Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
2.2 106kW 16V Y22XE/Z22XE

Znikający OLEJ B+G



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7541 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 marzec 2013 - 00:26

Te kupowane na rynku wtórnym też mogą mieć "MADE in CANADA"  czytaj Litens i o napinacze zwykle tu chodzi 

 

Silnika nie trzeba wyjmować - troche umiejętności i da się do wszystkiego dostać

ale to żadna nowość
 

 

Jesli przebieg jest oryginalny to czy auto po tak małym przebiegu może brać już olej ?

 

przebieg przebiegiem a lata robią swoje

13lat na uszczelniacze to sporo a b. często za sporo
 

 

300zł za robocizne

albo więcej było ściemnione niż robione

albo w dużej desperacji ktoś w/w czynności robił


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   D3vill

D3vill
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:20 16V X20XEV
  • Nadwozie:Sedan
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 maj 2013 - 21:39

Zacznijmy od ceny usługi. Jeżeli problem brania oleju ustał no to śmiało mogę powiedzieć, że wygrałeś bo 300zł to ja wziąłem za podniesienie czapy odwiezienie do firmy, poskładanie na cacy i rozrząd z rozpędu bez szarpania dołu. Nie wiem jak w Omegach B FL ale w X20XEV, żeby wymienić pierścienie czyli dobrać się do tłoków trzeba się przebić przez pompę i zdjąć miskę małą i to duże nad miską ( :P) co mnie bardzo sfrustrowało bo musiałem podwieszać silnik a ilość śrub na które przykręcona była pompa była słuszna... Jakby ktoś za to chciał 300zł razem z górą to bym nawet nie schodził się wykąpać w oleju tylko z uśmiechem zapłacił takie moje zdanie.

 

Zrobienie kompletu góry  i dołu tak jak napisałeś kosztowało nas 800zł głowica (wszystkie prowadnice, 8 zaworów, docieranie, uszczelniacze, sprawdzenie szczelności, planowanie) 300zł pierścienie panewki plus uszczelki i rozrząd nie pamiętam bo nie podliczałem tak dokładnie ale w granicach 300 - 400zł. Wszystko po mega zniżkach warsztatowych (rzędu 30 i więcej %) i w grudniu zeszłego roku czyli koszt podobny i do przyjęcia.

 

Teraz problem przedwczesnego zużycia. Moja Omega B X20XEV ma natłuczone 310k i silnik jest napewno fabryka bo po poprzednim właścicielu zdjąłem rozrząd który miał najechane 80k km i rolki mi się rozpadły w rękach (ledwo zdążyłem bo mialem prawo nawet do domu dojechać), zapach oleju był nieprzeciętny, też raczej siedział tam z 30 - 40k lekko i pajac wkręcił, że był 10W40 i jak zalałem takiego oleju to się odezwało dosłownie wszystko (poza panewkami może) i zaczęło dmuchac i dołem także niedługo pewnie będę szarpał kolejne Oplowskie 2.0... no ale mój motor ma 310k km i jak mówiłem o serwisie nie było mowy praktycznie wcale i jeżdżony na LPG II gen... tyle tylko, że nie dało się go przesadnie katować bo mam automat.

 

Przy 220k to albo była niemiłosiernie katowana albo masz pecha po prostu, nie ulega też wątpliwości, że nowsze silniki zwłaszcza w oplu nie porażają trwałością.

 

No ale masz dużą inwestycję za sobą i teraz autko na pewno jeszcze dużo pojeździ więc tylko się cieszyć :-)

 

I to by było na tyle z opowieści

Pozdrawiam


Użytkownik D3vill edytował ten post 06 maj 2013 - 21:40

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   tombit

tombit
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 styczeń 2014 - 08:57

Po roku moge stwierdzic, że była to dobra inwestycja
Ale temat powrócił
Chodzi o to, że cieknie mi olej spod tzw klawiatury... - tak to nazwał mechanik
Wyciek jest w tym miejscu gdzie jest czujnik temperatury czyli tak jakby z tyłu - zeby zobaczyc mechanik uzywał takiego lustereczka

 

Olej "kapie" wycieka go nieduzo - musze dolac setke na miesiąc. Na co patrzec ?
Czy to wina jedynie uszczelki ?
Mechanik sugerował ze cos sie rozwarstwia i żeby nie inwestowac w silnik, bo wymienie uszczelke i za rok będzie to samo.
Poradzicie coś....


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16320 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 styczeń 2014 - 11:45

Uszczelka zapewne dużo nie kosztuje a będziesz miał w/g mechanika rok spokoju z wyciekiem :-)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   pawel2493

pawel2493
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • LokalizacjaTokarnia
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:2,0 16
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 luty 2014 - 11:45

kolego to jest normalne w x20xev ! cieknąca pokrywa to tradycja w tym silniku! (nawet na nowej uszczelce)

zdejmij pokrywę , wyczyść ją  , starą uszczelkę (najlepiej nitro) , miejsce przylegania papierem ściernym 500 , potem masa uszczelniająca (nie silikon ! bo to dobre jest ale do cycków) i masz spokój na wieki! 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   tombit

tombit
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 luty 2014 - 11:55

Dzieki za dobry pomysł ;)
czylli mase uszczelniającą dajemy zamiast uszczelki ? Czy raczej masa uszczelniajaca + uszczelka da efekt na wieki
Ja z pewnością nie będe tego robił tylko zlece to mechanikowi, ale coś mu podpowiem


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   pawel2493

pawel2493
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • LokalizacjaTokarnia
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:2,0 16
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 kwiecień 2014 - 09:50

Dzieki za dobry pomysł ;)
czylli mase uszczelniającą dajemy zamiast uszczelki ? Czy raczej masa uszczelniajaca + uszczelka da efekt na wieki
Ja z pewnością nie będe tego robił tylko zlece to mechanikowi, ale coś mu podpowiem

wybaczcie , że dawno nie odp . 

jeśli chodzi o temat to masę dajemy razem z uszczelką!!!!!!!

nie wiem czy uporałeś się z tym już , ale jeśli nie (lub inni) to po-prostu ściągasz pokrywę , czyścisz wszystko dokładnie ( nawet starą uszczelkę jeśli chcesz założyć ponownie) potem odtłuszczanie (polecam nitro) i montaż! masa ma być po obu str uszczelki! efekt u mnie już 6 lat spokoju! 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   tombit

tombit
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 maj 2017 - 11:12

Odgrzebałem temat, bo się mi przypomniał ;)
Auto sprzedane - chociaż żal jest, bo dużo w niego zainwestowałęm

Olej się uspokoił - to znaczy dolewać i tak trzeba było, ale tak raz na kilka miesiecy.
Z przyzwyczajenia sprawdzałem co tankowanie, ale później już człowiek zapominał.

Inwestycja się powiodła, a nowy właściciel jeździ do dzisiaj i chwali sobie.

Jedno co powiem - konfort jazdy w Omedze jest wart tych pieniędzy.
Gdy mijam teraz te auta to zazdroszcze i miło wspominam czasy gdy woziłej jeszcze wózek dla dziecka i wszystko się mieściło.
Generalnie jeśli Omega nie bierze oleju - to znaczy że już nie ma oleju ;)
Te auta zawsze biorą - bo tak skonstruowano silnik w tamtych czasach.
Jeśli miałbym się pchać w to jeszcze raz i miałbym jakąś zadbaną OMESZKE to pewnie bym się połakomił .

Pozdrawiam
 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   kat13

kat13
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Vectra B
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 listopad 2017 - 15:34

Moja Vectra B  1,6 B+G   przy 160 tyś brała olej , wymieniłem pierścienie + uszczelniacze zaworów + dotarcie zaworów  ,  no i pomogło , najczęściej starczy wymienić same uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy  :D


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1858 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:z1,8xe
  • Nadwozie:sedes
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 listopad 2017 - 15:16

Moja Vectra B  1,6 B+G   przy 160 tyś brała olej

 

A ile miałeś licznik  cofnięty , bo ja mam przelatane 240 ts km i silnik nie bierze grama oleju ... ???  ;)  



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 2.2 106kW 16V Y22XE/Z22XE