Skocz do zawartości

DPF


Gość esio

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma się czym chwalić - tylko pokazujesz swoją głupotę

 

 

Wiesz ,masz częściowo rację.Ale to jest też w 90 % wina producenta. DPF i temu podobne bajery są niczym innym jak spełnianiem zachcianek polityków.Komuś się uwidzi że do jakiegoś roku muszą być inne emisje spalin.No to producent musi coś z tym zrobić.No i robi.Jedne wielkie oszustwa.Nie czytałeś o aferze Volkswagena?

Nie czytałeś jak Niemcy i reszta krajów niby rozwiniętych(dla mnie cwanych )sprzedają zanieczyszczenia.A kto je kupuje?Biedota aby zarobić.Potem tej biedocie taka paniusia Merkel nakazuje zaniżenie emisji i zdziera kasę z powrotem którą dostali za wzięcie na siebie ciężaru od którego Niemcy i inne tego typu cwaniaki nie mogli by być eko.

Przeczytaj książkę Clarksona.Pięknie opisuje jak ekolodzy na zjazd ekologów przylatują odrzutowcami na małą wysepkę.Nie rowerami nie kajakami albo nawet motorówkami elektrycznymi ale prywatnymi odrzutowcami.

Swoją drogą moim zdaniem czas diesli tych na prawdę dobrych minął. I tylko współczuć należy tym ludziom którzy naiwnie myślą o ekonomii jeżdżenia.

Nie trzeba ich od razu wyzywac od głupków.Co oni są winni temu że te paści tyle kosztują?A ich nie stać na dokładanie kilku tysięcy do prawie ze trupa, którego handlarz sprzedaje ze skręconym licznikiem?

A sprawdź ilu ludzi na forum benzyny ma młode auta w benzynie z uwalonymi katami.Myślisz że to od dobrej eksploatacji?

Uważasz że oni mają dobry skład spalin?

U wielu ludzi jest przerost ambicji nad możliwościami i chcieli by mieć bryki jakimi jeżdżą na zachodzie ale potem nie stać ich na prawidłowe serwisowanie i naprawy.Kiedyś Gawlak bardzo mądrze powiedział ,,stać cię na konia to musi cię być stać na owies,,

Ale to nie znaczy że są głupi.Ot po prostu chcieliby mieć odrobinę luksusu i się przeliczają.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

DPF SUPER SPRAY DO CZYSZCZENIA DPF/FAP 400 ML wpisując na all. . czy ktoś próbował takie ustrojstwo, dojść mnie nagli bo mery moja traci moc.

Edytowane przez egonik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie znalazłem innego tematu dotyczącego filtra DPF, a nie chciałbym tworzyć nowego.

 

Mam pytanie dotyczące usunięcia filtra DPF.

W mojej Mery usunąłem filtr DPF ze względu na niemożność znalezienia nowego filtra w różnych firmach specjalizujących się naprawą, regeneracją etc.

Była jedna firma która miała sam filtr, ale oni mi zaproponowali wycięcie starego, wspawanie nowego, i nie konfigurowanie programu (nie byłem przekonany do takiego działania, a może tak to wygląda?)

 

Po dość długim czasie i zapoznaniu się z wieloma stronami przystałem na usunięciu filtra. Niestety uciążliwość wypalania (i nie wypalania się) filtra DPF była nie do wytrzymania (ciągłe mruganie kontrolki (sprężynki) mimo prawidłowej próby wypalania). Ciągle rósł poziom oleju (w ciągu miesiąca 3-krotnie wymieniałem olej).

 

Wybrałem firmę o dobrych opiniach w mojej okolicy.

 

Filtr usunięto bezproblemowo, zaprogramowano i teraz zaczyna się historia.

 

Po przejechaniu około 800 - 1000 km zapaliła się kontrolka wypalania filtra DPF w silnikach DIESEL (pomarańczowa sprężynka). Pojechałem na gwarancję.

Znowu wgrano inne oprogramowanie. Kontrolka nie włączyła się podczas jazdy. Po przejechaniu paruset km (może 200, może mniej, może więcej - nie śledziłem). Ponownie jadę na gwarancję.

Zaznaczam, że mimo kontrolki samochód nie wchodził w żaden stan awaryjny. Jeździło tak jak jeździło, bez straty mocy. No tylko, że ta kontrolka migała...

 

Umówiliśmy się, że samochód zostawię na dłużej, żeby mogli sami testować.

 

Po odebraniu samochodu do tej pory jest wszystko ok - kontrolka nie miga, oleju nie przybywa, jeździ bez straty mocy ALE...

 

Zauważyłem, że podczas włączania zapłonu nie zapala się kontrolka sprężynki (wcześniej zawsze się zapalała - z tego co się orientuję, chodziło o nagrzewanie świec).

 

PYTANIE:

Czy to prawidłowe działanie?

Usunęli tą kontrolkę, żebym dał im spokój?

Da się to jakoś sprawdzić czy czasami nie usunięto zbyt dużo z tabeli błędów?

Zastanawiam się czy nie będzie to miała wpływu na inne usterki, które powinien samochód pokazywać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to kontrolka świecy nie sygnalizuje błędu czy też procesu wypalania DPFa,a jest informacją że nasycenie filtra przekroczyło 115%.

Druga sprawa jeśli tak często Ci się wypalał to ,,coś" auto bolało.Wycięcie filtra to nie naprawa samochodu.

Po trzecie czekam na ten czas kiedy zaczną takie kary piz... w Polsce za nie zgodność stanu faktycznego z z tym co w homologacji podano,tak jak to u sąsiadów za Odrą robią.A słyszałem od kolegi ostatnio jak jego zioma VW Turanem namierzyli na autostradzie.Suma sumarum wyszła go ponowny montaż DPFa z karami i transportem(policja nie pozwoliła na kołach wracać do kraju) 20000,-,także życzę powodzenia.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to kontrolka świecy nie sygnalizuje błędu czy też procesu wypalania DPFa,a jest informacją że nasycenie filtra przekroczyło 115%.

Druga sprawa jeśli tak często Ci się wypalał to ,,coś" auto bolało.Wycięcie filtra to nie naprawa samochodu.

Po trzecie czekam na ten czas kiedy zaczną takie kary piz... w Polsce za nie zgodność stanu faktycznego z z tym co w homologacji podano,tak jak to u sąsiadów za Odrą robią.A słyszałem od kolegi ostatnio jak jego zioma VW Turanem namierzyli na autostradzie.Suma sumarum wyszła go ponowny montaż DPFa z karami i transportem(policja nie pozwoliła na kołach wracać do kraju) 20000,-,także życzę powodzenia.

 

Okej, dziękuję za opinię.

Zgadzam się z Tobą, że jak coś jest w stanie faktycznym tak powinno zostać. Jednak ja potrzebuje auto. A usterki DPF mi nie pozwalały na normalne funkcjonowanie auta (chociażby ciągle szybko rosnący olej w silniku). Odwiedziłem przynajmniej 3 mechaników z moją Mery. No i niestety nie uzyskałem od nich pomocy. A sam przecież nic nie poradzę, gdyż się nie znam, i od tego są przecież fachowcy, żeby udzielili pomocy.

Jak wcześniej wspominałem nie mogłem w swojej okolicy znaleźć żadnej firmy, która była gotowa na wymianę filtra DPF ze względu, że nie mieli odpowiedniego filtra do mojego auta (1.7 ctdi 100hp)

 

Moim zamiarem jest przywrócenie DPF (po to też upewniałem się czy proces ten jest odwracalny). Ale na ten moment nigdzie (źródło internet - innych kontaktów nie posiadam) nie mogłem znaleźć filtra DPF do mojej Mery (jedynie pan, który powiedział 'tu panu wytniemy, to wspawamy i później pan musi jechać do kogoś kto panu to ustawi'). Takich mechaników też raczej nie lubię.

Była jeszcze opcja regeneracji. Odradzali mi tego wyboru, bo mówili, że nie pomaga. No to usunąłem. Nie chce się usprawiedliwiać, po prostu przedstawiam sytuację jak wyglądała moja próba naprawienia filtra.

 

Wracając do tematu.

Chcę po prostu wiedzieć czy kontrolka świecy ma się palić przed odpaleniem samochodu? Czy fachowcy mi czegoś nie usunęli żebym dal im spokój? Może jest za ciepło i dlatego kontrolka nie zapala się (jest taka wzmianka w instrukcji obsługi "Lampka świeci Włączone jest podgrzewanie wstępne. Układ ten włącza się tylko gdy temperatura powietrza na zewnątrz jest niska" - wcześniej wydawało mi się, że temperatura otocznia nie miała wpływu i lampka paliła zawsze)?

 

Kwestie prawne zostawmy na boku. Posadzę drzewa i jakoś ten ekosystem przywrócę do porządku ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka jeżeli jest ciepły silnik moze być zgaszona ale gdy odpalasz po nocy to powinna się świecić.A świece ci się grzeją?

 

BENY moim zdaniem to za taką operację powinien być brany za dupę warsztat który wywiesza ogłoszenie że regeneruje i wycina te paści.Tak samo jak magicy od liczników.Normalne jest że jeżeli ktoś proponuje jakąś usługę to klient się znajdzie.Niestety mechanicy powinni być w pierwszej kolejności przetrzepani za takie usługi.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka jeżeli jest ciepły silnik moze być zgaszona ale gdy odpalasz po nocy to powinna się świecić.A świece ci się grzeją?

 

Myślę, że tak. Nie mam problemów z odpalaniem auta. Przed ostatnią modyfikacją ECU (bo tak chyba to się nazywa) kontrolka się zapalała i po chwili gasła, wtedy odpalałem auto.

Jestem bardzo zielony w temacie mechaniki samochodowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

DPF SUPER SPRAY DO CZYSZCZENIA DPF/FAP 400 ML wpisując na all. . czy ktoś próbował takie ustrojstwo, dojść mnie nagli bo mery moja traci moc. Ktoś podpowie?

Edytowane przez egonik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odswiezam temat mam problem z tym dpf zapaliła mi się kontrolka sprezynka migajaca tak długo jeździłem aż zgasla myślałem że dpf się wypalił ale na drugi dzień po 4 km znów się zapaliła czy wypalanie się nie skończyło dodam że przy przejechaniu około 10 km zadymi z rury jakieś 2 min i tak zawsze po przejechaniu 10 km jak rozpoznać proces nie mogę w moim podejrzeć spalania niestety

Drugi problem to temp silnika nawet po 40 km pokazuje 80 stopni nic więcej i wiatraki się zalaczaja myślałem że termostat dałem do sprawdzenia i jest dobry w serwisie mówią że mogą szukać przyczyny ale nie wiedzą na tą chwilę co jest a roboczogodzina wysoka i zabrałem auto szukam podpowiedzi i z tego miejsca proszę was o pomoc i pozdrawiam

Auto meriva 1.3 2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności