Skocz do zawartości

Silnik 1.7 CDTI Klekocze przy zimnym silniku


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauwazylem ze moja Meriva z silnikiem 1.7 CDTI zaczęła głośno klekotać na zimnym silniku przy dodaniu gazu. Wg mnie nie jest to jakis inny dzwiek niz normalny ale znacznie glosniejszy niz kiedys. Nie podejrzewam zeby az tak wplyw temperatury otoczenia mial wplyw na rozgrzanie silnika ale ewindentnie slychac to po dłuższym postoju, np przez noc. Przebieg jezeli nie byl cofany to 99 tys, oleju raczej nie bierze. Prosze o rade co moze być przyczyna - czyzby juz regulacja sie kłaniała ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

warto najpierw sprawdzić stan oleju. mam ten sam silnik i jak jest zimny nie rozgrzany też klekocze. pamiętaj że jak masz zimnego diesela z turbo to nie możesz mu dawać dużo gazu bo silniki tego nie lubią. 2.5 tys obrotów i zmiana biegu i tak dopóki się nie nagrzeje. potem już jest ok.

pozdrawiam.

dbaj o Nią :beer:

 

[ Dodano: Nie Paź 14, 2007 17:35 ]

dodam że to chyba normalne bo moja ma dopiero 52tys km przejechane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzebieg jezeli nie byl cofany to 99 tys, oleju raczej nie bierze. Prosze o rade co moze być przyczyna - czyzby juz

To jest normalny objaw przy takich temperaturach może być gorzej .Takie klekotanie to popychacze , po rozgrzaniu przestają klekotać :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafib napisał: ale powiem szczerze ze jak na dieselka to silnik w normalnej temperaturze pracuje całkiem cicho

 

to trzeba przyznać że ten 1.7CDTI chodzi bardzo , bardzo ładnie. naprawde wysoka kultura pracy. wydaje mi się że żadne dieselki nie chodzą tak cicho i kulturalnie jak Oplowskie.

:D

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przypuszczam że są cichsze diesle np: w jaguarach, D4D lub iCDTI.

Jak się czasem wsłuchuję w pracę swojego 1.7 cdti to słyszę na 1 i 2 biegu cykanie wtryskiwaczy. A tego w silnikach z commonrail nowej generacji już nie słychać.

Dodatkowo w jakiś sposób w japońskich silnikach wyciszono rezonans na korbowodzie charakterystyczny dla diesla.

 

BTW Jak ktoś chce wyciszać dodatkowo astrę to warto zajrzeć na ruską stroną o astrze h - tam jest cały manual jak wyciszyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

Moja Meriva (1.7 CDTI) klekocze glownie wtedy gdy temperatura na zewnatrz spada ponizej 0 stopni. Wtedy tlucze ze az przykro sluchac. Po przejechaniu klilku kilometrow sie uspokaja. Na szczescie ciepla zime mielismy tego roku, zobaczymy co bedzie za rok.

Mechanicy podawali mi rozne teorie od problemow z wtryskiwaczami po zawory. Najrozsadniej brzmi ta o ukladzie samo regulacji zaworow, ktora przy niskich temperaturach nie pozwala na ich wlasciwa regulacje. Jak sie silnik rozgrzeje i olej doplynie gdzie trzeba wtedy cichnie. Probowalem zmieniac olej od syntetycznego po mineralny, oraz substancje czyszczace zawory. Nic nie pomoglo.

 

pozdrav

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W tym silniku luzy sie reguluje płytkami i raczej niema samoregulacji z tego co pamiętam http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif

No to mnie kolega zaintrygowal. Czy w takim razie nie wystepuje w tym modelu silnika w ukladzie zaworu cos co mechanicy nazywaja "szklanka" ktora powinnna wypelnic sie olejem aby zawor pracowal wlasciwie?

 

Czy moze ktos sie orientuje jaki jest koszt regulacji zaworow?

 

 

pozdrav

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Silniki w Merivie powinny jeździc na paliwie bezsiarkowym ale nie wszyscy o tym wiedzą. Jezeli zaczyna klekotac na zimnym silniku to znaczy że jest złe paliwo lub zaczynaja sie problemy z układem paliwowym i to nie lada koszty . Jeśli zawór ssawny na pompie to koszta ok 800 zł w serwisie a jeżeli pompa to 4 tyś zł.

Pozdrawiam .

 

[ Dodano: Nie Mar 02, 2008 11:26 ]

Jak byś pojeździł Laguną 2005r 1,9 DCI to byś zobaczył co to znaczy kultura pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności