Skocz do zawartości

ciśnienie w oponach


Gość skowronek777

Rekomendowane odpowiedzi

Gość skowronek777

Witam,

Mam pytanie co do ciśnienia, jakie winienem stosować w oponach:

· letnich: 225x65x18 103H

· zimowych: 195x70x16 100H

Zaznaczam, że dotychczas stosowałem ciśnienie zgodnie z instrukcją tj. 2,1 przód i 2,3 tył, ale po 2 sezonach widzę, jak opony są zużyte na zewnętrznych krawędziach i niezużyte na środku. Nadto wizualnie widać, że przy ciśnieniu z instrukcji opony są mocno ugięte i do jezdni dotyka nie tylko bieżnik ale i boczna krawędź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skowronek777

ktore sa zuzyte i do jakich opon tycza sie te dane z ksiazki obslugi ??

do opon na 18 felgach najczesciej laduje sie 2,5 do 2.7

 

zużyte są wszystkie 4 a dotyczą opon w rozmiarze jak wyżej podałem. Dziś serwis Opla odpowiedział mi, że w trybie ECO (sądzę, że chodzi o jazdę ekonomiczną a nie ekologiczną ;) ) mogę do tych rozmiarów opon stosować 2,3 przód i 2,4 tył a w trybie KOMFORT zalecają po 2,1 na przód i tył. Nawet przy ciśnieniu 2,3 i 2,4 opony wyglądają jak kapcie

Edytowane przez skowronek777

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli i w letnich i w zimowych starlo zewnetrzne krawedzie opon ??

ta rozpiska w ksiazce dotyczy cisnienia niewazne w jakim rozmiarze ??

to juz jest babol bo inny rozmiaralbo inna masa auta i juz sie zmienia cisnienie

skoro ja do vectry na 17 daje 2,5 bara

to Ty do 18 powinienes dawac albo tyle albo i wiecej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Instrukcja dla praktycznie wszystkich rozmiarow i silnika 2.0 150KM pokazuje 2.1 na obie osie do normalnej jazdy i 2.3 przod i 2.4 tyl przy maksymalnym zapakowaniu.

 

Ja tak mam ale i tak straczny kapec jest jak sie stoi (mam opony 235/55 r18). Przy czym czujnik cisnienia opon pokazuje jak sie nagrzeja opony zmiane z 2.1 na 2.4

 

Chyba dopompuje.

 

I jeszcze pytanie z innej beczki: macie problemy z czujnikiem cisnienia opon? u mnie dzis z niewiadomej przyczyny pokazuje na jednym kole 0,1 a opona wyglada i jezdzi normalnie... co z tym zrobic, czy samo przejdzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy praktyk powie, że najlepiej jest podpompować o 0,2 bara więcej niż podaje instrukcja. Ja w niektórych autach przepompowuję nawet bardziej. Wszystko zależy od auta, jego obciążenia, opon. Rekodrowe bylo pod tym względem Renault 19 - tam jak napompowałem zgodnie z instrukcją, to z przodu był wręcz flak a kierownicą nie dało się kręcić (nie było wspomagania). O zużyciu paliwa i opon nawet nie wspomnę. Ostatecznie optymalny efekt uzyskałem po przepompowaniu o jakieś 0,8 bara. I było to poparte długofalową obserwacją połączoną z monitorowaniem sposobu zużycia opon. Także zawsze trzeba dać ciut więcej - w różnych autach mogą to być różne wartości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adambana

nie chce zaczynac nowego tematu wiec zapytam tutaj. Mam czujniki cisnienia opon i ostatnio w przedniej lewej oponie pokazuje jakies glupoty. Raz pokazuje 0,1 pozniej 2.4. podjechalem na kompresor i wszystko bylo ok, dopompowalem od razu wszystkie kola na 2.4. Czujnik raz glupieje raz nie, przejmowac sie tym? Gdzie takie cos w ogole naprawic w Wawie (poza ASO)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności