Skocz do zawartości

Cewka zapłonowa czyli listwa jak sprawdzić? Nie działa 1 cylinder


Gość rafaelb

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając z pracy przestał pracować 1 cylinder. Ostatnio wymieniałem świece więc pomyślałem że to wina świecy wymieniłem na stare lecz nadal nie pracuje 1 cylinder ( 1 z prawej stojąc przodem do silnika).

 

Ani wcześniej ani teraz nie pali się kontrolka "check engine"

 

Powodem wymiany świec było że Corsa dziwnie pracowała po nocy, aż trochę załapała ciepła, wymieniłem świece, filtr powietrza i czujnik temp. silnika.

 

Podejrzewam, że coś może być nie tak z listwą zapłonową ( siedzi od nowości Bosch 0 221 503 015 ), niestety nie mam na podmiankę by sprawić (może ktoś z Białegostoku i chce pomóc?), więc zastanawiam się jak sprawdzić listwę ?

 

Chciałem zmierzyć oporność lecz nie znam wartości referencyjnych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić można wymontowując ją!, wykręcić świece z cylindrów i zamontować w cewce!, położyć na silniku w taki sposób aby iskra mogła przeskoczyć ze świecy do obudowy silnika i niech ktoś kręci rozrusznikiem!, jak będzie na każdej ze świec iskra znaczy że listwa jest jeszcze sprawna!, musisz zwrócić uwagę na to jaka jest iksra która przeskakuję ze świecy do silnika!, jakiego jest koloru i czy jest mocna o tym musisz dokładniej poczytać!, natomaist jeśli okaże się że faktycznie iskra będzie na 3 świecach a na tej od prawej którą podejrzewasz iskry nie będzie świadczyć to może o wadliwym działaniu cewki i jej wymiana będzie wówczas konieczna dla prawidłowej pracy silnika i palenia na 4 gary;)

jak o czymś zapomniałem lub coś pominołem lub wdarł się jakiś błąd w to co napisałem to z góry sory człwiek zmęczony i zaspanany słabiej myśli itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić można wymontowując ją!, wykręcić świece z cylindrów i zamontować w cewce!, położyć na silniku w taki sposób aby iskra mogła przeskoczyć ze świecy do obudowy silnika i niech ktoś kręci rozrusznikiem!, jak będzie na każdej ze świec iskra znaczy że listwa jest jeszcze sprawna!, musisz zwrócić uwagę na to jaka jest iksra która przeskakuję ze świecy do silnika!, jakiego jest koloru i czy jest mocna o tym musisz dokładniej poczytać!, natomaist jeśli okaże się że faktycznie iskra będzie na 3 świecach a na tej od prawej którą podejrzewasz iskry nie będzie świadczyć to może o wadliwym działaniu cewki i jej wymiana będzie wówczas konieczna dla prawidłowej pracy silnika i palenia na 4 gary;)

jak o czymś zapomniałem lub coś pominołem lub wdarł się jakiś błąd w to co napisałem to z góry sory człwiek zmęczony i zaspanany słabiej myśli itp.

 

Szkoda, że to cewka a nie kable. Świeca sama się nie trzyma w cewce, chyba będzie trzeba ją potrzymać ręką?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że to cewka a nie kable. Świeca sama się nie trzyma w cewce, chyba będzie trzeba ją potrzymać ręką?

 

Spokojnie! nic nie wypadnie!, tylko jak zamontujesz świecę w cewcę połóż ją bokiem w taki sposób aby była odległość pomiędzy elektrodą świecy a obudową silnika, pozwoli to na przeskok iskry ze świecy do obudowy silnika!

Ps. nie radziłbym trzymać cewki ręką!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 1 = masa

Pin 2 = zasilanie

 

Pomiar napięcia zasilania dokonujemy:

Pin 2 - masa = napięcie akumulatora

 

Piny 6, 5, 4, 3 (uzwojenie pierwotne). Sprawdż rezystancje między każdym z nich a pinem nr 2, powinna się mieścić w granicach gdzieś 0,4-0,8Ω (zapłon wyłączony, wtyczka odłączona).

 

 

Iskrę możesz sprawdzić tak:

 

Wyciągnij moduł, do niego podepnij świece, końcówki wszystkich świec (gwint) połącz razem drutem (owiń) i podłącz go do masy. Odłącz wtyczki od wtryskiwaczy, zakręć rozrusznikiem i obserwuj.

Edytowane przez rogervin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka sprawdzona - o dziwo wszędzie 0,3Ω, ale to ona jest przyczyną niedziałania 1 cylindra.

Udało mi się włożyć inna listwę i problemu nie ma.

 

Teraz tylko dylemat co kupić:

- oryginalny bosch (ok 400)

- zamiennik - pytanie jakiej firmy jest dobry (ok. 250)

- coś używanego, czy jest sens (przeważnie części używane mają po 10 lat) - ok 100

 

Auto nie młode i służy tylko do jazdy po mieście (tj. do pracy), jest zagazowane wiec nie wiem jak się spiszą zamienniki i używane listwy.

Czy cewka z biegiem lat podlega zużyciu samoistnemu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy cewka z biegiem lat podlega zużyciu samoistnemu ?

Nieużywana? Raczej nie. Używana tak, co raczej oczywiste ;)

 

Kupując używaną nigdy nie masz pewności w jakim jest stanie i jak długo pochodzi. Nowy produkt to nowy produkt, byle nie jakaś chińszczyzna. Zawsze byłem za oryginalnymi częściami i nadal jestem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności