Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Obieg wewnętrzny ASTRA H


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
203 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   los_dawidos

los_dawidos
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.7 CDTI 100KM
  • Nadwozie:Hatchback 5d
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 październik 2012 - 14:48

Witam.

Mam pewien problem. Ostatnio włączyłem obieg wewnętrzny, ponieważ miałem przejeżdżać koło miejsca, gdzie zazwyczaj jest nieprzyjemny zapach, ale jakież było moje zdziwienie, gdy zapach i tak dostał się do środka.

Co mogło się stać, że owa funkcja nie działa? Dodam, że przy włączaniu przycisku nie ma żadnej reakcji. Kontrolka się świeci, ale nic poza tym. Nawiew wieje tak jak wiał, szyby nie parują.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Smusoff

Smusoff
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.9 CDTI [120KM]
  • Nadwozie:Kombi

Napisano 11 październik 2012 - 16:14

U nmie po włączeniu nawiewu wewnętrznego delikatnie słychac jak pracuje przez chwilę jakiś mechanizm. To mi mówi że wszystko jest OK ;)
Spróbuj u siebie się wsłuchać przy wyłączonym silniku.

Oprócz metody "na słuch" nie mam pojęcia jak sprawdzić czy jest OK.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   maacias71

maacias71
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • LokalizacjaInowrocław
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.9CDTI 88kw
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 październik 2012 - 20:02

witam sprawdz czy masz silniczek od obiegu wewnętrznego jest za schowkiem który trzeba wymontowac ,ja swój silniczek wymontowałem po urwaniu się jednego smigiełka i bez przerwy coś w kabinie terkotało pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   los_dawidos

los_dawidos
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.7 CDTI 100KM
  • Nadwozie:Hatchback 5d
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 październik 2012 - 19:47

U mnie właśnie nic nie terkota. Pomyślałem już o bezpieczniku, ale kontrolka się włącza i to mnie trochę myli.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   matekogon

matekogon
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTL

Napisano 17 październik 2012 - 20:23

A przy przełączaniu nie słyszysz pracy silniczka klapy od nawiewu Zerknij od spodu za schowek powinieneś go tam słyszeć. W moim przypadku jest urwane połączenie między silniczkiem i klapą i tylko słychać silniczek ale trzeba się przysłuchać.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   robal

robal
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • LokalizacjaMyślenice
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTH
  • Nadwozie:Hatchback

Napisano 18 październik 2012 - 12:13

Witam.
Prawdopodobnie masz uszkodzony tak zwany koszyczek, taka klapka co zamyka lub otwiera dopływa powietrza częsta usterka. Po zgaszeniu samochodu i wyjęciu kluczyków po jakimś czasie właśnie następuje zamknięcie dopływu powietrza z zewnątrz do kabiny. Niestety mechanizm ten szybko zawodzi, jakieś plastiki zostają wytarte coś tam blokuje i właśnie ta klapka może zostać połamana (tak jak u mnie) albo silniczek ulega spaleniu. Ja zrobiłem to w ten sposób: po dostaniu się do koszyczka (niestety trzeba rozebrać podszybie) został on wyciągnięty, klapka sklejona i założona z powrotem. Następnie została ułożona w pozycji zawsze otwartej i silniczek został odłączony (bo jak nie to system go będzie chciał cały czas zamknąć, u mnie po godzinie postoju w garażu silniczek pracował co jakiś czas i zamykał). I po problemie :) U mnie po złamaniu klapka była tak w pozycji pół na pół i zaraz zaczął się problem z parowaniem szyb. I już ostatnie cena nowego koszyczka to ok 300 zł. Pewnie i tak za jakiś czas by było znów to samo.
Pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   los_dawidos

los_dawidos
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.7 CDTI 100KM
  • Nadwozie:Hatchback 5d
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 29 październik 2012 - 10:22

U mnie po złamaniu klapka była tak w pozycji pół na pół i zaraz zaczął się problem z parowaniem szyb

Też mam problem z parowaniem. O ile przy normalnej pogodzie - stosunkowo ciepło, brak deszczu, śniegu etc. szyby nie parują, tak ostatnio przy deszczu czy śniegu szyby zaczynały parować i ciężko je doprowadzić do porządku.

Teraz tak, żeby dostać się do tego urządzenia co i jak mam zrobić? Jakby ktoś był w stanie opisać to jakoś krok po kroku.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   matekogon

matekogon
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTL

Napisano 29 październik 2012 - 17:24

Kolego otwierasz schowek i widzisz po prawej i lewej stronie otwory w których są wkręty na torx. odkręcasz. następnie wkładasz ręce do schowka i za górną część schowka delikatnie szarpniesz i ci wychodzi cały schowek i ukazuje ci się wentylator a na górze niego jest twoja nieszczęśliwa klapka.


Ps Nie zapomnij przy wyciąganiu schowka odłączyć sobie oświetlenia jego

Użytkownik matekogon edytował ten post 29 październik 2012 - 17:25

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   los_dawidos

los_dawidos
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.7 CDTI 100KM
  • Nadwozie:Hatchback 5d
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 29 październik 2012 - 20:19

Dzięki serdecznie.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   los_dawidos

los_dawidos
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.7 CDTI 100KM
  • Nadwozie:Hatchback 5d
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 październik 2012 - 18:28

Odkręciłem dzisiaj schowek, posłuchałem reakcji na włączenie przycisku, poruszałem tą klapką i stwierdzam, że przy przełączaniu przycisku obiegu jest jakieś ciche brzęczenie, ale ta cała klapka nie reaguje. Jakieś powietrze przez nią leci jak się przyłoży tam rękę i jak próbowałem poruszać tą klapką to od góry jest ona trochę luźna, czuć jakby było coś tam ułamane i dodatkowo jest ona pod kątem w stosunku do tej kratki tzn. po lewej stronie kratki klapka jest głębiej, po prawej klapka jest bliżej kratki.

Teraz mam pytanie czy można to jakoś zdemontować bez konieczności zdejmowania podszybia? Cholera już mnie bierze, jak mam gdzieś jechać w taką pogodę, bo szyby po chwili są całe zaparowane.

Jakby można było to prosiłbym o jakąś strzałkę na zdjęciu co z czym.

Dzięki.

Załączone miniatury

  • tip_pp_4.jpg


Użytkownik los_dawidos edytował ten post 30 październik 2012 - 18:30

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse