Skocz do zawartości

Brak mocy, gaśnie, problem z odpaleniem


Gość Beata K

Rekomendowane odpowiedzi

Marco, ja dziś sama osobiście wchodziłam do kanału trzymając ten czujnik wału korbowego w rękach i tam nigdzie nic podobnego nie było. Zdjeliśmy prawe koło i też nikt go tam nie znalazł. A ten u góry, to masz rację, że wyminili mi czujnik wałka rozrządu. NIe wiem czy była konieczność ale wymienili. Póki co opel hula, ma jakby wiecej siły, jest taki zrywny. Na ciepłym silniku dziś palił, nie dusił się jak wcześniej. NIe wiem czy ten czujnik rozrządu ma coś z tym współnego. Obym nie zapeszyła. Jutro jadę na warsztat szukać tego od wału korbowego. Dzięki. Po powrocie napiszę co wymyślili.

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco Czujnik wału korbowego w "x12xe" jest obok rozrusznika na tylniej ścianie silnika to fakt:) ale koleżanka ma nie 1.2 16v tylko 1.2 8v z tego co rozumiem;) a czy jest różnica w jego lokalizacji to nie wiem, powinnaś zmienić mechaników skor nie potrafią znaleźć czujnika położenia wału, możesz też zadzwonić do serwisu Opla i się spytać gdzie w twojej jednostce został umieszczony czujnik położenia wału? jak ci powie że obok rozrusznika na tylnej ścianie silnika to tam musi być! i tam trzeba szukać! czujnik jest na 1 śrubkę torx, ale dziwi mnie że nie ma błędu P0335? który by informował właśnie że sprawcą jest czujnik położenia wału, a i warto oblukać styki i kable od czujnika bo skoki rezystancji mogą powodować różne problemy z odczytami parametrów danych w ecu - sory jak zagmatwałem;)

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziś rano podjechałam do warszatu. Sama osobiście weszłam do kanału, szukałam czujnika w tym miejscu gdzie wskazał mi go Marco 84. Czujnik jest jak BYK. Panowie w warsztacie lekko się zawstydzili, że to właśnie ja go tam znalazłam. On jest schowany za taką grubą gumą. Czujnik wyminiliśmy. Auto odpala za pierwszym razem, na ciepłym silniku też i obroty jak na moje ucho od razu są lepsze. Podczas ruszania nic nie szarpie, nic mu sie nie dzieje podczas jazdu. Jak zwalniam póki co też jest dobrze. Przejechałam co prawda z warsztatu do domu tak ok. 6 km, krótki odcinek no ale efekt jest odczuwalny. Nawet jak przejeżdżam przez osiedle z progami zwalniającymi, to płynnie potem mogę jechać dalej(wcześniej nie miał siły).

Wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc. Temat uważam za zamkniety. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dziwi mnie że nie ma błędu P0335? który by informował właśnie że sprawcą jest czujnik położenia wału, a i warto oblukać styki i kable od czujnika bo skoki rezystancji mogą powodować różne problemy z odczytami parametrów danych w ecu - sory jak zagmatwałem;)

Ten błąd zazwyczaj wyskakuje , gdy czujnik padnie juz całkiem .

Ponadto gdy nie ma błędu sprawdza się parametry pracy silnika i czujników , ewentualnie sprawdza się określone wielkości na czujnikach (rezystancja , napięcie ).

Wyskoczył błąd czujnika halla , a zarówno czujnik wału korbowego i wałka rozrządu działaja na zasadzie halla .

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności