Skocz do zawartości

Prawidłowa temperatura silnika


Gość gumimis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kwietnia jestem posiadaczem fabrycznie nowej Corsy D z silnikiem A14XER (1.4 100KM). Od początku zauważyłem, że spod maski oraz spod spodu auta, nawet po krótkiej jeździe, leci bardzo gorące powietrze. Po krótkim szperaniu na forum znalazłem i odblokowałem funkcję do wyświetlania temperatury płynu chłodzącego. Ku mojemu zaskoczeniu oscylowała (oscyluje) ona zawsze w przedziale 104-109st. (nawet podczas jazdy).

Na przeglądzie "zerowym" (przy 2kkm) zapytałem się mechanika jaka powinna być temp. płynu. Odpowiedział iż 90-95st. Powiedział, że sprawdzą tą.

Przy odbiorze samochodu z przeglądu, mechanik stwierdził, że komputer nie pokazywał żadnych błędów dotyczących temp. pracy silnika i może ta temperatura unormuję się z czasem.

Dziś (8 kkm) zauważyłem, że ze zbiorniczka wyrównawczego wyparowała już połowa płynu (jest pół zbiornika licząc do kreski max) a temp. silnika dalej oscyluje w przedziale 104-109st.

Moje pytanie do was (przed kolejną wizytą w serwisie) - czy u kogoś występował już taki problem i jakie są wasze temp. silnika ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki Opla generalnie lubią wysoką temperaturę, ale w twoim przypadku wydaję mi się że coś jest nie tak, napisałeś że wyparowuję ci płyn chłodniczy ze zbiorniczka!, sprawdź czy nie masz pod korkiem wlewu oleju takiej mazi koloru kawy z mlekiem!, sprawdź czy w zbiorniku nie ma rosołu (oleju w płynie chłodzącym) UPG może być do wymiany...

jak nie będzie rosołu w zbiorniku płynu chłodzacego, nie będzie mazi pod korkiem wlewu oleju to dolej płynu chłodzacego (ważne! płyn dolać można tylko na zimnym silniku) i sprawdzaj co jakiś czas poziom cieczy chłodzącej!

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik stwierdził, że komputer nie pokazywał żadnych błędów dotyczących temp. pracy silnika i może ta temperatura unormuję się z czasem.

 

Chłop pomyślał , ze silnik sie dociera lub czujnik przekłamuje .Jak zaczęło ubywać płynu ( mój ma 17 lat i nie znika), to bym ich od razu atakował , bo nie wiadomo , czy potem nie będą kręcić z gwarancją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilkumiesięczny samochód z ubywającym płynem chłodniczym? :zdziwko:

jedź do nich niech usuną usterkę, nie jest to błachostka i nie unormuje się z czasem. Może to być UPG ale dziwne że by tak szybko się uszkodziła, może głowica nie była dobrze dokręcona, jest jakaś wada silnika -bloku, głowicy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy potem nie będą kręcić z gwarancją

Z gwarancją już kręcą - zgłaszałem również problem z wentylatorem nawiewu - (dziwne szuranie i świsty na 1,2 oraz 7 biegu; czytając forum zorientowałem się że to częsta usterka w Corasch/Punto)- mechanik stwierdził, że coś jest nie tak ale narazie nie mogą go wymienić bo samochód jest "za nowy" :zdziwko: Na dzień dzisiejszy jestem rozczarowany podejciem serwisu Opla do klienta.

 

Co do silnika - olej jest normalny, płyn również wygląda normalnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

Od kwietnia jestem posiadaczem fabrycznie nowej Corsy D z silnikiem A14XER (1.4 100KM). Od początku zauważyłem, że spod maski oraz spod spodu auta, nawet po krótkiej jeździe, leci bardzo gorące powietrze. Po krótkim szperaniu na forum znalazłem i odblokowałem funkcję do wyświetlania temperatury płynu chłodzącego. Ku mojemu zaskoczeniu oscylowała (oscyluje) ona zawsze w przedziale 104-109st. (nawet podczas jazdy).

Na przeglądzie "zerowym" (przy 2kkm) zapytałem się mechanika jaka powinna być temp. płynu. Odpowiedział iż 90-95st. Powiedział, że sprawdzą tą.

Przy odbiorze samochodu z przeglądu, mechanik stwierdził, że komputer nie pokazywał żadnych błędów dotyczących temp. pracy silnika i może ta temperatura unormuję się z czasem.

Dziś (8 kkm) zauważyłem, że ze zbiorniczka wyrównawczego wyparowała już połowa płynu (jest pół zbiornika licząc do kreski max) a temp. silnika dalej oscyluje w przedziale 104-109st.

Moje pytanie do was (przed kolejną wizytą w serwisie) - czy u kogoś występował już taki problem i jakie są wasze temp. silnika ??

Mam Corsa D benzyna silnik A14XEL. Temperatura oscyluje od 103 do 107 stopni lub od 101 do 109 stopni. Jednak płynu nie ubywa. Tak naprawdę odkąd to sprawdziłem ok. 5 lat temu też tak było, to chyba jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności