Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

wycieraczki przednie się zacierają


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   pawel52

pawel52
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 CDTI - Z17DTH
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 czerwiec 2012 - 16:27

Objawy: wycieraczki pracują coraz wolniej, ruch staje się „skokowy” nie płynny, zatrzymują się coraz wyżej.
U mnie powodem była zacierająca się oś jednej z wycieraczek. Żeby się dostać do mechanizmu wycieraczek, trzeba: odkręcić i zdjąć ramiona wycieraczek – ściągacz, zdemontować podszybie. Zdjęcie grodzi też poprawia dostęp. Zdejmujemy zabezpieczenie od góry z osi wycieraczek (w kształcie litery C), od dołu rozłączamy przegub – przy pomocy dużego śrubokręta. Wyciągamy oś. Uwaga na podkładki i oringi. Z prawej strony żeby wyciągnąć osi trzeba odkręcić zbiornik od spryskiwaczy. Wycieramy oś, nakładamy nowy smar i składamy. U mnie oś była tak zatarta, że jej wyciagnięcie wymagało użycia sporo WD-40 i kilku godz. ruszania. WD pryskałem od góry i w połowie długości osi po nawierceniu tulei w której pracuje.
Dobrze jest sprawdzić stan mechanizmu wycieraczek podczas wymiany filtra kabinowego. Wtedy jest dobry dostęp. Przy okazji można posprzątać pod podszybiem. Zbiera się tam mnóstwo śmieci, które trzymają wilgoć. Instrukcja dostępu do filtra i mechanizmu wycieraczek. http://www.filtron.p...ukcje/1138k.pdf
  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Model:Opel Astra IV
  • Silnik:A16XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 czerwiec 2012 - 20:29

Szkoda że nie porobiłeś fotek, był by fajny manual.

Zacierające się cięgna to znany problem więc opis się pewnie przyda w przyszłości niejednemu właścicielowi Mery.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3802 postów
  • LokalizacjaOlkusz/młp
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 czerwiec 2012 - 09:21

Szkoda że nie porobiłeś fotek, był by fajny manual.


Jeśli takowe są, udostępnij .. Zmontujemy coś ..
Do astry taki manual już jest ..
http://www.astra.aut...zki-mechanizm-g
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   romantyr

romantyr

    Lakiernik

  • Forumowicz
  • 1065 postów
  • Lokalizacjapłd.Wlkp.
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 październik 2013 - 14:10

WD pryskałem od góry i w połowie długości osi po nawierceniu tulei w której pracuje.

Dzięki kolego,za ten opis.Bardzo mi pomógł.Dzięki i pozdrawiam. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   david2291

david2291
  • Forumowicz
  • 105 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 16v
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 październik 2013 - 19:44

Bardzo fajnie to kolega opisał.Ja bym jeszcze od siebie dodał że czasami lepiej wyciagnąć to ustrojstwo w całaści z samochodu i wtedy operować.Z wybijaniem osi trzeba być ostrożnym bo odlewy w których siedzą są bardzo delikatne i potrafią pękać.Widziałemj już nie jedną mery z połamanym mechanizmem bo właściceil próbował wybić zatartą ośke młotkiem.Jeśli oś twardo siedzi dobrze jest podgrzać palnikeim i delikatnie wybijać


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   marek79

marek79
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7CDTI 101KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 październik 2013 - 20:42

U mnie właśnie pękł ten odlew ale nie przy wybijaniu tylko jeszcze w samochodzie jak się przycierały. Musiałem niestety kupić cały mechanizm więc lepiej  wcześniej to przesmarować bo później to cały do wyrzucenia i kupno drugiego.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   david2291

david2291
  • Forumowicz
  • 105 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 16v
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 październik 2013 - 22:38

Też widziałem taki przypadek że odlew pękł w samochodzie,dlatego lepiej nie lekceważyć pierwszych objawów przycierających się wycieraczek.Nowy mechnizm kosztuje nie mało a używke ciężko spotkać


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   romantyr

romantyr

    Lakiernik

  • Forumowicz
  • 1065 postów
  • Lokalizacjapłd.Wlkp.
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 październik 2013 - 18:02

lepiej nie lekceważyć pierwszych objawów przycierających się wycieraczek.Nowy mechnizm kosztuje nie mało a używke ciężko spotkać

Ja teraz będę już bardziej przezorny i będę smarował mechanizm co jakiś czas(może raz na kwartał). 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   misiek775

misiek775
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 październik 2014 - 22:36

U mnie przy probie wyjęcia trzpienia wycieraczki tez niestety pękł odlew. Nie trzeba było dużej siły, kręciłem kombinerkami i niefortunnie pękło. Kupiłem nowy, ale niestety zamiennik zobczymy ile wytrzyma.

Problem z wybiciem trzpieni bierze się z powodu ich geometrii - na reodku posaidaja podtoczenie na odcinku 10-15mm i tam wlasnie zbiera sie brud i inne produkty ścierania. Przy działaniu nawet niewielką siłą niestety istnieje duże ryzyko uszkodzenia całości.


Użytkownik misiek775 edytował ten post 17 październik 2014 - 22:41

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   romantyr

romantyr

    Lakiernik

  • Forumowicz
  • 1065 postów
  • Lokalizacjapłd.Wlkp.
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 październik 2014 - 08:46

Problem z wybiciem trzpieni bierze się z powodu ich geometrii - na reodku posaidaja podtoczenie na odcinku 10-15mm i tam wlasnie zbiera sie brud i inne produkty ścierania.
Właśnie niektórzy posiadacze Opli mający z tym problem nawiercają w tym miejscu mały otwór np.wiertłem 2mm i dzięki temu można zawsze ''siknąć''jakiś środek czyszczący/smarujący.Po wyczyszczeniu zatykamy otwór np. smarem.
Metoda trochę prymitywna,ale skuteczna.

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse