Skocz do zawartości

Drgania silnika na biegu jałowym


Gość jahu_blsuzcz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jahu_blsuzcz

Witam,

dlugo zastanawialem sie czy napisac ten post. Duzo jest podobnych tematow na forum. Niestety mam takie odczucie ze kazdy inny od mojego i zaden nie dokonczony.

 

Problem:

Od nie dawna pojawily sie drgania silnika przenoszone na karoserie i do srodka (fotele, kierownica).

Drgania sa odczuwalne tylko na biegu jalowym im bardziej rogrzany silnik tym wyrazniejsze.

Drgania rowniez zyskuja na mocy na lekkim wzniesieniu, przeszkodzie.

 

 

Towarzyszace odglosy:

Drganiom towarzyszy nieglosne popiskiwanie z okolic alternatora slyszalne dopiero po podniesieniu maski.

Ponad to czasami jak auto postoi troche na zewnatrz (kilka godzin), podczas cofania na nie pelnym sprzegle slycha krotkotrwaly zgrzyt.

Ogonie glosniejsza praca silnika.

 

Dodatkowe objawy:

Lekki spadek mocy.

 

 

Moje pytania:

Jak powazna moze byc ta dolegliwosc?

Przyczyn szukac w sprzegle i dwumasie czy moze w poduszkach silnika?

 

Z gory dzieki za pomoc.

 

 

 

Poprawny model silnika jaki posidam.

Z19DT 88kW (4777655).

Jeszcze raz przepraszam za pomyłke.

Edytowane przez jahu_blsuzcz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy po odpaleniu silnika po nocnym postoju slychac stuki z okolic sprzegla(pedal sprzegla nie wcisniety), a po wcisnieciu sprzegla stuki ustaja?

czy w czasie przyspieszania drazek zmiany biegow drzy?

czy po przygazowce na postoju mniej wiecej do 2000obr/min. w czasie schodzenia z obrotow slyszalny jest stuk lub takie" grrrrrgrgrrr" z okolic sprzegla?

 

Jesli tak to spzreglo do wymiany, cale kolo dwumasowe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jahu_blsuzcz

czy po odpaleniu silnika po nocnym postoju slychac stuki z okolic sprzegla(pedal sprzegla nie wcisniety), a po wcisnieciu sprzegla stuki ustaja?

czy w czasie przyspieszania drazek zmiany biegow drzy?

czy po przygazowce na postoju mniej wiecej do 2000obr/min. w czasie schodzenia z obrotow slyszalny jest stuk lub takie" grrrrrgrgrrr" z okolic sprzegla?

 

Jesli tak to spzreglo do wymiany, cale kolo dwumasowe

 

Ogolnie niczego takiego nie zauwazylem , sylsze zmiane pracy silnika ale czy ze sprzeglem czy bez slysze to samo

Poki co:

 

odp1. Nie. Czasami tylko na wstecznym i polsprzegle slysze maly zgrzyt metaliczny ktory po paru raz ustaje.

odp2. Nie wiem czy w czasie przyspieszania, nie mniej oglnie srodek auta drzy, w tym troche rowniez i drazek

odp3. Musze sprawdzic.

 

Dodam jeszcze ze bylem z tym u mechanika podlaczyl pod kompa i nic nie znalazl niestety.

Jedyne co to 2 wtryski mowil ze sa troche "odchylone" cokolwiek to znaczy.

Powiedzial ze to moze byc to zwlaszcza kiedy wspomnialem ze juz pare tygodni przed wystapieniem drgan zauwazylem maly spadek mocy.

Ta sama predkosc ten sam bieg i wyzsze obroty.

Odchylenie jednak bylo nie wielkie i nie jest pewny czy to wlasnie jest powod.

 

Co o tym myslicie?

Edytowane przez jahu_blsuzcz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, a jaki to silnik dokladnie?

Uzupelinj swoj opis, jesli to z19dth, to polecalbym zdjac plastik z silnika odpalic silnik i gdy zacznie nie rowno pracowac sprobuj podociskac wtyczki na wtryskach, szczegolnie gdy sa one zolte(zaciski na wtyczkach).

Nie rowna praca tez moze byc od EGR-a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jahu_blsuzcz

Silnik: 1.9 120KM nie wiem jakie doklanie ma oznaczenia.

Jesli chodzi o EGR . Jakies 2 Miesiace temu (3 tys ) byl wymieniony w ASO.

 

Dziekuje za podpowiedzi i prosze o dalsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jahu_blsuzcz

to się zdecyduj czy to DT czy DTJ bo to róznica 8V a 16V...

 

Popelnilem blad zasugerowalem sie lista dostepnych silnikow dla nowego posta.

 

Dokładnie mam nastepujacy model silnika:

Z19DT 88kW (4777655).

 

Przepraszam za zamieszanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jahu_blsuzcz

sprawdz kolo pasowe na wale glownym co napedza osprzet jak altek,klima itp. Zazwyczja za takie drgania ono odpowiada bo ma w sobie tlumik drgań.

 

Dzieki to brzmi calkiem sensownie.

Jeden problem nie wiem jak to sprawdzic.

Da to sie jakos ucznic w latwy sposob czy lepiej zasugerowac to sprawdzenie mechanikowi?

 

Jeszcze jeden szczegol jaki mi sie przyponial to taki ze ta glosniejsza praca silnika i drgania wystapily prakycznie po przegladzie w ASO gdzie byl wymieniany olej.

Czytalem kiedys ze mozna jakies cudo wlac do takiego oleju i silnik na chwile lepiej pracuje.

Myslicie ze gdyby ucznil to poprzedni wlasciciel to moglo by to ukryc na jakis czas takie drgania i glosniesza prace silnika?

Zas po wlasniu czystego oleju zaczol pokazywas swoje prawdziwe oblicze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności