Skocz do zawartości

Lejąca turbina w 2.0dti


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.wczoraj opisywałem problem.Zauważyłem że na połączeniu turbiny z metalową rurką tą od intercoolera kapie olej.Kapie na swiece i osłone kolektora.Wczoraj to wszystko wytarłem,a dzisiaj po przejechaniu ok150km widze że znowu wszystko jest zalane.Wesol napisał żebym się tym nie przejmował.To mój 1disel,a słyszałem że jak turbo leje to szybki jego koniec.Zapytam czy taka lejącą turbine się regeneruje i jakie są koszta?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm jestes pewien ze to sie leje z polacznie aturbo i tej rury co idzie do kolektorra ssacego? tam powinna byc uszczelka w formie oringa-moze jej tam nie masz albo juz przepuszcza. Druga rzecz to sa weze doprowadzajace olej od turbo i powrotny. One sa przykrecane wiec moze ktorys jest obluzowany i przepuszcza. Trzy to te weze maja taka harmonijkę i na tym tez lubi peknac i wtedy tez cieknie. Posprawdzaj to zamim bedziesz chcial regenerowac turbo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłwm tak jak radziłeś.Leje dokładnie w miejscu połączeenia turbiny z metalową rurką poprzez którą zasysane jest powietrze z intercoolera.Na tym połączeniu nie ma oringa może powinien być,nie wiem.Ale pomijajac kapanie.Co robić gdy olej z turbiny przedostaje się do intercoolera?Ktoś mi mówił że to"uszczelnienie turbiny się wytarło"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring powinien byc-nawet musi byc nie tyle co powinien bo ucieka ci cisnionko a co za tym idzie turbawka pompuje na pusto czujnik cisnienia doladowania nie wykazuje ze juz mu wystarcza i turbawka nie jest odcinana. W konsekwencji wkreca sie na niebezpieczne dla niej obroty i tak konczy swoj żywot. Co do tego olejenia IC to wszystko zalezy ile tam jego jest jesli sie z niego wylewa po wykreceniu go to niedobrze ale jesli jest tylko wilgotny to jest okej bo nawet nowe turbawki maja puszczac olej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Sparawa wygląda tak,oring faktycznie powinien być kupiłem dzisiaj i założyłem.Jak chodzi o ilość oleju w tej rurce to po przejechaniu(dzisiaj)ok 40 km nazbierało się go kilka duuużych kropel.Wymieniłem olej z 5w30 na 10w40 faktycznie różnica jest duża.chodzi mi o to ile jeszcze może wytrzymać taka turabina, czy lepiej juz z nia cos robić czy poczekać.Tak jak wcześniej wspominałem to mój 1 opel i 1 disel,nie chciałbym czegoś zawalić poprzez swoja niewiedze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość milosz219

jakiego rozmiaru jest oring na tym łączeniu rury przy turbinie.Chodzi mi o uszczelnienie na rurze, która idzie do turbiny na swiecami.mam zafire 2.0 dti z 2004r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiego rozmiaru jest oring na tym łączeniu rury przy turbinie.Chodzi mi o uszczelnienie na rurze, która idzie do turbiny na swiecami.mam zafire 2.0 dti z 2004r.

Jest jakis nietypowy rozmiar ze tego co pamietam ciezko mi bylo dobrac cos ze sklepy z tego typu czesciami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość alwaro18

Witam

Niedawno kupiłem 2.0 DTI i zauwazyłem taka rzecz. Nie wiem czy to wada czy tak musi być, dlatego nie wyśmiewajcie mnie od razu :urodziny:

Zauwazyłem że turbina włacza sie dopiero po przejechaniu gdzies kilometra. Wczesniej słabo ciągnie, jakby to bylo 1.0. Dopiero pozniej lapie moc. To tak działa czy cos się zepsuło ?

Bede wdzieczny :urodziny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności