Skocz do zawartości

Ogromny spadek mocy i pobór oleju


Gość Druxe

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie, od +3 miesięcy zmagam się z ogromnym apetytem auta na olej, w dodatku moc strasznie spadła a na zimnym silniku potrafi szarpnąć przy przyspieszaniu. Dla porównania - kiedy w wakacje jeździłem meganką 1.4 mająca połowę tej mocy to różnicy nie widziałem. Sprawdziłem ciśnienie oleju, jest w porządku, wymieniłem uszczelki i też nie pomogło. I teraz już nie wiem co zrobić. Byłem dziś u mechanika i powiedział,że to oznaka zacierającego się silnika (PODOBNO 1.8 i 2.0 tak mają) i poradził bym nie kombinował z remontem bo to 2-3 krotnie wyższy koszt, lepiej kupić jakąś używkę(silnik). Przeszukałem rożne tematy i nie znalazłem odpowiedzi na to czy silnik faktycznie się zaciera i lepiej zajechać i wymienić czy np. szukać przyczyny gdzie indziej. Dodam,że nie ma takich oznak zacierania się jak np. głośna praca więc może przyczyna jest gdzieś indziej?. Byłbym wdzięczny za jakąś rade. Błędów żadnych nie pokazuje na komputerze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatek zmien mechanika bo tej to jakis bajkopisarz

zakup drugiego silnika fakt jest tanszy

ale skad wiesz co kupisz ??

a remont swojego to przynajmniej pewnosc co masz pod maska

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok rozumiem, ale co w tym wypadku zrobić? Zmieniać pierścienie na ślepo? Bo byłem u kilku mechaników i żaden nie dał mi jednoznacznej odpowiedzi. Dodam jeszcze,że świece mam wymienione więc one nie mogą być problemem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz kod silnika

1,8 bylo kilka

kompresje sprawdzili czy tylko cisnienie oleju mierzyli ??

jak robic remont to calosc a nie po lebkach

tak czy siak

silnik mozna rozebrac i zobaczyc w jakim stanie sa cylindry i cala reszta

jak bedzie kaplica to wtedy silnik kupic

zaden mechanik nie powie w ciemno ze pomoze

nikt nie jest az takim magikiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik X18XE1, kompresja była sprawdzana i była w porządku. Na tej zasadzie mechanik ocenił,że pierscienie muszą być ok, i poradził wymienić uszczelki. W zasadzie to mi ręce opadają bo byłem razem u 4 mechaników i 2 radziło wymienić silnik a dwóch pierscienie. A dziś inny mechanik stwierdził,że to silnik się zaciera. Nie mam pojęcia już co z tym zrobić. A znowu dac remontować silnik partaczowi to jakby go wcale nie robić :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece mam wymienione więc one nie mogą być problemem.

 

Jaką masz przerwę na świecach ? Z reguły do lpg zaleca się 0,7-0,9 mm.

 

kompresja była sprawdzana i była w porządku.

 

 

Do sprawdzenia chyba rozrząd ( a nuż przeskoczył). Proponowałbym zacząć pojeździć ze 2-3 tygodnie na Pb - może gaz źle ustawiony i zamula mapy.

 

jeździłem meganką 1.4 mająca połowę tej mocy to różnicy nie widziałem

 

I to mnie zdziwiło . Moja pani ma 1,6 i jak meganka się kończyła , to mój zaczynał łapać wigor ( różnica była odczuwalna już przy 70-80 km/h). Różnica raptem 30 KM + pół tony...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz przerwę na świecach ? Z reguły do lpg zaleca się 0,7-0,9 mm.

 

 

 

 

Do sprawdzenia chyba rozrząd ( a nuż przeskoczył). Proponowałbym zacząć pojeździć ze 2-3 tygodnie na Pb - może gaz źle ustawiony i zamula mapy.

 

 

 

I to mnie zdziwiło . Moja pani ma 1,6 i jak meganka się kończyła , to mój zaczynał łapać wigor ( różnica była odczuwalna już przy 70-80 km/h). Różnica raptem 30 KM + pół tony...

 

Przerwe nie wiem, sprawdze. Ale od tego chyba oleju by nie palił?

 

Rozrzad przeskoczył lekko, bo jeden wałek się rozsypywał. Naprawiłem razem z uszczelkami.

A co do meganki - odkad spadła moc to jest właśnie moj 1.8 porównywalny z francuzem 1.4 :/

 

Sprawdzałem tez na forach jaka powinna być temperatura silnika - około 83-85 stopni.

Asterka mi sie grzeje do 88-90 podczas jazdy :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asterka mi sie grzeje do 88-90 podczas jazdy

 

Tyle to dla diesla jest dobre. Benzyniak ma ok 92'C. Olej może się lać uszczelniaczami np wału.

 

Rozrzad przeskoczył lekko, bo jeden wałek się rozsypywał. Naprawiłem razem z uszczelkami.

 

Masz jeszcze jakieś niespodzianki w zanadrzu ? :wink: Może jednak wymiana wałka nie poszła po myśli i nadal rozrząd nie działa prawidłowo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno przychodzi mi do głowy ;)/> Kiedyś szarpało mi auto trochę na gazie to mechanik powiedział,że wyciął dotrysk czy coś takiego.

 

A wymiana akurat poszła na pewno dobrze.

 

A własnie - to skąd problem z temperaturą i co z nim zrobić? Termostat wymienic?

Edytowane przez Druxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności