Skocz do zawartości

Astra H szarpanie przy stałej prędkości


Gość andrew04

Rekomendowane odpowiedzi

Gość andrew04

Witam wszystkich forumowiczów,

 

mam problem z moją astrą H, problem dotyczy szarpania przy stałych prędkościach od około 1600 do 2500 obrotów, przeglądnąłem już to forum i nie tylko to chyba w całości i wiele wskazuje na to, że to wina Zaworu EGR ale pewności nie mam. Problem pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika i co mnie dziwi im niższa temperatura otoczenia tym jest bardziej uciążliwy. Najchętniej oddałbym samochód do DOBREGO mechanika ale pytałem kilku w okolicy i nikt nie chciał się podjąć (.. bo za nowy, bo trzeba by pod komputer itd.) Ale do rzeczy ... moje pytanie dotyczy tego czy za pomocą interfejsu op-com, który posiadam mogę sprawdzić co jest przyczyną szarpania. W tym momencie jest to już tak uciążliwe, że nie da się samochodem normalnie i spokojnie podróżować. Czy może jest ktoś na tym forum kto doradziłby mi (jestem skłonny zapłacić), lub zechciał przyjrzeć się parametrom, które można zarejestrować interfejsem podczas jazdy? Z góry wadziękuję za wszystkie odpowiedzi i zainteresowanie.

 

PS. Samochód ma na liczniku 190 tys, ja przejechałem nim ostatnie 30 tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał_79

Podpiąć pod kompa nie zaszkodzi jest tam parametr EGR i można wtedy sprawdzić czy wartości są prawidłowe. Mechanicy widzę też odważni w twojej okolicy biggrin.gif

 

Miałem AH z takim samym silnikiem i sam czyściłem EGRa, roboty jest trochę. Trzeba odkręcić z 15 śrub ale da się zrobić samemu. Mi to zajęło ok. 4-5 godzin ale EGR miałem już prawie całkowicie zapchany, wyciągnąłem z niego mnóstwo nagaru.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrew04

Dzięki Rafał za zainteresowanie, podłączyłem dzisiaj samochód pod OP COMa, oto lista błędów jakie się nazbierały przez ostatni tydzień czyli jakieś 1000 km, może ktoś ma jakiś pomysł na powiązanie opisanej usterki z którymś z błędów:

 

P0500 - Usterka sygnału prędkości pojazdu

(74) - Nie występuje

 

C0242 - Sygnal zadania momentu obrotowego silnika, poza wymaganym zakresem

(71) - Nie występuje

 

C0237 - Nieprawidłowy sygnał czujnika położenia pedału przyspieszenia

(71) - Nie występuje

 

C0800 - Zbyt niskie napięcie układu

(03) - Nie występuje

 

B2610 - Za niskie napięcie w obwodzie wyjściowym żarówki przyciemn. oświetlenia zestawu wskaźników

(02) - Nie występuje

 

B3867 - Obwód przedniego prawego światła postojowego, wadliwe działanie

(00) - Obecny

 

U2201 - Brak komunikacji magistrali CAN z EHU (Moduł multimedialny)

(00) - Nie występuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja to przechodziłem w zeszłym miesiącu:)Jak będziesz miał szczęście to skończy się tylko na czyszczeniu EGR'u i przepustnicy. W gorszym wypadku wymiana EGR'u.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu zaworu EGR oraz przewodów dolotowych do kolektora jest lepiej ale nie jest idealnie.

 

Martin a u Ciebie na czym się skończyło?

Edytowane przez andrew04

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności