Skocz do zawartości

akumulator do wymiany?


Gość ciupis

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni coś zaczęło się wyrabiać z moją mery,najpierw padł aku,ładowałem przez 10 godzin,1 dzień spokój,rano odpalam auto,coś długo kręci,zapalił ,i co najdziwniejsze zapaliła się kontrolka EPS ,gaszę silnik i odpalam kontrolka znika ,takie zjawisko co 2 dni się pojawia,od tego czasu gdy naładowałem akumulator,na dodatek centralny zamek zaczął szaleć zamykam auto a on po minucie otwiera :),dziś przemierzyłem aku w spoczynku 12,30V,próba odpalenia auta przy otwartych drzwiach włączonym radiem,efekt aku padł,napięci 12,20V i leży,sprawdzałem alternator ,prąd ładowanie ok 14 z groszem, doradźcie co robić???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

małe pytanie z innej beczki ,mam taki prostownik klik zawsze ładowałem aku według tabeli z prawej strony ,ustawiam na pozycje np 6 dla aku 12V 54Ah i cały czas prostownik ładuje prądem ok 2A,czy mam niepatrzec na ta tabele i ladowac np prądem 5A dla takiego akum

Edytowane przez ciupis

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne co sie skroci to czas ladowania

latwo policzyc ile jaki aku sie bedzie ladowal

52 Ah przy 2A

ile godzin sie musi ladowac ??

a ile przy 5A

policz sobie

 

sam prostownik widze ze pokazuje czy juz naladowany czy nie

jedynie czas ladowania bedzie inny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

info.prostownik nie pokazuje czy aku jest naładowany,zapewne chodzi ci o diodę po lewej stronie,ona świeci się cały czas po podłączeniu aku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej ładować mniejszym prądem a dłużej - 2A wystarczy

A najlepiej prostownikiem z mikroprocesorem to automatycznie zmienia prąd i robi kilku sekundowe przerwy

Tak czy siak jak aku padł to długo nie pochodzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od kilku dni coś zaczęło się wyrabiać z moją mery,najpierw padł aku,ładowałem przez 10 godzin,1 dzień spokój,rano odpalam auto,coś długo kręci,zapalił ,i co najdziwniejsze zapaliła się kontrolka EPS ,gaszę silnik i odpalam kontrolka znika ,takie zjawisko co 2 dni się pojawia,od tego czasu gdy naładowałem akumulator,na dodatek centralny zamek zaczął szaleć zamykam auto a on po minucie otwiera :),dziś przemierzyłem aku w spoczynku 12,30V,próba odpalenia auta przy otwartych drzwiach włączonym radiem,efekt aku padł,napięci 12,20V i leży,sprawdzałem alternator ,prąd ładowanie ok 14 z groszem, doradźcie co robić???

Odnośnie EPS to miałem to samo. Po wymianie padniętego akumulatora na nowy EPS już mi się nie włącza i wspomaganie kierownicy działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności