
#1
OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2012 - 22:05
Co sie dzieje z moim olejem ? Zachowuje sie jak duch święty?
Wlewam a on wyparowywuje - dosłownie
Na 1-2tys km musze dolać 1 litr oleju.
Nie ma zadnych wycieków, ale na komputerze występuje błąd : CZUJNIK SPALANIA SKUTKOWEGO.
Czy wymieniać ten czujnik czy moze iść gdzies w inną strone ?
Kilka razy zdażyło sie sie tak,że wyskoczył mi bład (ikonka samochodu z kluczykiem) i auto straciło moc. Ale po kilkunastu sekundach wszystko wracało do normy.
Czy móglibyście podopowiedziec co wymieniać i gdzie zaglądac ?
OMEGA B FL
2.2 16V BENZYNA+GAZ
210tys (prawdopodobnie)
TYP: Y22XE
Rocznik: 2000r
Będe wdzięczny
Tomek
Odśwież
#2
OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2012 - 22:10
Odśwież
#3
OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2012 - 22:12
Poczytaj na forum
Pewnie tłoki i pierścienie do wymiany
Czujnik spalania stukowego też wymień
Odśwież
#4
OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2012 - 22:13
- Nie ubywa płynu chłodniczego
- Nie czuć oleju w kabinie (nie spala sie nigdzie)
Odśwież
#5
OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2012 - 22:22
Odśwież
#6
OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2012 - 22:34
Tylko w silnikuNie czuć oleju w kabinie (nie spala sie nigdzie)
Tego nie będziesz czuć w kabinie
Silnik się wypracował i pali olej
Odśwież
#7
OFFLINE
Napisano 16 lipiec 2012 - 10:01
Jesli sie porządnie przyciśnie tak na postoju to dym jest czarny - taki normalny jak w każdym samochodzie przy wysokich obrotach
Co proponujecie na poczatek wymienic ?
Mechanik mówi tak:
1. Wymienić uszczelniacze zaworów i zobaczyć - da sie to zrobić bez zdejmowania głowicy.
2. Wersja droższa - zdjąć głowicę, wymienić uszczelniacze i obejrzeć z góry tłok oraz gładź.
4. Najdroższa - zdjąć głowiće oraz j.w + zdjąć miskę i wyjąć tłoki. Wtedy wymiana kompletu pierścieni (nominały) oraz obejrzenie panewek (raczej powinny byc OK)
Mówi tez ze to mogą być uszczelniacze.
Dla mnie to ciemna magia.
Doradźcie cos

Odśwież
#8
OFFLINE
Napisano 16 lipiec 2012 - 14:08
Mówi tez ze to mogą być uszczelniacze
Niech zrobi próbę ciśnienia na cylindrach i bedzie wiedział , czy uszczelniacze , czy pierścienie - jakby nie patrzył najtaniej , a dużo się można dowiedzieć o silniku.
Odśwież
#9
OFFLINE
Napisano 31 lipiec 2012 - 09:02
Zalałem olej VAVOLINE razem z środkiem uszczelniającym i troszke sie uspokoiło
Zobacze co będzie dalej po polejnych przejechanych tysiącach

Ale mam prośbe: Czy znacie jakiegoś speca od OPLI, albo kogoś kto nie boi sie remontu silników w okolicy KRAKÓW-KIELCE-RADOM-SANDOMIERZ-LUBLIN
Poruszam sie w tych okolicach.
Nie zrezygnuje z tego auta tak łatwo bo jest świetne,duże,dynamiczne,wygodne - tylko ten olej

Z góry dziekuje
Tomek
Odśwież
#10
OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 10:00
No i stało się.
Zrobiłem 8tys autem które brało olej. Lałem różne "złote środki" i nic nie pomagało !.
Efekt: przepalona bańka oleju i dużo nerwów.
Bywałem u różnych cudotwórców i mówili różne rzeczy: 7tys za kapitalny remont, 5tys za wyjęcie silnika i wymiane uszczelek
Ale trafił się jeden, który gadał sensownie - sam też ma omege
Nazbierałem na remont, oddałem auto i sie okazało
Silnika nie trzeba wyjmować - troche umiejętności i da się do wszystkiego dostać.
Głowica pojechała do planowania, wymienili 8 zaworów + panewki (były porysowane), próba szelności, obróbka gniazd zaworowych, nowa prowadnica
Komplet uszczelek (głowica,kolektory+miska olejowa) EARLING
Uszczelniacze zaworów
Nowe pierścienie MAHLE
Simeringi EARLING
Nowy olej + filtr
Nowy płyn do chłodnicy
Całość 1200zł + 300zł za robocizne
Okazało się, że do wymiany jeszcze rozrząd więc doszło 360zł za SKF
Gdyby nie ten rozrząd to remoncik za 1500zł rozwiązał mój problem brania oleju
Ale przy okazji zyskałem wiecej:
Silnik ciszej pracuje, auto jest silniejsze (czuje jak jadę z 5-cioma osobami + bagaże)
Lepiej się rozpędza - teraz moge powiedzieć że ma coś około tych 150 koni
I teraz zagadka dla MEGA MÓZGÓW na tym forum.
Auto ma 220tys
Sądziłem że skoro bierze olej to pewnie ma 720tys
Ale....
Pompa wody nie była wymieniana od nowości (firmy GM - General Motors)
Rolki od rozrządu MADE in CANADA
Jesli przebieg jest oryginalny to czy auto po tak małym przebiegu może brać już olej ?
Czy to możliwe ze auto ma taki przebieg a poprostu miało wade fabryczną lub lany był kiepski olej ?
A może ktoś wymienił rozrząd z anglika który jeżdził na nim od nowości ?
Zapraszam do dyskucji
Użytkownik tombit edytował ten post 18 marzec 2013 - 10:05
Odśwież
Podobne tematy:
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
![]() Silnik zachlapany olejem![]() |
Opel Meriva - Silnik Benzyna | pabo |
|
![]()
|
|
Bagnet miarka oleju Opel astra II G 1.2 16v 2003r![]() |
Opel Astra - Pozostałe tematy | mariuszowo |
|
![]() |
|
Zgubiony olej i cykanie -chyba popychacze |
Opel Astra - Silnik Benzyna | arty |
|
![]()
|
|
![]() Corsa c i kolejne falowanie obrotów. |
Opel Corsa - Silnik Benzyna | Michał1988 |
|
![]() |
|
![]() Meriva - wymiana oleju w skrzyni biegów![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Opel Meriva - Pozostałe tematy | chrisowaty |
|
![]() |