Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem


Gość basto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Masz rację, pomyliłem się sromotnie ale to chyba z pośpiechu i chęci rozwiązania problemu samemu..

 

Niestety wczoraj pompa totalnie odmówiła posłuszeństwa, jestem już po wstępnej diagnozie i wynik taki, że zatarty był tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, lekko nadpalony tranzystor/sterownik(tu jeszcze nie wiem co dokładnie) i takie nieszczelności, że jak to Pan pompiarz ujął, leciało każdą dziurą jak z postrzełonej świni..

 

Może na jutro będzie do odbioru..

 

Pozdrawiam, HDTeam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość johnykij

Koledzy pozwólcie, że się podłączę

Mam problem z odpalaniem mojej asterki 1.7 DTI Isuzu po dłuższym postoju. Na cieplym pali od strzala, jak postoi musze dlugo krecic, czasem nawet uzyc plaka lub samostartu. Jak odpali, przez chwile nierowno pracuje (jakby nie na wszystkich garach) i walnie dymka siwego. Sprawdzalem swiece - wykrecalem i po kolei podpinalem na krotko pod akumulator - po 3-4 sek. kazda rozgrzana do czerwonosci, czyli chyba ok, podmienilem sterownik swiec, zadnych zmian. Odpialem czujnik temperatury i odpalil za pierwszym razem. Zakupilem wiec nowy czujnik, wymienilem i dalej jest to samo. Pomyslalem, moze podroba za 20 zl tez przeklamuje, wiec zamiast czujnika podpialem opornik - dalej nie chce palic nazimnym. Jak zdejme kabel z czujnika jest ok. Zczytalem bledy metoda gaz hamulec, wyskakuje 1105 (czujnik cisnienia atmosferycznego). Czy moze miec to zwiazek ze slabym odpalaniem i jesli tak to uszkodzenia szukac w samym czujniku (juz raz go kiedys czyscilem) czy gdzies w okablowaniu ew. szukac jakiejs nieszczelnosci w przewodach podcisnieniowych albo moze w kolektorze dolotowym. Czy jednak szukac problemu w zapowietrzaniu sie ukladu paliwowego - pod przewodem paliwowym wkrecanym do wtrysku widac zawilgocenie, ale nie jestem pewien czy to ropa, czy moza ta uszczelka w ksztalcie rombu na pokrywie zaworów sie poci - ciezko poznac, moze jedno i drugie puszcza). Ale chyba jakby sie zapowietrzal, to zdjecie kabla z czujnika temperatury nic by nie pomagalo a u mnie dziala. Aha i jak zdejme kabel to swiece grzeja (przy temperaturze ok -4) przez 3-4 sek. a jak kabel podlacze to niecala sekunde (przynajmniej wg wskazan kontrolki). Bede wdzieczny za wszystkie sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam

Janek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość berg1.7

Witam po prawie 3 latach nie obecności w tym temacie. Zmieniłem nick na berg1.7 z basto z prozaicznego zapomniłem hasła i emila do konta.

Wracam do tematu mojej pompy denso. Zainteresownych odsyłam do początku posta w tym temacie jest mój.

Dalsza historia mojej pompy wyglądała tak: Po regeneracji po nie długim czasie samochód jakby stracił moc, potrafiła odłączyć się turbo sprężarka przy 120 km/h i samochód nie jechał więcej niż 110 km/h. Odziwo żadnego błędu nie wyświetlało. tak jeździłem do początku roku 2013 do roku 2015 miesiąca czerwca. Bo w czerwcu ponownie samochód miał czasami lekkie problemy z odpaleniem. Doszła nowa przypadłość gaśnięcie podczas jazdy. Wybrałem się do mechanika, który porzednio naprawiał mi pompę. Odziwo teraz nie miał nawet programu, żeby odczytać mi błędy z komputer. Poradził mi abym pojechał do kenkretnego mechanika i odczcytał błędy, skasował je, pojeździł znowu trochę i ponownie odczytał błędy tak też uczyniłem. Błędy, które się pojawiły, to błąd kąta wtrysku i błąd wtępnego podgrzewania. Udałem się więc do innego mechanika i ten podłączył ponownie pod komputer błędy powtórzyły się i stwierdził, że pompa się zaciera. No to ja samochód do brata wymontowaliśmy pompę i wysłałem do specjalistów. Pierwsi specjaliści to elektrobip z redy, najpierw telefon do nich czy naprawiają moją pompę "oczywiście, że naprawiam", wysłałem sterownik i popmę za parę dni dzwonią, że takich pomp nie naprawiają, sprawdzili sterownik jest dobry ale przegrzany oferują mi wzmocnienie go za jedyne 400 zł, odmówiłem. Straciłem 7 dni i pieniądze na wysyłkę. Dzwonię do pezala w gdańsku robią pompy takie jak moja, wysłałem. czekałem na naprawę u nich 3 tygonie koszt naprawy to 2100 tylko dlatego, że czekałem tak długo miałem zapłacić 2900. Dziś włożyłem pompę jutro dalszy montarz, rozrządu itd. Powiem wam jak chodzi samochód po tak kosztownej naprawie. Tylko mam pytanie czy trzeba regulować przy pomocy komputera kąt pod jakim ustawia się pompę do przykręcenia czy można zrobić to po pracy silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Pompe ustawia się wstępnie na znaki jakie masz na bloku i na obudowie pompy .. nastepnie sa dwa sposoby .. jeden dokładniejszy .. ale musiałbyś miec specjalny przyrząd i ściągnietą skrzynię i czujnik zegarowy ..

drugi sposób .. to tez potrzebny jest czujnik zegarowy plus znaki na kole pasowym .. ale nie pamietam wartości, ale spróbuje sie dowiedziec.

Ustawienie polega na tym, że w pompe wkręca sie czujnik zegarowy, nastepnie ustawia sie górny martwy punkt za pomoca koła pasowego .. czyli punkt na kole pokryje się w pointerem .. potem ten czujnik się zeruje się i odchyba sie pompe tak aby jej wartośc równała się wartości nominalnej .. której nie pamietam.

Ale z tego co jeszcze pamiętam .. znaki na pompie i bloku powinny sie pokrywać .. to było wstępne ustawienie pompy. zazwyczaj elektronika dawała sobie rade z koreklami .. nic nie ustawia się za pomoca programu serwisowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problemu dalsza część. Zamontowałem pompę, ale smochód chodził tak samo jak przed regeneracją pompy tylko doszedł błąd czujnika położenia wału 0335. Za namową mechanika oddałem sterownik pompy wtryskowej (denso) do regeneracji. Dziś otrzymałem sterownik i zamontowałem go. Samochód odpalił pięknie pojeździłem trochę i na postoju dodałem kilkukrotnie gazu przekraczając 3 000 rpm. I wtedy się zaczeło dymienie na biało niebiesko i obroty lekko spadły silnik zaczął nierówno pracować. No, to ja do mechanika odczyt błędów 0261, 0335, 0280, 0281, skasowaliśmy błędy i zostały tylko 0335, 0281. 0335 sprawa jasna czujnik położenia wału objaw nierównej pracy i jakby klekotania silnika, ale skąd ten biało niebieski dym. Sprawa jest o tyle dziwna, że przed naprawą sterownika czujnik położenia wału był wymieniany i nie dało, to żadnego rezultatu. Czy możliwym jest że, to problem z którymś wtryskiwaczem (objaw biało niebieski dym), czy może jak powiedział mechanik, że samochód się zapowietrza, czy może, to jednak ten czujnik położenia wału daje ten biały dym, nierówną pracę silnika i stukot. Dodam jeszcze, że podczas jazdy nie zuważyłem, abym dostał "doładowanie" z turbo tak jakby się nie załączało. Podpowiedzcie, coś zanim znowu wydam 400 zł.

Byłem śmignąć autem rozpędziłem je do 140 km/h i wyskoczył błąd engine, jak zwolniłem nier równa praca silnika, na 1 biegu samochód sam zwalniał i przyspieszał i kopcił na biało.

Edytowane przez berg1.7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ..dla mnie opisy błedów sa nieczytelne .. bo bład może miec kilka symptomów ..

nie znam błedów P0280 i P0281 .. mozesz mi okreslic ich symptomy i podac co oznaczaja??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, no czeski błąd mój przy wpisywaniu tychże cyferek: 0216, 0380, 0381, 0335 z tym, że dziś znowu kasowałem i odczytywałem i zostały 0335, 0380, 0381. Jutro jadę do mechanika innego pewnie będzie chciał wymienić czujnik wału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa błedy 380, 381 to błedy z świecy żarowej i sterownika swiec żarowych .. więc świece trzeba sprawdzic ..a jeżeli sa OK to wymienić sterownik swiec żarowych ..

bład 0335 to bład z czujnik położenia wału ... nie koniecznie walniety czujnik .. może byc jakis problem ze stykami lub moze być skrzywiona tarcza wewnatrz na wale korbowym .. lub niewłasciwa odległość czujnika od tarczy .. dlaczgo i skad te pozostałe przypadłości mogły się wziąść ..nie wiem .

ale 0216 to bład z czujnika wyprzedzenia kąta wtrysku .. byc może cieknie z niego .. pamietam, że kolega miał taki przypadek, że ciekło przez czujnik po pinach .. i objawy o których piszesz, może pochodzić z tego problemu .. czyli jest tak sobie, sporo roboty i moze byc kosztowna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest na gwarancji, więc jeżeli cieknie, to tylko demontaż będzie kosztował. 0216 pojawia się po jakimś czasie po błędzie 0335 więc, to normalne bo pompa próbuje nastawić kąt wtrysku do położenia wału a tu jest błąd więc i na pompie może pojawić się błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zaobserowałeś, że tak jest .. to może tak być jak piszesz .. a ponieważ odczyt jest tak dziwny to zawór nie da się ustawić w takiej wartości i ECU wywala bład .. a jaki czujnik kupowałeś .. oryginał czy zamiennik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności