Skocz do zawartości

Zawór SCV, filtr paliwa i oporni mechanicy.


Gość Jordek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój problem z silnikiem zaczął się 26.10.2012r. (piątek) od falowania obrotów (zimny silnik) na biegu jałowym prowadzącym do gaśnięcia. Ja jeszcze przez 2tyg z gipsem na nodze i objawy znam z opisu żony (o la boga!) i własnych, krótkich obserwacji w garażu.

Po lekturze tego forum moja, znaczy laika diagnoza brzmi następująco: znany tu zawór SCV do pompy denso (silnik to Z17DTH -> Opel Meriva 1.7 CDTI 101KM 2003r.) Mechanicy, u których dziś byłem twierdzą, że to może być to ale nie musi. Może to być i prawda gdyż pikanterii sprawie dodaje fakt, że filtr paliwa był wymieniany 2,5 roku temu !! Oczywiście jak ognia obawiam się wymiany całej pompy.

Jeden ze speców zasugerował mi wizytę u pompiarza (Zakrzew k/Radomia) mógłby to być dobry pomysł gdyby nie fakt, że jest to ponad 50km trasy i kolejki gość ma nieziemskie (podobno zna się na robocie).

Drugi spec przed podłączeniem pod komputer nie chce nic mówić (czy przypadkiem problem z zaworem SCV jest nie widoczny po podłączeniu pod komputer?)

Trzeci "nie ma programu do tego samochodu i nie chce się podjąć".

 

W zasadzie moje pytania to jaki filtr paliwa do Merivy j.w. ?

Czy jest sens w ciemno kupić zawór i kazać im wymienić?

Czy może lepiej dać im sobie podpiąć komputer pogrzebać i poczekać na ich diagnozę i ewentualnie wtedy dyskutować na temat zaworu (być może to nie on)?

Jak się bronić przed naciągnięciem na koszty? Głupie to pytanie ale jestem młodym osobnikiem, a wyglądam na jeszcze młodszego niż jestem i niestety często ludzie starają się mnie naciągać myśląc, że łepek się nie zna to mu się kit wciśnie.;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ciemno przy takich objawach wymieniłem ten zawór i cud :aniolek2: auto jak nowe zero problemów -koszt zaworu na allegro 540 PLN wymiana sam po poradach z tego forum -odkręcenie 2 śrubek :wesoly:

Filtr paliwa symbol PM 936 akurat mam z filtrona , też prosta wymiana znajduje się koło akumulatora mocowanie 1 śrubka.

 

http://forum.opel24.com/topic/42150-Meriva-17-cdti-zimny-gasnie-i-faluje/

Edytowane przez zbisz41

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kolego przerabiałem ten temat. Jeździłem tak chyba z rok czasu i mnie to wkońcu wkurzyło, wymieniłem zawór scv i auto trzyma obroty i nie gaśnie. Natomiast nie wiem czy to jest przyczyna tego ale słyszałem, że po wymianie tego zaworu rozszczelniła sie pompa w niektórych przypadkach i ja tak właśnie miałem. Od czasu wymiany coś mi się lało i lało pojechałem do mechanika i uszczelnił mi pompe (700 zł) nie wiem czy mnie oszukał czy nie ale się nie leje. W sumie wydałem na pompe z zaworem scv 700 plus 520 zawór (wymieniłem sam) 1200 zł i nie wiem czy bym sie nie zdecydował dać teraz okolo 2000 tys i kupić nową. Jak masz możliwość wpaść do Warszawy to mogę pomóc, dysponuje opcom ale nie sądzę aby przy tych objawach komp coś wykazał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy mnie oszukał czy nie ale się nie leje

Nie jestem specem w tym temacie ale wymiana zaworu polega na odkręceniu 2 małych śrubek, wyciągnięciu starego i zamontowanie nowego do którego jest dołączano uszczelka.

Zakładając że źle ja wsadziłeś lub w ogóle jej nie dałeś no może słabo dokręciłeś to co na miły Bóg może kosztować 700 PLN?

Stary zrobili cie na szaro i tyle . Chyba że zbieg okoliczności i coś ci poszło przy okazji. Ale nie mnie zgadywać :super:

Edytowane przez zbisz41

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś, czujnik wymieniłem sobie sam pod blokiem (faktycznie 2 śrubki na imbus i po robocie) natomiast zaczely mi sie robić wycieki (patrzyłem nie z czujnika scv) i za "uszczelnienie pompy" mechanik wział 700 zł. A i tak czuję że mnie zrobił na szaro :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa na chwilę obecną wygląda następująco:

Wczoraj po zapaleniu rezerwy i zatankowaniu nowego (pewniejszego paliwa - Orlen) problem póki co w tajemniczy sposób zniknął... Sądzę jednak, że to przypadek i mimo wszystko po świętach jestem umówiony na wizytę u speców. Wymienię filtr paliwa i niech podepną pod komputer. Przy pierwszej lepszej okazjo gdy się problem powtórzy w ciemno kupuję zawór SCV i go wymieniam.

Cenę i jak się sprawa potoczyła dalej zamieszczę tutaj.

 

Jak masz możliwość wpaść do Warszawy to mogę pomóc' date=' dysponuje opcom ale nie sądzę aby przy tych objawach komp coś wykazał.[/quote']

Bardzo dziękuję. Mieszkam jakieś 100km od wwa (Kozienice) ale niestety mam nie po drodze i nogę w gipsie :) i też mi się wydaje, że na komp nic nie wyjdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie moje pytania to jaki filtr paliwa do Merivy j.w. ?

Filtr paliwa symbol PM 936 akurat mam z filtrona

Co do filtrów Filtrona do nowych diesli, to mają słabą opinię u mechaników. Nie wiadomo dlaczego, ale rozwarstwiają się lub odrywają się drobne elementy włókien i zapychają pompy. Kolega doświadczył tego w Fordzie. Może wina złego paliwa, może nie. Ale Filtron zapchał mu jakąś siateczkę na pompie CR. Lepiej wydać dosłownie kilka złotych więcej i kupić Knechta lub Mann Filter. Ja używam tych pierwszych i na razie jestem z nich zadowolonych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość damian_189

Witam. mam taki sam problem i bankowo to jest zawor scv. Umnie problem od jakiegos roku (zawsze brak kasy) ale teraz przed zima musze juz bo za chwile nie odpale w ogóle. Powiedzcie tylko bo na allegro jest kilka zaworów pasujacych do innych marek. Który to ma być dokładnie? Może konkretny link proszę.

 

A tak na marginesie to jeżeli wam isuzu głosno pracuje rano na zimno to polecam środek czyszczący do dizla ze stacji shela wlać na puściutki (mrugajacy ok 40km) bak 10 minut na wolnych obrotach potem przejechać się z kilometr na 3000 tysiącach obr i dużo ciszej. Przetestowane.

Za odpowiedz z góry dziękuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam taki sam problem i bankowo to jest zawor scv. Umnie problem od jakiegos roku (zawsze brak kasy) ale teraz przed zima musze juz bo za chwile nie odpale w ogóle. Powiedzcie tylko bo na allegro jest kilka zaworów pasujacych do innych marek. Który to ma być dokładnie? Może konkretny link proszę.

 

Poczytaj tutaj :

 

http://forum.opel24.com/topic/42150-Meriva-17-cdti-zimny-gasnie-i-faluje/

 

na alledrogo :neutral:

http://allegro.pl/zawor-scv-denso-294009-0120-mazda-6-nissan-almera-i2735357587.html

http://allegro.pl/nowy-zawor-denso-mazda-opel-nissan-294009-0120-i2800191649.html

http://allegro.pl/zawor-scv-denso-mazda-6-opel-nissan-294009-0120-i2792458500.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności