Skocz do zawartości

Długi zapłon.


Gość dzac4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie od jakiegoś czasu mam problem z odpalanie auta. Nie odpala jak wcześniej dwa kręcenia i już tylko trzeba trochę potrzymać na rozruszniku aby zaskoczył. Jak już złapie to tak jakby za mało paliwa lub za dużo. Tak jakby z dołu odpalał. Świece nowe. Błędów nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z10XE to jest Corsiarz C motor z 3 garami na łańcuchu, mówisz że błędów nie ma?, powiem tak przyjrzał bym się przepływomierzowi i zaworowi EGR, możesz też przy okazji sprawdzić czujnik temp. cieczy

a przeglądałeś może w parametrach jak się ma stosunek mieszanki paliwo-powietrze? bo podejrzewam że albo mieszanka za uboga albo za bogata! prawidłowe działanie przepływki i egr-a ma istotny wpływ na rozruch jak i na kulturę pracy silnika! w mrozy możesz mieć większy problem z uruchomieniem auta! ogarnij temat póki czas;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przepływomierza to jest nowy. Ostatni zapalił się chek i po odczycie wyszedł EGR. Ale zaczął sam pracować. Myśłę że muszę go rozebrać i wyczyścić.

Tak jak piszesz zwróciłem uwagę na czujnik temperatury, przy zimnym silniku za duże obroty mi się wydają po odpaleniu. Parametr paliwo-powietrze sprawdzę w poniedziałek. Dzięki i czekam jeszcze na jakieś informacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przepływomierza to jest nowy. Ostatni zapalił się chek i po odczycie wyszedł EGR. Ale zaczął sam pracować. Myśłę że muszę go rozebrać i wyczyścić.

Tak jak piszesz zwróciłem uwagę na czujnik temperatury, przy zimnym silniku za duże obroty mi się wydają po odpaleniu. Parametr paliwo-powietrze sprawdzę w poniedziałek. Dzięki i czekam jeszcze na jakieś informacje.

 

EGR-a musisz wymontować i wyczyścić! - przepis czyszczenia jeśli nie znasz znajdziesz na forum, gdzieś pisałem co i jak, koledzy też wcześniej przerabiali ten temat i również opisywali jak wymontować i wyczyścić, możesz jeszcze pokusić się i zaślepienie egr-a i mieć spokój z tym problemem na zawsze! taka profilaktyka;) a przepływka oryginał czy zamiennik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR-a już czyściłem jakieś 3 lata temu i wiem jak to wygląda, korzystając właśnie z opisu. Wtedy to nie była wina EGR-a jak wszyscy twierdzili a przepływomierza. Podmieniłem na używką i śmigał. Potem zmieniłem na nowy oryginał. Tylko tak myślałem czy nie winę oprzeć jeszcze na pompie paliwa?

Edytowane przez dzac4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR-a już czyściłem jakieś 3 lata temu i wiem jak to wygląda, korzystając właśnie z opisu. Wtedy to nie była wina EGR-a jak wszyscy twierdzili a przepływomierza. Podmieniłem na używką i śmigał. Potem zmieniłem na nowy oryginał. Tylko tak myślałem czy nie winę oprzeć jeszcze na pompie paliwa?

 

Zgadza się bo Przepływomierz i EGR razem ściśle współpracują! Pompę paliwa można sprawdzić! wystarczy sprawdzić ciśnienie paliwa! najlepiej jest sprawdzić ciśnienie z przodu! ale myślę że nie pompa jest tu winna, Mówisz że 3 lata temu czyściłeś egr-a? może już zdążył się ponownie zasyfić? na jakim paliwie jeździsz najczęściej? 95 czy 98? no chyba że znowu zaczyna ci szfankować przepływomierz, musisz sprawdzić;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności