Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
2.2 106kW 16V Y22XE/Z22XE

Znikający OLEJ B+G



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   tombit

tombit
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 lipiec 2012 - 22:05

Witam

Co sie dzieje z moim olejem ? Zachowuje sie jak duch święty?
Wlewam a on wyparowywuje - dosłownie

Na 1-2tys km musze dolać 1 litr oleju.
Nie ma zadnych wycieków, ale na komputerze występuje błąd : CZUJNIK SPALANIA SKUTKOWEGO.

Czy wymieniać ten czujnik czy moze iść gdzies w inną strone ?

Kilka razy zdażyło sie sie tak,że wyskoczył mi bład (ikonka samochodu z kluczykiem) i auto straciło moc. Ale po kilkunastu sekundach wszystko wracało do normy.


Czy móglibyście podopowiedziec co wymieniać i gdzie zaglądac ?

OMEGA B FL
2.2 16V BENZYNA+GAZ
210tys (prawdopodobnie)
TYP: Y22XE
Rocznik: 2000r

Będe wdzięczny
Tomek
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16320 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 lipiec 2012 - 22:10

Na początek zacznij może od lektury podobnych tematów http://www.google.pl...ekow&gsc.page=1
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   majq1

majq1

    Marcin

  • Zasłużony
  • 888 postów
  • LokalizacjaKętrzyn/Olsztyn
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:3.0 V6, 205 KM , X30XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 lipiec 2012 - 22:12

Silnik pali Ci olej
Poczytaj na forum
Pewnie tłoki i pierścienie do wymiany
Czujnik spalania stukowego też wymień
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   tombit

tombit
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 lipiec 2012 - 22:13

- Nie kopci na czarno
- Nie ubywa płynu chłodniczego
- Nie czuć oleju w kabinie (nie spala sie nigdzie)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16320 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 lipiec 2012 - 22:22

Jak spala olej to dym jest błękitny.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   majq1

majq1

    Marcin

  • Zasłużony
  • 888 postów
  • LokalizacjaKętrzyn/Olsztyn
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:3.0 V6, 205 KM , X30XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 lipiec 2012 - 22:34

Nie czuć oleju w kabinie (nie spala sie nigdzie)

Tylko w silniku
Tego nie będziesz czuć w kabinie
Silnik się wypracował i pali olej
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   tombit

tombit
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 lipiec 2012 - 10:01

Nie ma błękitnego "DYMU"
Jesli sie porządnie przyciśnie tak na postoju to dym jest czarny - taki normalny jak w każdym samochodzie przy wysokich obrotach

Co proponujecie na poczatek wymienic ?

Mechanik mówi tak:

1. Wymienić uszczelniacze zaworów i zobaczyć - da sie to zrobić bez zdejmowania głowicy.
2. Wersja droższa - zdjąć głowicę, wymienić uszczelniacze i obejrzeć z góry tłok oraz gładź.
4. Najdroższa - zdjąć głowiće oraz j.w + zdjąć miskę i wyjąć tłoki. Wtedy wymiana kompletu pierścieni (nominały) oraz obejrzenie panewek (raczej powinny byc OK)

Mówi tez ze to mogą być uszczelniacze.
Dla mnie to ciemna magia.

Doradźcie cos ;-)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1858 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:z1,8xe
  • Nadwozie:sedes
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 lipiec 2012 - 14:08

Mówi tez ze to mogą być uszczelniacze


Niech zrobi próbę ciśnienia na cylindrach i bedzie wiedział , czy uszczelniacze , czy pierścienie - jakby nie patrzył najtaniej , a dużo się można dowiedzieć o silniku.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   tombit

tombit
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 lipiec 2012 - 09:02

Byłem u kilku mechaników ale z niewiedzy mówiła mi ze trzeba robić kapitalke a to sie nieopłaca!

Zalałem olej VAVOLINE razem z środkiem uszczelniającym i troszke sie uspokoiło
Zobacze co będzie dalej po polejnych przejechanych tysiącach ;-)

Ale mam prośbe: Czy znacie jakiegoś speca od OPLI, albo kogoś kto nie boi sie remontu silników w okolicy KRAKÓW-KIELCE-RADOM-SANDOMIERZ-LUBLIN
Poruszam sie w tych okolicach.

Nie zrezygnuje z tego auta tak łatwo bo jest świetne,duże,dynamiczne,wygodne - tylko ten olej ;-)
Z góry dziekuje

Tomek
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   tombit

tombit
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 marzec 2013 - 10:00

No i stało się.

Zrobiłem 8tys autem które brało olej. Lałem różne "złote środki" i nic nie pomagało !.

Efekt: przepalona bańka oleju i dużo nerwów.


Bywałem u różnych cudotwórców i mówili różne rzeczy: 7tys za kapitalny remont, 5tys za wyjęcie silnika i wymiane uszczelek

Ale trafił się jeden, który gadał sensownie - sam też ma omege ;)
 

Nazbierałem na remont, oddałem auto i sie okazało
Silnika nie trzeba wyjmować - troche umiejętności i da się do wszystkiego dostać.

Głowica pojechała do planowania, wymienili 8 zaworów + panewki (były porysowane), próba szelności, obróbka gniazd zaworowych, nowa prowadnica

Komplet uszczelek (głowica,kolektory+miska olejowa) EARLING
Uszczelniacze zaworów
Nowe pierścienie MAHLE
Simeringi EARLING
Nowy olej + filtr
Nowy płyn do chłodnicy

 

Całość 1200zł + 300zł za robocizne

Okazało się, że do wymiany jeszcze rozrząd więc doszło 360zł za SKF

 

Gdyby nie ten rozrząd to remoncik za 1500zł rozwiązał mój problem brania oleju

Ale przy okazji zyskałem wiecej:

Silnik ciszej pracuje, auto jest silniejsze (czuje jak jadę z 5-cioma osobami + bagaże)

Lepiej się rozpędza - teraz moge powiedzieć że ma coś około tych 150 koni

 

I teraz zagadka dla MEGA MÓZGÓW na tym forum.
Auto ma 220tys

Sądziłem że skoro bierze olej to pewnie ma 720tys

Ale....

 

Pompa wody nie była wymieniana od nowości (firmy GM - General Motors)

Rolki od rozrządu MADE in CANADA


Jesli przebieg jest oryginalny to czy auto po tak małym przebiegu może brać już olej ?

Czy to możliwe ze auto ma taki przebieg a poprostu miało wade fabryczną lub lany był kiepski olej ?

A może ktoś wymienił rozrząd z anglika który jeżdził na nim od nowości ?

 

 

Zapraszam do dyskucji



Użytkownik tombit edytował ten post 18 marzec 2013 - 10:05

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 2.2 106kW 16V Y22XE/Z22XE