Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
1.4 66kW 16V Z14XEP

już nie wiem co robic - 3 warsztaty tylko zbili kasę ale problem nadal



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   jarek65w

jarek65w
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • LokalizacjaŁódź Janów
  • Model:Opel Astra III
  • Inna marka:Corsa C
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 31 grudzień 2012 - 14:00

Ta cieńsza wciśnięta z drugiej strony w kolektor


Sam siebie zacytuję :lol:/> , jest wciśnięta - znaczy naciagnięta na króciec .

Trochę pociagnąć w osi , lekko pokręcać w prawo/lewo i wyjdzie .
Mimo że na początku opór stawia spory a robi sie to na wyczucie tylko.
W obu autach sciągałem.

Użytkownik jarek65w edytował ten post 31 grudzień 2012 - 14:01

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   mirecki

mirecki
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 kwiecień 2013 - 21:48

Witam,

 

Przepraszam za odgrzewanie, ale oglądałem dziś samochód na który niemal jestem zdecydowany (Astra 1.4, 90KM), gdzie brakowało właśnie jednego z tych wężyków ze zdjęcia - tego cieńszego, po lewej stronie. Za co jest on odpowiedzialny i z czym wiąże się jego brak? 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16399 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 kwiecień 2013 - 22:07

http://forum.opel24....nadal/?p=469433 chodzi  fotkę w poście #15 ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   tokar2

tokar2
  • Forumowicz
  • 764 postów
  • Lokalizacjaw-wa
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:x22xe
  • Nadwozie:van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 kwiecień 2013 - 07:20

 brakowało tego cieńszego, po lewej stronie. Za co jest on odpowiedzialny i z czym wiąże się jego brak? 

witam

wąż wentylacji silnika,(ten gumowy cieńszy) łączący kolektor dolotowy i pokrywę głowicy cylindrów,  był sparciały i zatkany, ale po wymianie różnicy w pracy silnika nie zauważyłem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   mirecki

mirecki
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 kwiecień 2013 - 17:40

http://forum.opel24....nadal/?p=469433 chodzi  fotkę w poście #15 ?

 

Tak dokładnie o tę fotkę.

 

witam

wąż wentylacji silnika,(ten gumowy cieńszy) łączący kolektor dolotowy i pokrywę głowicy cylindrów,  był sparciały i zatkany, ale po wymianie różnicy w pracy silnika nie zauważyłem.

 

Dzięki. Ciekawi mnie o czym może swiadczyć jego brak...?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   tokar2

tokar2
  • Forumowicz
  • 764 postów
  • Lokalizacjaw-wa
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:x22xe
  • Nadwozie:van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 kwiecień 2013 - 19:30

Dzięki. Ciekawi mnie o czym może swiadczyć jego brak...?

o nietrwałości... ;)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   urfeen

urfeen
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:HB 5 dr
    215000km
    2006
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 kwiecień 2013 - 13:52

witam

wąż wentylacji silnika,(ten gumowy cieńszy) łączący kolektor dolotowy i pokrywę głowicy cylindrów,  był sparciały i zatkany, ale po wymianie różnicy w pracy silnika nie zauważyłem.

 

na weekend ja sprawdziłem ten wąż i zauważyłem że jest znowu cała gumowa rurka zapchana takim samym "majonezem" co robi się na korku wlewu oleju.
​Jest to rezultat niedogrzanego silnika na krótkich odcinkach. Jedyna zmiana co zauważyłem że silnik pracuję jakoś równiej ale taki samo dobrze przyśpiesza   


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#28 OFFLINE   akrystian

akrystian
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 grudzień 2017 - 22:19

Witam wszystkich.

 

Mam pytanie czy ta cieńsza rurka wychodząca z pokrywy zaworów wpływa na pracę silnika. U mnie jest pęknięta a drugi koniec lata sobie luźno nie jest nigdzie założona.

 

Objawy silnik po rozgrzaniu na biegu jałowym chodzi nierówno na benzynie (po przegazowaniu jest ok) na wydechu słychać wypadanie zapłonów.

 

Po przełączeniu na gaz jest prawie że dobrze.

 

Opel 1.4 XEP 90KM 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#29 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10602 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 grudzień 2017 - 23:43

Gdzie powinna być założona masz tutaj napisane:https://opel.7zap.co...x03/e/1/12-0/#1

 

Załóż ją i doprowadź układ Pb do normalnej pracy.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#30 OFFLINE   akrystian

akrystian
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 grudzień 2017 - 08:32

Dzięki za schemat ja tylko nie wiem gdzie on powinien być zamontowany w kolektorze. W pokrywie zaworów jest zamontowany a drugi koniec lata nigdzie nie wciśnięty.

 

W momencie nierównej pracy słychać strzelanie/cykanie z kolektora a więc mogą to być też te klapki. Wiadomo jednak że pierwsza rzecz to właściwe zamontowanie całego przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.

 

Na zimno chodzi przez jakiś czas dość dobrze i cicho nawet łańcuch nie klekotał przy odpalaniu.



Użytkownik akrystian edytował ten post 15 grudzień 2017 - 08:39

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.4 66kW 16V Z14XEP