Skocz do zawartości

Śmierdzi spalenizna z okolic silnika...


Gość zweimall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od nie dawna ,kilku dni jestem posiadaczem astry H 1.7 cdti (125KM)rocznik 2008 przebieg 124.000km i mam taki problem ze 2 raz mi sie juz zdarzylo ze czuc spalenizna w okolicach silnika,dmuchawa silnika pracuje,i na komputerze pokladowym pokazuje chwilowe spalanie ok 3L na biegu jałowym. Z tego co tu czytalem pomyslalem za 1 razem ze to moze dpf mi sie wypala ale problem w tym ze zadna lampka na desce mi sie nie swiecila ze trzeba dpf wypalac i zglupialem teraz. Czy za kazdym razem kiedy trzeba dpf wypalac swieci sie ta lampka na desce?? Czy to moze co innego??? Jak narazie zrobilem samochodem okolo 200km (wiec nie duzo)od zakupu. Klimatyzacja byla wylaczona. Rozrzad juz wymienilem zaraz po zakupie z olejem i wszytskimi filtrami. Ale nie wiem co to moze byc i troche sie boje...

Mechanik ogladal samochod przed zakupem i w trakcie wymiany rozrzadu i mowil ze nie ma sie do czego przyczepic...

 

I jeszce jedno gdzie moge sprawdzic jakie mam oznaczenie silnika?? Bo nie wiem czy mam Z17DTR czy A17DTR parametry obu silnikow sa takie same...wiec czym one sie roznia??

 

Prosze o wasze opinie w tej sprawie.

Edytowane przez zweimall

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego więc tak, najlepiej sprawdź błędy metoda gaz + hamulec i przekreć kluczyk na zaplon, bron boze zaplac auto :D. Na liczniku wyskoczy ECN i numery bledow. Spisac, podac tutaj lub poszukac z wujem google. Najlepiej podlacz pod TECH2 albo OP-COM i sprawdz nasycenie filtra. Zeby DPF sie zaczal wypalac musi byc kilka warunkow spelnionych miedzy innymi temp >80 stopni i musi sie utrzymac ponad chyba 2 min, do tego temp spalin chyba 600 stopni? Tak czy siak wypalanie DPF to dosc zlozony proces, wiecej tematow jest w internecie. Spalanie moze byc u Ciebie wymuszone prawdopodobnie tak jak i umnie problelmem z EGR, dodatkowo pewnie faluja Ci obroty i moze lekko rzuca silnikiem. Lampka od swiec zapala sie chyba w ostatecznosci wypalania DPF jak jest juz mocno zasyfiony. z oznaczeniem silnika to po prostu jedz lub zadzwon do serwisu nie powinno byc problemu ale najlepiej pojechac bo przez tel moga nie chciec podac. jedz i podepnij sie pod komp. powodzenia i pozdro

Edytowane przez Pini

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na komputerze pokladowym pokazuje chwilowe spalanie ok 3L na biegu jałowym. Z tego co tu czytalem pomyslalem za 1 razem ze to moze dpf mi sie wypala ale problem w tym ze zadna lampka na desce mi sie nie swiecila ze trzeba dpf wypalac i zglupialem teraz.

i dobrze myslisz, a zadna lapmka sie nie swieci bo nie ma czegos takiego jak wskaznik potrzeby wypalania dpfu

 

najlepiej sprawdź błędy metoda gaz + hamulec i przekreć kluczyk na zaplon, bron boze zaplac auto :D.

a po co? przeciez nie ma zadnego bledu w pamieci...

Lampka od swiec zapala sie chyba w ostatecznosci wypalania DPF jak jest juz mocno zasyfiony.

bzdura

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apisał

na komputerze pokladowym pokazuje chwilowe spalanie ok 3L na biegu jałowym. Z tego co tu czytalem pomyslalem za 1 razem ze to moze dpf mi sie wypala ale problem w tym ze zadna lampka na desce mi sie nie swiecila ze trzeba dpf wypalac i zglupialem teraz.

 

i dobrze myslisz, a zadna lapmka sie nie swieci bo nie ma czegos takiego jak wskaznik potrzeby wypalania dpfu

 

 

Tzn w instrukcji obsugi samochodu pisze ze wypalanie jest automatyczne i trwa do 25min w zaleznosci od dlugosci trasy itd. Pisze tez ze jesli nie bedzie warunkow do automatycznego wypalenia wtedy zacznie migac za zołto lapka od swiec zarowych...i wtedy TRZEBA jechac z obrotami powyzej 2tys az zgasnie. Czyli jesli jeszce nie miga lampka tzn ze narazie proboje automatycznie wypalic "nie zawracajac mi glowy" narazie.

 

A czy jest jakis limit takich wypalan dpf ktore moga nie dojsc do konca?? Jezdze glownie po miescie (10-15km)i w trakcie raczej trudno sie zorientowac czy wlasnie sie dpf wypala...jak narazie dopiero potrafie poznac jak wysiade z samochodu bo po zapachu czuc i po spalaniu na biegu jalowym.

 

Nie ma zadnych problemow z rzucaniem silnika(w kazdym razie nic nie czuje), obroty tez sa stale i nie faluja. Po za chwilowym spalaniem i zapachem spalenizny, i pracujacym wentylatorem przy silniku nic.

Edytowane przez zweimall

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co w instrukcji to nie zawsze prawda... albo nie do końca prawda...

 

DPF w założeniu jest bezobsługowy, więc z założenia nie powinien stwarzać problemów podczas eksploatacji, chyba że się popsuje... a jak to w rzeczywistości jest można poczytać na różnych forach

 

generalnie - nie ma żadnej ikonki która by wskazywała iż proces wypalenia DPFu niedługo się zacznie albo już trwa. Kiedyś, na początku produkcji rzeczywiście kontrolka świec żarowych wskazywała wypalanie, ale opel szybko się z tego wycofał. W przypadku zainicjowania wypalania proces będzie przebiegał aż do końca bądź aż komputer stwierdzi niesprzyjające warunki bądź aż do zatrzymana przez kierowcę - w tych dwóch ostatnich przypadkach będzie nie całkowite wypalenie, i filtr szybciej osiągnie swój limit wypełnienia po, co za tym idzie - wcześniej rozpocznie się kolejny proces.

Z mojego skromnego doświadczenia wypalanie występuje w miarę regularnie względem przejechanych kilometrów (oczywiście przy podobnym stylu jazdy).

Dopiero w przypadku gdy filtr jest zapełniony i parokrotna próba zainicjowania wypalenia nie pomogła może zacząć migać kontrolka świec żarowych. Wtedy w zależności od stanu - albo da się zainicjować jeszcze wypalanie, ale "ostatni raz" to należy jechać z prędkościami obrotowymi powyżej 2kobr/min aż proces się rozpocznie i zakończy albo się nie da i wtedy trzeba jechać z prędkościami poniżej 2k obr/min do serwisu aby zainicjować wypalanie fejsem.

 

gdy nie ma żadnych problemów jedynym wskaźnikiem wypalania są:

podwyższone spalanie

inny dźwięk pracy silnika

smród spalonej gumy

często grzanie tylnej szyby i lusterek

Edytowane przez kicaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wprowadzilem w blad - to pardon - choc napisalem 'chyba' :P Co do bledu to ok, skojarzylem to ze moim przypadkiem - kluczyk sie pojawil 161450 :P

 

Kicaj, ciekawi mnie to "często grzanie tylnej szyby i lusterek" , czemu tak sie dzieje ? I co ciekawe, mialem objawy ktore opisujesz tj smrod obroty i dzwiek silnika inny a jak pojechalem na op-com'a to wyszlo ze filtr ma nasycenie 18%.Dlatego w moim przypadku stawiam na EGR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pini a skad jestes?

to ze pkkazalo 18% to nie jestem zdziwiony - bo sie juz wypalilo... dobrze by bylo podjechac zanim sie zacznie...

 

to grzanie szyby to ze wzgledu na zwiekszenie obiciazenia silnika. bardziej obciazony silnik to wieksze spalanie = wieksza temperatura spalin a to oznacza latwiejsze zainicjowanie procesu wypalania (potem musi byc tylko podtrzymany). ciekawostka jest ze u peugeota robia na podstawie tego wskaznik wypalania...

sprawdz jeszcze czy nie masznieszzelnej opaski elastyczbej i czy przewody do czujnikow cisnienia przy dpfie sa ok. bo czesto sie psuja a to powoduje albo zapchanie dpfu albo czestsze wypalanie...

masz albo 1 albo 2 w

 

napisane z handy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pini a skad jestes?

Krakow - Polska :)

to ze pkkazalo 18% to nie jestem zdziwiony - bo sie juz wypalilo... dobrze by bylo podjechac zanim sie zacznie...

 

Tzn ze zle ze jest 18%?? w sumie auto mam od maja, nie widzialem jako takiego objawu wypalania, staram sie otym pamietac i jak jade za miasto to dynamicznie-j jest autostrada wiec 25km i sie pomyka.

 

to grzanie szyby to ze wzgledu na zwiekszenie obiciazenia silnika. bardziej obciazony silnik to wieksze spalanie = wieksza temperatura spalin a to oznacza latwiejsze zainicjowanie procesu wypalania (potem musi byc tylko podtrzymany). ciekawostka jest ze u peugeota robia na podstawie tego wskaznik wypalania...

sprawdz jeszcze czy nie masznieszzelnej opaski elastyczbej i czy przewody do czujnikow cisnienia przy dpfie sa ok. bo czesto sie psuja a to powoduje albo zapchanie dpfu albo czestsze wypalanie...

masz albo 1 albo 2 w

 

napisane z handy

Ciekawie to wymyslili, w sumie logicznie :) hehe. Ktora to opaske mam sprawdzic? Na filtrze powietrza? Czy jak? Pod auto nie bardzo mam jak wejsc, ale w sb jade na urlop wiec bedzie czas na to, postaram sie pisac tutaj albo w swoim temacie.

 

 

Znalazlem tez cos takiego i podobnie bylo u mnie, kopcilo sie tak, jakies pomysly? Do tego falujace obroty, spalanie ok 3,5 l/h na urlopie chce wyczyscic EGR ,ale troche sie dygam, nie wiem czy bledow nie wyrzuci, wiem by zaplon OFF. Dodatkowo juz czytalem ze pasuje go nawiercic ale czy to dobry pomysl? Na koniecc dodam ze listwa z klap wirowych lezy. Nie mam koncepcji jak ja postawic na nogi, a nowy kolektor badz regenerwowany to za duzy wydatek w tej chwili.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9YuN7oSMdh0&feature=related

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności