Gość skowronek777 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Witam,Mam pytanie co do ciśnienia, jakie winienem stosować w oponach:· letnich: 225x65x18 103H· zimowych: 195x70x16 100HZaznaczam, że dotychczas stosowałem ciśnienie zgodnie z instrukcją tj. 2,1 przód i 2,3 tył, ale po 2 sezonach widzę, jak opony są zużyte na zewnętrznych krawędziach i niezużyte na środku. Nadto wizualnie widać, że przy ciśnieniu z instrukcji opony są mocno ugięte i do jezdni dotyka nie tylko bieżnik ale i boczna krawędź.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 ktore sa zuzyte i do jakich opon tycza sie te dane z ksiazki obslugi ?? do opon na 18 felgach najczesciej laduje sie 2,5 do 2.7   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skowronek777 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 (edytowane) ktore sa zuzyte i do jakich opon tycza sie te dane z ksiazki obslugi ?? do opon na 18 felgach najczesciej laduje sie 2,5 do 2.7 zużyte są wszystkie 4 a dotyczą opon w rozmiarze jak wyżej podałem. Dziś serwis Opla odpowiedział mi, że w trybie ECO (sądzę, że chodzi o jazdę ekonomiczną a nie ekologiczną ) mogę do tych rozmiarów opon stosować 2,3 przód i 2,4 tył a w trybie KOMFORT zalecają po 2,1 na przód i tył. Nawet przy ciśnieniu 2,3 i 2,4 opony wyglądają jak kapcie Edytowane 26 Września 2012 przez skowronek777   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 czyli i w letnich i w zimowych starlo zewnetrzne krawedzie opon ?? ta rozpiska w ksiazce dotyczy cisnienia niewazne w jakim rozmiarze ?? to juz jest babol bo inny rozmiaralbo inna masa auta i juz sie zmienia cisnienie skoro ja do vectry na 17 daje 2,5 bara to Ty do 18 powinienes dawac albo tyle albo i wiecej   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adambana Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Instrukcja dla praktycznie wszystkich rozmiarow i silnika 2.0 150KM pokazuje 2.1 na obie osie do normalnej jazdy i 2.3 przod i 2.4 tyl przy maksymalnym zapakowaniu. Ja tak mam ale i tak straczny kapec jest jak sie stoi (mam opony 235/55 r18). Przy czym czujnik cisnienia opon pokazuje jak sie nagrzeja opony zmiane z 2.1 na 2.4 Chyba dopompuje. I jeszcze pytanie z innej beczki: macie problemy z czujnikiem cisnienia opon? u mnie dzis z niewiadomej przyczyny pokazuje na jednym kole 0,1 a opona wyglada i jezdzi normalnie... co z tym zrobic, czy samo przejdzie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obywatel Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Każdy praktyk powie, że najlepiej jest podpompować o 0,2 bara więcej niż podaje instrukcja. Ja w niektórych autach przepompowuję nawet bardziej. Wszystko zależy od auta, jego obciążenia, opon. Rekodrowe bylo pod tym względem Renault 19 - tam jak napompowałem zgodnie z instrukcją, to z przodu był wręcz flak a kierownicą nie dało się kręcić (nie było wspomagania). O zużyciu paliwa i opon nawet nie wspomnę. Ostatecznie optymalny efekt uzyskałem po przepompowaniu o jakieś 0,8 bara. I było to poparte długofalową obserwacją połączoną z monitorowaniem sposobu zużycia opon. Także zawsze trzeba dać ciut więcej - w różnych autach mogą to być różne wartości.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adambana Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 nie chce zaczynac nowego tematu wiec zapytam tutaj. Mam czujniki cisnienia opon i ostatnio w przedniej lewej oponie pokazuje jakies glupoty. Raz pokazuje 0,1 pozniej 2.4. podjechalem na kompresor i wszystko bylo ok, dopompowalem od razu wszystkie kola na 2.4. Czujnik raz glupieje raz nie, przejmowac sie tym? Gdzie takie cos w ogole naprawic w Wawie (poza ASO)?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Czujnik ciśnienia w oponie najprawdopodobniej do wymiany, lub kończy się bateria w czujniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adambana Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 Czujnik ciśnienia w oponie najprawdopodobniej do wymiany, lub kończy się bateria w czujniku. dzieki sprawdze to   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.