcy obrotów, do 3 tys jest to mułek (który delkiatnie przy ruszaniu potrafi szarpnąć), którego wyprzedziła by nawet moja zagazowana astra 1.4 :P. Do tego dochodzą niskie obroty na biegu jałowym (gdzieś koło 600) i brak jakiejkolwiek kontrolki z checkiem co ułatwiłoby nam sprawę (kontrolka jest sprawna bo po przekręceniu kluczyka normalnie się zapala). Na sam koniec warto wspomnieć, że nie można zczytać błędów metodą na spinacz.

 

Dla ułatwienia sprawy dodam że:

-sonda lambda na ciepłym silniku daje napięcie od 0.2-0.4 (mierzone miernikiem)

-tłumik końcowy jest trochę pęknięty wzdłuż

-egr jeszcze nie zaślepiony, ale jak mówiłem błędów nie ma więc czy coś to da

-temperaturę łapie normalnie, w warunkach majowych ciepłe z nawiewu leci już po chwili

-katalizator jest ale czy jest to obudowa to jeszcze nie wiadomo

 

Z góry dzięki za szybką odpowiedź.

Edytowane przez Brynio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Napięcie sondy powinno się wahać między 0,1 - 0,9 V (praktycznie zwykle jest 0,2 - 0,8 V) więc już jest pierwsza możliwa przyczyna dużego spalania. Trzeba tylko pamiętać że jeżeli sie wymienia sondę to tylko na coś porządnego (typu Bosch, NGK). Sondy uniwersalne i poniżej 100pln można sobie...

 

-Układ wydechowy też wpływa na spalanie zatem kolejna możliwa przyczyna.

 

-Zaślepienie egr w większości przypadków pomaga - znikaja objawy szapania i nierównej pracy. Nie chroni to jednak przed pojawianiem sie błędu. - Przed tym chroni emulator egr.

 

-Co to znaczy, że temperaturę "łapie normalnie, w warunkach majowych ciepłe z nawiewu leci już po chwili"? Uzyskuje min 90st i nie spada poniżej - bo nie napisałeś? Jeżeli nie, to kolejna mozliwa przyczyna dużego spalania (a dokładniej termostat)

 

-Co do katalizatora - jaką prędkość max samochód jest w stanie wyciągnąc i czy występuje problem z uzyskiwaniem prędkości?

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatury to samochód odpalony z rana wieje ciepłym z kratek porównywalnei szybko jak w mojej (x14nz) z tym, że w mojej na postoju (w słońcu) dojdzie do 100*C i ładnie się wentylator załącza, a tu do 100 nie przypominam sobie by stojąc dobił.

Prędkość wyciąga spokojnie 140 i ma siłę jeszcze iść tyle że poniżej 3 tys trzeba praktycznie gaz do końca wcisnąć by jakoś jechał. Powyżej 3k przyspiesza już ładnie.

Jeśli chodzi o sondę to myślę, że może się na złom przejedziemy po jakiś używany orginał (stały z 4 astry).

 

Powiedz mi czy "metoda na spinacz" powinna działać w każdej astrze (16 pinów) czy "jak się trafi" ?

 

I na sam koniec podepnę się jeszcze z jednym zapytaniem dotyczącymn mojej astry:) Czy sonda ma wpływ na większe spalanie lpg w przypadku instalacji na śrubę ? (jest niby jakiś sterownik popięty pod wtrysk, ale jest on wielkości 2 pudełek po zapałkach)

Edytowane przez Brynio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy temperatura nie spada poniżej 90?

Jak nie działa metoda na spinacz to podepnijcie gdzieś pod kompa. Nie wiem czy w każdym modelu musi zadziałać.

Przy instalce na śrubę sonda teoretycznie nie ma nic do rzeczy bo taka instalacja bazuje na ustawieniach parownika i śruby (registra).

Jak pod wtrysk sterownik jest podpięty?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x16sz: Temperature po osiągnięciu 90* trzyma i nic nie spada. Na dniach mamy zamiar wybrać się na złom po sondę i tłumik końcowy.

 

moja x14nz: Przewód od sondy przecięty, oba końce podłączone pod sterownik

dsc0169li.jpg

 

W przypadku wtrysku wygląda to tak że jeden przewód jest całkowicie przecięty i od strony wtrysku wpięty jest pod sterownik, a od drugiej lata luzem. Z resztą widać to na zdjęciu

dsc0168knt.jpg

 

a tak wygląda to pod co jest podpięty wtrysk i sonda

dsc0167gb.jpg

 

Do tego wszystkiego dochodzi przełącznik w kabinie na pozycje sama benzyna, sam gaz, gaz od 3 tys obrotów.

Ogólnie to rozmyślam nad wsadzeniem tu sterownika bingo wraz z silniczkiem krokowym, bo wtedy chociaż było by to jak porządnie ustawić. (Lepiej ustawiłem na razie sam niż gazownik z czytnikiem pod sondę :/)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności