Skocz do zawartości

1,6 8V Z16se remont silnika - problemy


Gość tkaczu500

Rekomendowane odpowiedzi

strasznie kopci na biało

Płynu nie ubywa

to jest dziwne

 

kieruje winę na czujniki ... czy to możliwe ??

no dobra, ale:

olej leje się z tłumika końcowego

to nieźle musi oleju ubywać, a żeby poznać przyczynę to jednak trzeba:

rozbierać i szukać przyczyny

;)

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Mówie o naprawde mikro peknięciu-tego nie sprawdza sie na oko tylko pod ciśnieniem-jest specjalny przyrząd z manometrem do tego typu badania...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość strzelec 99

silnik z zewnątrz jest suchy, uszczelka nie jest brudna na całej szerokości tylko w miejscach styku z kolektorem wydechowym

ciężko powiedzieć ile zużywa oleju, gdyż samochód najpierw stał na biegu jałowym z 30 min, a później troszkę był gazowany aby się dobrze rozgrzał, prawdopodobnie jedna kreska na bagnecie

kolego pod deklem klawiatury brakuje oslony na walek rozrzadu i olej jest wyzucany do odmy ktora jest spieta z gaznikiem nara

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma gaźnika.

Właśnie zakończyłem identyczny remont.

Jeżeli głowica była testowana na szczelność, uszczelniacze są nowe to raczej tutaj nie powinien ciągnąć ani oleju ani płynu.

Nawet przy dużych luzach na prowadnicach zaworów nowe uszczelniacze sobie poradzą przez jakiś czas.

 

Być może cieknie na uszczelce przy kolektorze dolotowym ja na wszelki wypadek daje silikon do wysokich temperatur wokół tego kwadratowego otworu przez który przepływa płyn. (jak ktoś miał ten kolektor w ręce to wie o co chodzi).

Może być przedmuch i zamiast płyn wyciekać jest zaciągany do komory spalania.

Cienka warstwa silikonu po obydwu stronach uszczelki.

Dziwne tylko, ze nie ubywa płynu. Chociaż nawet najmniejsza ilość będzie dymić na biało.

 

Pewnie głupie pytanie skoro wszystko było rozbierane ale odma nie jest zapchana?

Jeśli jest to olej zamiast spływać z głowicy jest pchany to kolektora.

Ze zdjętym kolektorem dolotowym dobrze jest odkręcić rurkę od odmy (tylko dwie śrubki) ściągnąć wąż i wszystko wyczyścić.

 

Jak coś to proszę pytać puk pamiętam na swieżo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość strzelec 99

Tam nie ma gaźnika.

Właśnie zakończyłem identyczny remont.

Jeżeli głowica była testowana na szczelność, uszczelniacze są nowe to raczej tutaj nie powinien ciągnąć ani oleju ani płynu.

Nawet przy dużych luzach na prowadnicach zaworów nowe uszczelniacze sobie poradzą przez jakiś czas.

 

Być może cieknie na uszczelce przy kolektorze dolotowym ja na wszelki wypadek daje silikon do wysokich temperatur wokół tego kwadratowego otworu przez który przepływa płyn. (jak ktoś miał ten kolektor w ręce to wie o co chodzi).

Może być przedmuch i zamiast płyn wyciekać jest zaciągany do komory spalania.

Cienka warstwa silikonu po obydwu stronach uszczelki.

Dziwne tylko, ze nie ubywa płynu. Chociaż nawet najmniejsza ilość będzie dymić na biało.

 

Pewnie głupie pytanie skoro wszystko było rozbierane ale odma nie jest zapchana?

Jeśli jest to olej zamiast spływać z głowicy jest pchany to kolektora.

Ze zdjętym kolektorem dolotowym dobrze jest odkręcić rurkę od odmy (tylko dwie śrubki) ściągnąć wąż i wszystko wyczyścić.

 

Jak coś to proszę pytać puk pamiętam na swieżo.

wiem ze to nie gaznik tylko jednopunkt ale jest odma spieta z kolektorem ssacym ktory ssie olej wyzucany rozbryzgiem przez walek rozrzadu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z16se to wielopunkt x16szr to silnik o którym myślisz. w sumie są bardzo podobne, różnią się kolektorami, czujnikiem tem. w głowicy, czujnikiem obrotów wałka rozrządu, kompresja jest inna (cieńsza metalowa uszczelka pod głowicą w z16se) to tak na szybko, ale pewnie są jeszcze inne drobne różnice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość almurik

Witam serdecznie - jestem nowy 1 post.

 

Pozwolę podpiąć się pod temat. Kolega jest widzę na świeżo.

Zabieram się za wymianę uszczelki pod głowicą. Kupiłem uszczelkę pod głowice, pokrywę klawiatury, kolektor, śruby ... ale nigdzie nie mogę znaleźć uszczelki pod obudowę wałka rozrządu - bo z tego co widzę to głowica jest w tym typie dzielona. Jeszcze nie robiłem z Z16SE i tak do końca nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka czy ta głowica faktycznie składa sie jakby z 3 części: głowica z zaworami, rozrząd, pokrywa rozrządu (z zewnątrz tak to wygląda) jeżeli tak czy układać to na silikonie ew mam taką gumę specjalną w tubce która po stwardnięciu robi się identyczna jak guma czy szukać uszczelki.

 

Pozdrawiam

 

 

edit: już zrobione, głowca faktycznie dzielona. Dałem na silikonie. Przy okazji mega ukryty przewód od odmy cały w strzępach. Kto wie czy to nie jego wina ten cały mokry silnik i skrzynia ale uszczelkę pod głowicą też zrobiłem. Było naprawę mase roboty szczególnie kabelkologii - nie polecam samemu tego robić :). Mi zajęło 10 godzin.

Edytowane przez almurik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności