Skocz do zawartości

Problem z obrotami po wciśnięciu sprzęgła


Gość zbigniew_sydłoh

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zbigniew_sydłoh

Witam,

Mam mały problem z obrotami po wciśnięciu sprzęgła. Zachowują się jak piłeczka ping-pongowa poddana siłą grawitacji z danej wysokości. Opiszę może dokładniej sytuację. W mieście gdy dojeżdżam np. do czerwonego światła po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają powiedzmy do 600 rpm po czym odbijają się na 1100 rpm, następnie znowu spadają na 650 rpm i tak może 3-4 odbicia i zatrzymują się na prawidłowej wartości. Dwie rzeczy, które mnie nurtują:

- posiadam mały akumulator - 45Ah, ~420A moc rozruchowa - ale to chyba nie może być przyczyną takiego zachowania?

- nieszczelność układu wydechowego - konkretnie kolektora wydechowego - kiedyś był pękniety, skleiłem go i nie mam pojęcia jak teraz wygląda to klejenie; dodatkowo niedokręcone 2 śruby od kolektora wydechowego, gdyż jedna była urwana, otwór dla drugiej śruby posiada słaby gwint i nie można dokręcić do końca

 

Czy któraś z tych dwóch przyczyn może mieć wpływ? Dodam, że wymieniona została cewka zapłonowa, świece, filtr powietrza, kilkukrotnie czyściłem przepustnicę - może tam łapie lewe powietrze? Mogę przeskanować samochód programem opel scanner, tylko problem w tym na co zwrócić uwagę, gdyż nie widzę opcji logowania wartości do pliku .txt. Sytuacja jest identyczna podczas jazdy na LPG i PB.

 

Pozdrawiam,

Zbigniew Sydłoh

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy. U siebie nie dawno wymieniałem uszczelkę pod kolektorem wydechowym i poza głośną pracą nie było innych skutków ubocznych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew_sydłoh

Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy. U siebie nie dawno wymieniałem uszczelkę pod kolektorem wydechowym i poza głośną pracą nie było innych skutków ubocznych.

 

Przepustnicę czyściłem wielokrotnie już. Jestem jakoś w stanie sprawdzić działanie przepustnicy programem Opel Scanner?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew_sydłoh

Nie widzę w Opel Scanner funkcji adaptacji przepustnicy. Czy można to zrobić w taki sposób:

1. Odpiąc akumulator na kilka minut.

2. Podpiąc z powrotem.

3. Odpalić samochod i czekać aż się nagrzeje do maksymalnej temperatury (bez dodawania gazu).

 

Co może oznaczać Injection Pulse? Wartość wynosi 2.8 ms a powinna wynosić powyżej 3.2 ms.

 

 

Czytając różne fora internetowe dochodzę do wniosku, że zabrudzona przepustnica objawia się szarpaniem. Ja problemu z szarpaniem nie mam. Problem jest tylko z tym, że te obroty spadają, odbijają się 3-4 razy i wszystko jest potem ok. Próbowałem jeździć na podłączonym Opel Scanerze, aby spojrzeć, które wartości zmieniają się przy takim spadku obrotów. Jak na złośc podczas 15 minutowej jazdy nie stało się to ani razu. Czy ten program wspomaga jakoś działanie silnika, czy po prostu tak się dziwnie to wszystko złożyło?

Edytowane przez zbigniew_sydłoh

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz odpiąć aku, bardzo często pomaga. Tylko na co najmniej półgodziny. (pamiętaj że zakoduje się radio jeśli jest seryjne)

 

Injection - to wtrysk,wtryskiwacz,

Pulse - tego chyba nie trzeba tłumaczyć.

 

Ten skaner znalazł jakieś błędy po podpięciu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew_sydłoh

Żadnych błędów. Już nie mam pomysłów. EGR był wymieniany w tamtym roku na wiosnę. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ten kolektor wydechowy. Pytanie, czy jego nieszczelność objawia się właśnie w taki sposób? Zaraz zejdę do samochodu podpiąć akumulator i sprawdzę czy coś się zmieniło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mocno z niego dmucha to mogą iść jakieś przekłamania na sondę lambda, ale szczerze to sam w to nie wierze że może mieć aż taki wpływ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew_sydłoh

Zatem idę do samochodu podłączam akumulator i czekam do nagrzania (bez dodawania gazu). Potem jazda próbna bez a następnie z podłączonym komputerem. Będę próbował wyłapać ten moment z podłączonym komputerem. Jeżeli jednak sytuacja będzie podobna do tej z wczoraj (bez komputera odbijanie obrotów a z komputerem bez odbijania) to coś może to oznaczać? Rozumiem, że moc rozruchowa akumulatora na 100% również nie ma na to wpływu.

Edytowane przez zbigniew_sydłoh

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że moc rozruchowa akumulatora na 100% również nie ma na to wpływu.

Mój poprzedni akumulator był w takiej słabej kondycji że jak temperatura zbliżała się do zera to już nie miałem szans odpalić, ale po uruchomieniu silnika nic się złego nie działo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności