Skocz do zawartości

Wysoka temperatura silnika?


Gość xbigos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W mojej Astrze F jakiś czas temu padł mi termostat temp. silnika.

Mechanik wymienił mi na nowy. Ale od tamtego czasu martwią mnie wskazania wskaźnika temperatury.

Teraz wskazuje tak 95-96 st. C. Boję się, że mogę "przegrzać silnik" w czasie gorączek temperatura podchodziła na światełkach nawet pod 100stopni ale nigdy nie wyżej. Po czym po chwili spadała (auto w ruchu)

Rozmawiałem z mechanikiem i mówił, że nie ma powodów do obaw. Jednak nie daje mi to spokoju.

Czy ktoś może powiedzieć jakie ma normalne odczyty? Mam zawieźć auto do innego mechanika?

Edytowane przez xbigos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Zimą to że nie dogrzane-latem że się przegrzewają:klutnia: ...

 

 

 

 

Jeśli wiatrak na chłodnicy sie włącza to jest wszystko ok- oscylacja w okolicy 90st to normalna temperatura pracy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mały 25

Kolego ja mam silnik 1.4 8V, ale po zmianie termostatu (jakoś dwa lata temu) też tak mam że temperatura 95 cały czas na trasie, a chwilę postoi w korku i leci na 100, po czym włączy się wentylator i może zbije ze 3 stopnie ( tak na oko :wesoly:) i jak w kieracie ( cały czas w kółko).

Strasznie to irytuje ( na początku gaśnice zawsze miałem już w ręce jak było 100 :wesoly:)a teraz jakoś to znoszę - jak tak musi być:wesoly:

Wolałbym jakby cały czas miał 90 :wesoly:

w poprzednim aucie, nie było tego problemu,tam można było i cały dzień stać w korku, i na obrotach trzymać - nigdy się nie zagrzał., ale to było Boskie tchnienie w fabrykę FSO - polonez znaczy :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

tak po prostu ma być-jest gorąco i musi chłodzić,wiatrak dmucha, pozatym w środku tego nie czuć i nie słychać... a fso to inna historia...ja miałem 125-ątke i wiatrak na elektrosprzęgle, musiałem go przywiązywać nitką żeby sie nie kręcił nonstop i nie wychładzał motoru...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim opelku np: jest tak w okresie zimowym silnik jest ciągle niedogrzany i przez cały ten czas zbiera się biała majonezowata maź na korku wlewu oleju naprawdę gruba warstwa.

W sezonie letnim wszystko w normie.

 

Więc u ciebie temperatura jest jak najbardziej w normie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

U mnie niema żadnego majonezu...przejedz troche na benzynie to zniknie-majo to objaw spalania lpg-pary wodne mieszają sie z olejem i powstaje właśnie to "coś" ale to nie problem.

 

Na niedogrzanie zimą wymiana termostatu i ew można dorzucić osłone pod silnik i żadnych problemów z temperaturą:wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za pomoc. Już się uspokoiłem. Dziwiło mnie tylko dlaczego wcześniej nie miałem temp. 95-96stC.

Pozdrawiam i życzę szerokości i przyczepności;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności