Skocz do zawartości

Powracający bląd p253f


Gość Ztvorek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pod koniec zeszlego roku zaczął mi się wyświetlać "pojazd z kluczykiem".

Byłem z tym na diagnostyce i powiedziano mi, że to błąd związany z olejem, sprawdzilismy poziom i ku mojemu zdziwieniu poziom był dość wysoko ponad maksymalny.

Był to samochód mojego pracownika, więc nie kontrolował stanu na bieżąco, bo samochód jest firmowy...

 

Ale wracając do tematu, podjechałem do mechanika i on stwierdził, że to wina złego stanu pompy oleju i poszła do regeneracji + wymiana oleju.

Miałem wrócić po jakimś czasie, żeby skasować błąd, tylko powiedział, że jeżeli błąd nie zniknie to możliwe, że czujnik się uszkodził, ale samochód wiekszość czasu stał i poziom był ok, więc przekładałem to na później.

 

Po jakimś czasie (pierwsze 400km trzymał równo, a potem przy 2k już było znowu ponad max) znów zaczął przybierać

(może zły rodzaj oleju? powiedział, że wlał taki jaki był poprzednio, a poprzednio lali jakis Castrol w Norauto, jak samochód był na wymianie... może nie był olejem do DPF?).

 

Tym razem postanowiłem spróbować moich własnych sił i kupiłem olej GM 5w30 Detrox2+filtr oleju i przy okazji wymieniłem czujnik ciśnienia oleju.

Skasowałem przebieg do następnej inspekcji (*) i podłaczyłem Combo pod ELM237 z VauxCheck 1.21.

Tam wyskoczyły 3 błedy (jednym z nich był p253f - zła jakość oleju), dałem kasacje i wszystkie zostają usunięte, samochód z kluczykiem znika, ale po 3-5 sekundach znowu się zapala, a błąd powraca.

Przejechałem już 100km i nadal to samo.

 

 

* Kasacje robiłem sposobem hamulec+przycisk, potem przekręcenie, miga INSP i czekam aż pojawią sie ----, wtedy wyłączam stacyjkę.

Ale za każdym razem jak po przekręceniu stacyjki wcisne i przytrzymam przycisk to wyświetla mi się taka informacja:

93.1

15749

Ale wartości te nie zmieniają się niezależnie od przebiegu.

Co one oznaczają?

 

 

1) Czy w Combo istnieje w ogóle czujnik lepkości oleju?

2) Wydaje mi się, że nie, wiec czy stan oleju liczy on z przebiegu od ostatniej wymiany?

3) Czy błąd p253f może powracać, ponieważ nie da sie skasować inspekcji bez lepszego sprzętu?

Gdzieś czytałem, że ludzie którzy probują go usunąć OP-Com'em musza wpisywać Security Code, mnie VauxCheck nigdy nie pyta o SC,

ale bład na chwile jestem w stanie nim usunąc.

4) Samochód jeździ dość normlanie, ale jak się rozpędze do ~100km/h, czuć szarpnięcie i od tego momentu jest w stanie jechać max. ~115km/h przy 3k obrotów,

rozumiem, że to przez samochód z kluczykiem?

 

 

Może ktoś ma jakiś inny pomysł? Wiem, że to nie pierwszy topic na temat tego błędu, ale wszędzie ludzie piszą, że mają z tym problem, a nigdzie nie piszą, że go rozwiązali ;)

Przynajmniej nie w taki sposób, który by zadziałal u mnie.

 

Opel Combo 2007

1.3 CDTI

Przebieg 172k

 

,

Wielkie Dzięki za wszelką pomoc!

Pozdrawiam

Ztvorek

 

 

Skrót

1. występuje bład p253f - zła jakość oleju.

2. wymieniam olej+filtr+czujnik.

3. nie jestem w stanie usunąć tego błedu na stałe, jedynie na kilka sekund.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie te pseudo interfejsy

op-comem można to usunąć jak również odczytać car-pass

przybywanie poziomu oleju związane jest z filtrem DPF, który auto zapewne posiada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, samochód posiada filtr DPF i jestem na 90% pewien, że cała ta przygoda zaczęła się od wlania złego oleju.

Przez to nieprawidłowo się wypalał i jeszcze więcej ON spływało do miski.

 

Dziwie się tylko, że ELMem moge skasować ten błąd, tylko że powraca po paru sek,

może rzeczywiście op-com po wpisaniu carpassu wyrzuci na stałe.

 

,

Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przeemmek

To nie przygoda z złym olejem te silniki tak mają.

 

Najprostsze rozwiązanie usunąc dpfa bo inaczej co chwile będziesz miec problem z olejem, a to i koszty i nerwy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak, samochód posiada filtr DPF i jestem na 90% pewien, że cała ta przygoda zaczęła się od wlania złego oleju.

Przez to nieprawidłowo się wypalał i jeszcze więcej ON spływało do miski.

 

Dziwie się tylko, że ELMem moge skasować ten błąd, tylko że powraca po paru sek,

może rzeczywiście op-com po wpisaniu carpassu wyrzuci na stałe.

 

,

Dzięki

Do diagnozy opla tylko tech2 lub opcom, a nie zaden elm. Bywa tak że ELM nie widzi wszystkich błędów, a te które odczytuje to bywa ze sa pod innymi kodami. Podjedz lepiej gdzies na porzadnego kompa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja kasuję ten błąd na KTS-ie firmy BOSCH.

Oprócz skasowania błędu trzeba jeszcze wejść w dział "Zdarzenia serwisu" i wykasować przebieg kilometrów od ostatniej wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności