Skocz do zawartości

Tigra Twin Top szyba się nie uchyla


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

Mnie udało się to rozwiązać w ten sposób. Kupiłem nowy akumulator, później dałem do mechanika w Chorzowie i zaprogramował mi komputerem te szyby. Tam była jakaś sekwencja, że trzeba podłączyć komputer, później wyciągnąć któryś z bezpieczników, następnie wsadzić i zaprogramować. Czyby aktualnie domykają się i działa. Mogę podać telefon do tego mechanika jakby ktoś potrzebował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Mam ten sam problem z obiema szybami w twintopie.

Po wymianie zamka od drzwi pasażera przestała opuszczać się szyba w tych drzwiach.

Po kilku próbach podlaczańie odłączanie zamka szyba zaczęła działać ale nie uchylała się przy otwieraniu drzwi. Nie działała tez przy otwieraniu dachu i domykaniu z pilota. Potem przestała tez działać szyba kierowcy i teraz mozna opuścić szyby tylko guzikami. Programowanie góra dół nic nie daje. Ktoś ma jakieś rady, pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam już dokładnie, ale zdaje się że drzwi oraz maska (?) muszą być zamknięte podczas programowania.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 16.01.2017 o 19:21, snow napisał:

Może być PW. Jako że Jesteśmy ze Śląska to do Chorzowa rzut kamieniem.

Wielkie dzięki za pomoc. Mechanik sprawdził się w stu procentach. Szyba działa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz jako że to nie prywatny komunikator forumowy  należało by podać na tego mechanika namiary.

Oczywiście w odpowiednim dziale .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ciekawy wątek na forum elektroda, widać zeczłowiek ma pojęcie a jeszcze chwała za to ze sie tą wiedzą ma chęć podzielić. Moze komuś sie przyda, bo aktualnie tez walczę z usterką nie domykania się i opuszczania szyby lewej przy otwieraniu drzwi klamką. Jesli nic nie wymyslę prosiłbym o numer do mechanika z Chorzowa, jestem w stanie pojechac poł Polski zeby tylko ominąc zdzierstwo w ASO.

Wklejam wątek:

Witaj, nikt nie chce podzielić się tą wiedzą a ludzie zostają z tematem skazani na serwis opla i ceny "z kosmosu". Tak nie może być! Zatem: 
 

1. Przyczyna: najczęściej za taki stan rzeczy winę ponosi użytkownik, który z różnych powodów nie przyjmuje do wiadomości, że w samochodach, od czasu do czasu należy wymienić akumulator. Dość "pokrętnie" przemyślany moduł komfortu w Tigrze B to wynalazek na miarę 21 wieku i jedyne takie rozwiązanie wprowadzone w marce na przestrzeni dziejów :). Tak czy siak po kilku spadkach napięcia w układzie (kilkunastu) czasem w zimie, w systemie pojawiają się błędy i opóźnienia zapisu a że malutki moduł sterowania podłączony do silnika sterowania szybą to iście szatański i jedyny w swoim rodzaju wynalazek, w końcu traci synchronizację, zawiesza się i w jego pamięci pojawiają się błędy, które uniemożliwiają dalszą, prawidłową komunikację z modułem komfortu. 
 

2. Rozwiązanie problemu zależne jest od poziomu błędów danych w sterowniku. 
A musicie wiedzieć, że jest to b. skomplikowane urządzenie zawierające procesor Motoroli, program, kilka obszarów flash, ram, porty, AI, układ wykonawczy - również Motoroli. To kiedyś musi się zepsuć a jeśli to się stanie (szczególnie w drzwiach kierowcy to problem jest naprawdę spory: 
Nie działa uchylanie/domykanie szyb przy otwarciu, 
Nie działa automatyka i pamięć ustawień, niezbędna przy otwieraniu/zamykaniu dachu 
Czasem nie działa zabezpieczenie przed przeciążeniem 
Nie działa domykanie szyb z pilota

Po obowiązkowej wymianie akumulatora, usunięciu błędów związanych z permanentnymi z nim problemami, w sterowniku komfortu (opcom, laptop, trochę chęci), można spróbować ponownie zaprogramować sterownik - (dotyczy sytuacji kiedy lokalne sterowanie działa i można ręcznie domykać i otwierać okno a nie działa automatyka domykania i uchylania ale działa zabezpieczenie przed przeciążeniem.) 

Procedura: przy zamkniętych wszystkich (2) drzwiach i masce na włączonym zapłonie, podnosimy szybę do góry i przytrzymujemy 5 sek, następnie opuszczamy w dół i trzymamy 1 sek, aż do usłyszenia charakterystycznego kliknięcia. Jeśli nie zadziała od razu - można powtórzyć kilka razy aż do uzyskania jego poprawnego działania. 

Jeśli jednak tak nie stało i nadal brak automatyki stało się najgorsze: mały, szary moduł w drzwiach padł na amen i należy wymienić na inny sprawny, jednak sprawa ta nie jest prosta ponieważ trudno go zdobyć, może kosztować majątek a sama procedura demontażu, z racji jego usytuowania wymaga demontażu boczków, szyby oraz mechanizmu jej podnoszenia z uwzględnieniem dostępu do śrub w drzwiach - w praktyce, szybę należy najpierw opuścić mniej więcej do 1/4 wysokości licząc od dołu (tak by uzyskać dostęp do zewnętrznej (jedynej) śruby, mocującej szybę w platformie mechanizmu ( drugi punkt mocowania to platforma wewnętrzna - zabezpieczenie z zawleczką) . Od razu mówię: nieprawdą jest, że "szare" moduły są inne do lewych i prawych szyb. Ważne ale nie decydujące są za to wersje firmware w module (warto zdobyć takie same) Zwróćcie uwagę również na montaż mechaniczny szyby - są tam specjalne podkładki centrujące i platformy regulacyjne potrzebne do prawidłowego jej ustawienia po ponownym montażu. Sama procedura ponownego ustawiania szyby jest prosta i wymaga ręcznego jej ustawienia "do uszczelek" na zamkniętych drzwiach (można samemu - łatwiej jednak ma się pomocnika i przyssawki do szyb, na YT jest film instruktażowy opisujący tą czynność  -   https://youtu.be/_cYHlW6GYdM 

Przy montażu ważne jest (szczególnie jeśli do lewych montujemy moduł, który oryg. zamontowany był w prawych drzwiach - żeby nie próbować podnosić czy opuszczać szyby na otwartych drzwiach ponieważ może to doprowadzić do samo-zakleszczenia i możliwego uszkodzenia mechanizmu wewnątrz drzwi a wtedy jedynym ratunkiem będzie ponowny montaż starego sterownika i próba jego odprężenia. Żeby uniknąć tej sytuacji należy, po ponownym zamontowaniu nowego modułu i mechanizmu i szyby (wstępnie ustawionej mechanicznie na "starych" pozycjach śrub) ruszyć mechanizmem najpierw w górę przy zamkniętych drzwiach i zaprogramować pozycję szyby. Nie jest to ani łatwe ani ekstremalnie trudne należy jednak postępować ostrożnie, ponieważ można doprowadzić do uszkodzenia szyby lub/oraz samego mechanizmu jej podnoszenia. 
 

3.Finalnie, niektórzy dobrzy mechanicy/elektrycy dysponujący fabrycznym interface do opla, potrafią zresetować komunikacje oraz dokonać ponownego zaprogramowania pozycji szyby za pomocą fabrycznego oprogramowania serwisowego i "czarów z bezpiecznikami" Niestety nie udało mi się takiego spotkać. Dobrym źródłem pozyskania oryg. modułu może być zakup używanego, kompletnego mechanizmu podnoszenia szyb (około 400zł) co przy cenie samego sterownika w oplu stanowi niewielki procent ceny nowego w ASO, jednak jest to trudne, ponieważ lokalni sprzedawcy części z demontażu do tego modelu, często sprzedają mechanizmy bez sterownika, sprzedając go osobno, często za granicą za większe pieniądze. Warto jednak szukać, od czasu do czasu można trafić.

Pozdrawiam!

- NESS 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności