Skocz do zawartości

Lepsza dynamika na gazie niz na benzynie


Gość jaqboss

Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Jeśli chodzi o odpalanie, prace itp z autkiem nie mam zadnego problemu. Zauważyłem, że na gazie jedzie lepiej niż na benzynie. Na benzynie przy 110km/h staje sie mułowata i wieksze prędkosci są ciezkie do osiągniecia. Na lpg jest lepiej. Pytam orientacyjnie na co zwrócić uwagę. Wiadomo filtr paliwa, pompka. Z tym, że na niskich biegach jak się wysoko wkręca to idzie oki. Może czyszczenie przepustnicy by się przydało? Proszę o konstruktywną podpowiedz i rady.

 

Dodatkowo na benzynie przykopci na czarno i czuc paliwo wywala też błąd 13 i 44

Edytowane przez jaqboss

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

kod błędu 13 i 44 oznaczają zużycie sondy lambda bądź uszkodzenie jej obwodu.

 

 

Z tego co napisałeś przyczyną złej kultury pracy jednostki jest zły stosunek mieszanki, po prostu silnik dostaje za dużo paliwa, stąd ten czarny dym.

 

Sprawdź rozgrzaną sonde lambda za pomoca miernika uniwerstalnego mierząc oscylacje zmian jej napięcia od 0,1V do 0,9V oraz sprawdź stan przewodu czy nie jest nigdzie przerwany, czy połączenie na wtyczce jest dobre i czy nie dotyka do masy.

 

Monterzy gazu rozcinają przewód od sondy i wpinają się ze sterownikiem gazu, silnik na gazie chodzi prawidłowo ponieważ sterownik gazu emuluje sygnał z sondy, ponieważ na gazie sterownik silnika ciągle by sygnalizował błąd sondy.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez 6tomasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

kod błędu 13 i 44 oznaczają zużycie sondy lambda bądź uszkodzenie jej obwodu.

 

 

Z tego co napisałeś przyczyną złej kultury pracy jednostki jest zły stosunek mieszanki, po prostu silnik dostaje za dużo paliwa, stąd ten czarny dym.

 

Sprawdź rozgrzaną sonde lambda za pomoca miernika uniwerstalnego mierząc oscylacje zmian jej napięcia od 0,1V do 0,9V oraz sprawdź stan przewodu czy nie jest nigdzie przerwany, czy połączenie na wtyczce jest dobre i czy nie dotyka do masy.

 

Monterzy gazu rozcinają przewód od sondy i wpinają się ze sterownikiem gazu, silnik na gazie chodzi prawidłowo ponieważ sterownik gazu emuluje sygnał z sondy, ponieważ na gazie sterownik silnika ciągle by sygnalizował błąd sondy.

 

Pozdrawiam.

Dziekuję TOmaszu za odpowiedź, zrobiłem jeszcze raz test na błędy i nic nie wychodzi, chodź nadal jest problem. Instalacja jest n a śrubę, nie widzę komputerka i emulatora. Czy to możliwe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oznacza, że masz instalacje pierwszej generacji(osobiście uważam że do silników z sondą najefektywniejsza jest instalacja 2 generacji).

 

Tak jak Ci wcześniej napisałem jeżeli samochód kopci na czarno i masz te błędy to oznacza, że mieszanka jest za bogata sonda powinna odczytać, że w spalinach jest za mały stosunek tlenu a sterownik silnika powinien skrócić czas otwarcia wtryskiwacza dzięki czemu zmiejszy się ilość paliwa w mieszance dążąc do uzyskania składu stechiometrycznego (14,7 do 1).

 

Za zły skład mieszanki odpowiada również czujnik temperatury (dający sygnał do sterownika), ponieważ samochód może ciągle chodzić na wzbogaconej mieszance, awarie może również powodować zużyty oring pod wtryskiwaczem ponieważ wtedy wtryskiwacz będzie 'lał' paliwo.

 

Czy te błędy występują podczas jazdy na benzynie na rozgrzanym silniku, czy podczas jazdy na gazie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oznacza, że masz instalacje pierwszej generacji(osobiście uważam że do silników z sondą najefektywniejsza jest instalacja 2 generacji).

 

Tak jak Ci wcześniej napisałem jeżeli samochód kopci na czarno i masz te błędy to oznacza, że mieszanka jest za bogata sonda powinna odczytać, że w spalinach jest za mały stosunek tlenu a sterownik silnika powinien skrócić czas otwarcia wtryskiwacza dzięki czemu zmiejszy się ilość paliwa w mieszance dążąc do uzyskania składu stechiometrycznego (14,7 do 1).

 

Za zły skład mieszanki odpowiada również czujnik temperatury (dający sygnał do sterownika), ponieważ samochód może ciągle chodzić na wzbogaconej mieszance, awarie może również powodować zużyty oring pod wtryskiwaczem ponieważ wtedy wtryskiwacz będzie 'lał' paliwo.

 

Czy te błędy występują podczas jazdy na benzynie na rozgrzanym silniku, czy podczas jazdy na gazie?

WYłącznie na benzynie, chcąc dynamicznie go wkręcic powiedzmy nabiegu jałowym ma chwile zastanowienia i puszcza chmurke.NIe jest tak, że on ciągle kopci. Wydaje mi sie ponadto, ze na paliwie powinien byc o wiele zwawszy, a nie jest:) Na gazie ok. Czy ten czujnik wpływa na załanc zanie wentylatorów. Przy mało co ponad 90 stopni załancza mi sie wentylator od chłodnicy i od klimy na pierwszym biegu. Pochodzi chwile i wyłancza sie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. nie ma nic wspólnego z wentylatorem.

Na początek przegoń go porządnie na benzynie i badaj czy są różnice.

 

Z dnia na dzień coraz lepiej jeśli chodzi o jazdę na benie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności