Gość gumimis Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Witam Od kwietnia jestem posiadaczem fabrycznie nowej Corsy D z silnikiem A14XER (1.4 100KM). Od początku zauważyłem, że spod maski oraz spod spodu auta, nawet po krótkiej jeździe, leci bardzo gorące powietrze. Po krótkim szperaniu na forum znalazłem i odblokowałem funkcję do wyświetlania temperatury płynu chłodzącego. Ku mojemu zaskoczeniu oscylowała (oscyluje) ona zawsze w przedziale 104-109st. (nawet podczas jazdy). Na przeglądzie "zerowym" (przy 2kkm) zapytałem się mechanika jaka powinna być temp. płynu. Odpowiedział iż 90-95st. Powiedział, że sprawdzą tą. Przy odbiorze samochodu z przeglądu, mechanik stwierdził, że komputer nie pokazywał żadnych błędów dotyczących temp. pracy silnika i może ta temperatura unormuję się z czasem. Dziś (8 kkm) zauważyłem, że ze zbiorniczka wyrównawczego wyparowała już połowa płynu (jest pół zbiornika licząc do kreski max) a temp. silnika dalej oscyluje w przedziale 104-109st. Moje pytanie do was (przed kolejną wizytą w serwisie) - czy u kogoś występował już taki problem i jakie są wasze temp. silnika ??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 (edytowane) Silniki Opla generalnie lubią wysoką temperaturę, ale w twoim przypadku wydaję mi się że coś jest nie tak, napisałeś że wyparowuję ci płyn chłodniczy ze zbiorniczka!, sprawdź czy nie masz pod korkiem wlewu oleju takiej mazi koloru kawy z mlekiem!, sprawdź czy w zbiorniku nie ma rosołu (oleju w płynie chłodzącym) UPG może być do wymiany... jak nie będzie rosołu w zbiorniku płynu chłodzacego, nie będzie mazi pod korkiem wlewu oleju to dolej płynu chłodzacego (ważne! płyn dolać można tylko na zimnym silniku) i sprawdzaj co jakiś czas poziom cieczy chłodzącej! Edytowane 21 Sierpnia 2012 przez marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 mechanik stwierdził, że komputer nie pokazywał żadnych błędów dotyczących temp. pracy silnika i może ta temperatura unormuję się z czasem. Chłop pomyślał , ze silnik sie dociera lub czujnik przekłamuje .Jak zaczęło ubywać płynu ( mój ma 17 lat i nie znika), to bym ich od razu atakował , bo nie wiadomo , czy potem nie będą kręcić z gwarancją.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 kilkumiesięczny samochód z ubywającym płynem chłodniczym? jedź do nich niech usuną usterkę, nie jest to błachostka i nie unormuje się z czasem. Może to być UPG ale dziwne że by tak szybko się uszkodziła, może głowica nie była dobrze dokręcona, jest jakaś wada silnika -bloku, głowicy...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumimis Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 czy potem nie będą kręcić z gwarancją Z gwarancją już kręcą - zgłaszałem również problem z wentylatorem nawiewu - (dziwne szuranie i świsty na 1,2 oraz 7 biegu; czytając forum zorientowałem się że to częsta usterka w Corasch/Punto)- mechanik stwierdził, że coś jest nie tak ale narazie nie mogą go wymienić bo samochód jest "za nowy" Na dzień dzisiejszy jestem rozczarowany podejciem serwisu Opla do klienta. Co do silnika - olej jest normalny, płyn również wygląda normalnie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbigniew14 Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 Witam Od kwietnia jestem posiadaczem fabrycznie nowej Corsy D z silnikiem A14XER (1.4 100KM). Od początku zauważyłem, że spod maski oraz spod spodu auta, nawet po krótkiej jeździe, leci bardzo gorące powietrze. Po krótkim szperaniu na forum znalazłem i odblokowałem funkcję do wyświetlania temperatury płynu chłodzącego. Ku mojemu zaskoczeniu oscylowała (oscyluje) ona zawsze w przedziale 104-109st. (nawet podczas jazdy). Na przeglądzie "zerowym" (przy 2kkm) zapytałem się mechanika jaka powinna być temp. płynu. Odpowiedział iż 90-95st. Powiedział, że sprawdzą tą. Przy odbiorze samochodu z przeglądu, mechanik stwierdził, że komputer nie pokazywał żadnych błędów dotyczących temp. pracy silnika i może ta temperatura unormuję się z czasem. Dziś (8 kkm) zauważyłem, że ze zbiorniczka wyrównawczego wyparowała już połowa płynu (jest pół zbiornika licząc do kreski max) a temp. silnika dalej oscyluje w przedziale 104-109st. Moje pytanie do was (przed kolejną wizytą w serwisie) - czy u kogoś występował już taki problem i jakie są wasze temp. silnika ?? Mam Corsa D benzyna silnik A14XEL. Temperatura oscyluje od 103 do 107 stopni lub od 101 do 109 stopni. Jednak płynu nie ubywa. Tak naprawdę odkąd to sprawdziłem ok. 5 lat temu też tak było, to chyba jest OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.