Skocz do zawartości

Problem wymiana płynu chłodzącego


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Jestem nowy na tym forum i zwracam się do was starych wyjadaczy odnośnie corsy B 96r 1,4. Wiem że temat już był wiele razy poruszany ale do końca nie został chyba wyjaśniony. Chdozi mi o wymiane płynu chłodzącego, jedni piszą żeby zdjąć dolny wąż z chłodnicy inni że trzeba odkręcić czujnik temperatury na dole przy chłodnicy ten od wentylatora. Wiec jak to w końcu jest bo ja niemam dolnego węża bo oba są dość wysoko umiejscowione??

Ps. jak odpowietrzyć układ

Prosze o jedną rzeczową rade:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc. Jesli nie masz w dolnej części chłodnicy węża to najlepszym sposobem jest właśnie odkręcenie czujnika temperatoru. Znajduje się po lewej dolnej stronie chłodnicy (jeśli masz klime to jest to górny czujnik, czujnik niżej byłby dla klimy). Odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego, popuszczasz lekko czujnik temp. wcześniej podkładasz cos pod samochod i juz ;( To czy masz na dole wąż biegnący do chłodnicy zależy oczywiście od wersji silnika. Odpowietrzanie układu? Nalewasz płyn do wymaganego poziomu, odpalasz silnik z otworzonym zbiornikiem wyrównawczym. Silnik troche zaciągnie i dolewasz płynu. Zakręć zbiornik i możesz sie przejechać kawałeczek zaciagnie płyn i znowu dolewasz. Uważaj żeby nie lać zimnego płynu do rozgrzanego silnika!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc. Jesli nie masz w dolnej części chłodnicy węża to najlepszym sposobem jest właśnie odkręcenie czujnika temperatoru. Znajduje się po lewej dolnej stronie chłodnicy (jeśli masz klime to jest to górny czujnik, czujnik niżej byłby dla klimy). Odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego, popuszczasz lekko czujnik temp. wcześniej podkładasz cos pod samochod i juz ;( To czy masz na dole wąż biegnący do chłodnicy zależy oczywiście od wersji silnika. Odpowietrzanie układu? Nalewasz płyn do wymaganego poziomu, odpalasz silnik z otworzonym zbiornikiem wyrównawczym. Silnik troche zaciągnie i dolewasz płynu. Zakręć zbiornik i możesz sie przejechać kawałeczek zaciagnie płyn i znowu dolewasz. Uważaj żeby nie lać zimnego płynu do rozgrzanego silnika!

Niemam klimy czujnik od wentyaltora jest faktycznie na dole od strony pasażera dostęp kiepski nie wiem czy jak go odkręce on napewno ma jakąś uszczelkę czy jej nie zniszcze i nie bede musiał nowej dac.... kupi takie coś wogóle?

Ps. odnosnie dolewania jaki jest poziom do którego mam dolac? polowa zbiorniczka? jeśli nie mogę zimnego płynu lać do rozgrzanego silnika to czy przy dolewaniu mam poczkeać az autko ostygnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć wąż przy pompie paliwa. Tak polecił mi mechanik i opisywałem to na forum.

 

[ Dodano: Pon Paź 29, 2007 17:34 ]

;(:lol::lol: Oczywiście chodzi o pompę wody http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif Tak to jest jak się pisze szybciej niż myśli http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć wąż przy pompie paliwa. Tak polecił mi mechanik i opisywałem to na forum.

 

[ Dodano: Pon Paź 29, 2007 17:34 ]

;(:lol::lol: Oczywiście chodzi o pompę wody http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif Tak to jest jak się pisze szybciej niż myśli http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Mógłbyś coś wiecej napisać który to twój post bo z tego co wiem to przy pompie wody chyba jest wiecej tych węży:)

 

PS bez kanału nie da rady wymienić płynu ?? to straszne, może zna ktoś inna metode bez używania kanału

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X12SZ pompa też jest przy rozrządzie. Wystarczy wejść pod samochód, zlokalizować wąż przy pompie (właśnie w okolicach rozrządu), zdjąć go i wypuścić płyn. Nie rozumiem dlaczego ma to być kosztowne :wink::wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spuszczałem przez czujnik.

Po nalaniu odpowietrzałem czujnikiem temperatury.

Po odpaleniu, zagrzaniu i ostygnięciu lukałem na poziom płynu.

Nie trzeba było dolewać, to wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności