Skocz do zawartości

Czasem zapala, czasem nie


Gość bazik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po raz kolejny chciałbym poruszyć problem gaśnięcia silnika w Oplu Agili. W przeciwieństwie do tematów na forum ja mam problem przy uruchamianiu samochodu (nie zdarzyło mi się jeszcze, aby silnik zgasl podczas jazdy). Sytuacja wyglada tak, ze jesli uruchomie silnik i nie wcisne pedalu gazu, to po chwili auto zaczyna sie "dlawic" i gasnie (spadaja obroty ponizej 500). Po tym przez ok godzine nie moge odpalic auta.

 

Jesli zas po odpaleniu od razu wciskam pedal gazu, to nie ma problemu - auto dziala bez zarzutu.

 

Z forum wyczytalem, ze powodem moze byc czujnik polozenia walu. Zostal on wymieniony na nowy.

 

Czy macie moze jakies sugestie?

 

Pozdrawiam

 

PS) Opel Agila 1.2 z 2001 roku. Benzyna, brak instalacji LPG. 75KW

Edytowane przez bazik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cezariusz11

Kolego przyzcyn może być bardzo dużo trzeba by sprawdzić jakie błędy zostały wygenerowane czujnik wału, czujnik temperatury etc (np OP COM), również przyzcyną takiego zachowania może być przepustnica zabrudzona - czyli demontaż czyszczenie i po sprawie, stare świece przewody zapłonowe........

 

Tak naprawdę trudno diagnozować bez sprawdzenia elektroniki i podglądu parametrów

 

KOmbinuj i pochwal się co pomogło :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przyzcyn może być bardzo dużo trzeba by sprawdzić jakie błędy zostały wygenerowane czujnik wału, czujnik temperatury etc (np OP COM), również przyzcyną takiego zachowania może być przepustnica zabrudzona - czyli demontaż czyszczenie i po sprawie, stare świece przewody zapłonowe........

 

Tak naprawdę trudno diagnozować bez sprawdzenia elektroniki i podglądu parametrów

 

KOmbinuj i pochwal się co pomogło :)

 

Dziekuje Cezariusz za odpowiedz.

 

Wczoraj doszedl interfejs elm327. Wykazal 2 bledy: slaby wynik katalizatora (przy ostatnim przegladzie koles mowil, ze mam lekko przekroczony poziom spalin, czy jakos tak) oraz bledne polozenie walu korbowego. Nie wiem czy dobrze cytuje bledy, ale dotyczyly wlasnie katalizatora i walu.

Czujnik walu przypomne,ze zostal wymieniony.

 

Bledy zostaly usuniete, pozniejszy kolejny test nie wykazal ich ponownie. Sprawdze ponownie zakilka dni.

 

Ostatnio pojawila sie nowa dziwna sprawa. Przy zamykaniu auta zaczela swirowac elektronika - zawsze zamykalem auto 1 przyciskiem. Naciskalem dwa razy: pierwszy powodowal zamkniecie auta, drugi uruchomienie alarmu. Teraz pierwszy nic nie robi, drugi uruchamia alarm, a zeby zamknac auto musze naciskac drugi przycisk (od otwierania) i ponownie 2 razy przycisk od zamykania aby ponownie zalaczyc alarm. Kolega sugeruje, ze problemem moze byc immobilizer, przez ktory samochod czasem nie chce zapalic. Od wczoraj nie uzywam immobilizera, zobaczymy, czy poskutkuje.

 

Pozdr

Edytowane przez bazik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cezariusz11

Wczoraj doszedl interfejs elm327. Wykazal 2 bledy: slaby wynik katalizatora (przy ostatnim przegladzie koles mowil, ze mam lekko przekroczony poziom spalin, czy jakos tak) oraz bledne polozenie walu korbowego. Nie wiem czy dobrze cytuje bledy, ale dotyczyly wlasnie katalizatora i walu.

Czujnik walu przypomne,ze zostal wymieniony.

 

Bledy zostaly usuniete, pozniejszy kolejny test nie wykazal ich ponownie. Sprawdze ponownie zakilka dni.

 

Ostatnio pojawila sie nowa dziwna sprawa. Przy zamykaniu auta zaczela swirowac elektronika - zawsze zamykalem auto 1 przyciskiem. Naciskalem dwa razy: pierwszy powodowal zamkniecie auta, drugi uruchomienie alarmu. Teraz pierwszy nic nie robi, drugi uruchamia alarm, a zeby zamknac auto musze naciskac drugi przycisk (od otwierania) i ponownie 2 razy przycisk od zamykania aby ponownie zalaczyc alarm. Kolega sugeruje, ze problemem moze byc immobilizer, przez ktory samochod czasem nie chce zapalic. Od wczoraj nie uzywam immobilizera, zobaczymy, czy poskutkuje.

 

 

Hmmm immobilizer - bardzo dziwna sprawa, immo fabryczne nie powinno przycinać, chyba że masz połączony z alrmem, który dodatkowo odcina. Zastanawia mnie ten pedał gazu - może uszkodzony jest potencjometr pedału gazu ? stąd może przymulać a jak wciśniesz i przejdziesz martwe pole zaczyna działać..... ELM nie sprawdzisz wszystkich parametrów pracy OPLA, lepiej jakbyś zaopatrzył się w OP-COM - a lub Opel TECH2+.

 

pzdr C

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj doszedl interfejs elm327. Wykazal 2 bledy: slaby wynik katalizatora (przy ostatnim przegladzie koles mowil, ze mam lekko przekroczony poziom spalin, czy jakos tak) oraz bledne polozenie walu korbowego. Nie wiem czy dobrze cytuje bledy, ale dotyczyly wlasnie katalizatora i walu.

Czujnik walu przypomne,ze zostal wymieniony.

 

Bledy zostaly usuniete, pozniejszy kolejny test nie wykazal ich ponownie. Sprawdze ponownie zakilka dni.

 

Ostatnio pojawila sie nowa dziwna sprawa. Przy zamykaniu auta zaczela swirowac elektronika - zawsze zamykalem auto 1 przyciskiem. Naciskalem dwa razy: pierwszy powodowal zamkniecie auta, drugi uruchomienie alarmu. Teraz pierwszy nic nie robi, drugi uruchamia alarm, a zeby zamknac auto musze naciskac drugi przycisk (od otwierania) i ponownie 2 razy przycisk od zamykania aby ponownie zalaczyc alarm. Kolega sugeruje, ze problemem moze byc immobilizer, przez ktory samochod czasem nie chce zapalic. Od wczoraj nie uzywam immobilizera, zobaczymy, czy poskutkuje.

 

 

Hmmm immobilizer - bardzo dziwna sprawa, immo fabryczne nie powinno przycinać, chyba że masz połączony z alrmem, który dodatkowo odcina. Zastanawia mnie ten pedał gazu - może uszkodzony jest potencjometr pedału gazu ? stąd może przymulać a jak wciśniesz i przejdziesz martwe pole zaczyna działać..... ELM nie sprawdzisz wszystkich parametrów pracy OPLA, lepiej jakbyś zaopatrzył się w OP-COM - a lub Opel TECH2+.

 

pzdr C

 

Jesli chodzi o "gazowanie" to niestety byl to przypadek. Przy gazowaniu tez potrafilo mi auto sie zadlawic.

 

Poki co nie uzywam immobilizera i auto odpala. Tylko tak, ja nie wiem czy dobrze rozumiem slowo "immobilizer", generalnie chodzi mi o pilocik, ktory mam przy kluczach. Sadzilem, ze to jest wlasnie immobilizer, ktory przy okazji wlacza alarm. Tak czy inaczej na razie bez zamykania auta pilocikiem nie mam problemu z odpaleniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cezariusz11

Poki co nie uzywam immobilizera i auto odpala. Tylko tak, ja nie wiem czy dobrze rozumiem slowo "immobilizer", generalnie chodzi mi o pilocik, ktory mam przy kluczach. Sadzilem, ze to jest wlasnie immobilizer, ktory przy okazji wlacza alarm. Tak czy inaczej na razie bez zamykania auta pilocikiem nie mam problemu z odpaleniem.

 

Przed wakacjami znajomy w Astrze miał problem auto nie uruchamiało się. Powodem był alarm SEO PERFECT , który załaczany był oryginalnym kluczykiem opla (zamykanie drzwi). Wywalialem alarm auto chodzi jak ta lala .......

 

Moze u Ciebie jest podobnie ...

 

Ps. Immo masz fabryczne + najpraewdopodobniej odcięcie zapłonu z alarmu, które zazwyczaj sieje ......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam sprawdż przepływomiż powietrza robi podobne zawirowania nie do wykrycia żadnym interfejsem, miałem podobny objaw kupiłem urzywkę z gwarancją za 50 zł i agila odrzyła, przy wymianie wyłącz akumulator urządzenie musi się zaadoptować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności