Skocz do zawartości

zapalniczka


Gość meik

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marianm68

Znaczy gniazdo wyjąłeś, sprawdziłęś połączenia przewodów przy gnieździe, gniazdo od strony zapalniczki "czyste" - styki w porządku?

Na bezpieczniku jest napięcię a na przewodach przy zapalniczce już nie?

jeśli tak to wygląda to gdzieś po drodze jest przerwa.

Gniazdo ma dobrą masę?

Jak sprawdzałeś - do czego podłączałeś: miernik czy próbówka?

 

Napięcie na gniazdo podawane jest po przekręcuniu stacyjki czy cały czas?

Wymieniałeś bezpiecznik - co spowodowało jego spalenie, czy miał tak "od zawsze"?

Wymieniłeś właściwy bezpiecznik może spalony jest jakiś jeszcze?

 

Daj znać jeśli znajdziesz usterkę pomoże to innym w przyszłości.

Edytowane przez marianm68

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem wszystko od zapalniczki do bezpiecznikow mierrnikiem dalej nic , lecz jedno gdy sprawdzalem uslyszalem strzal i w tym momencie zresetowalo mi date i godzine wiec odcielo mi prad calkiem i po sekundzie dalej mialem napiecie . Mam wrazenie ze jakis przekaznik moze to cos wam mowi ?

Edytowane przez meik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Około pół roku temu spaliłem gniado zapalniczki zepsutą wtyczką od navi. Po dwu krotnej wymianie niebieskiego bezpiecznika (15A) okazało sie że nadal nie ma prądu w zapalniczce - olałem to i jeździłęm dalej. Obecnie zawziąłem się żeby to naprawić i okazało się że bezpiecznik jest cały a prądu w zapalniczce nadal nie ma. Sprawdziłem wejscie i wyjscie na bezpieczniku probówką a tam nie ma prądu więc siągnałem z neta schemat elektryczny i znalałzem że przed bezpiecznikiem (f34 lub F35) znajduje się przekażnik K203 którego nie mam pojecia gdzie szukać - podobno gdzieś na niemieckim forum znalazłem że znajduje się nad pedałami po lewej stronie. Owszem znalałem go ale nie mam pewności że to ten - na wszelki wypadek sprawdzięłem go i wszystko wygląda z nim ok. Czy ktoś może mnie upewnić gdzie znajduje się ten przekażnik i jeśli jest sprawny to co dalej ponieważ w sobote rano jade do Niemiec i nawigacja by mi się przydała aby działała :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie te bezpieczniki sprawdzałeś http://forum.opel24.com/topic/8127-bezpieczniki-i-przekaniki/

Bezpiecznik F4 (15A) zasila między innymi cewkę przekaźnika, a bezpiecznik F26 (30A) styki które następnie zasilają gniazdo

 

Możesz jeszcze sprawdzić czy są napięcia w gnieździe przekaźnika.

na pin 85 przychodzi z bezpiecznika F4

na pin 30 przychodzi z bezpiecznika F26

 

I jeszcze dla wyjaśnienia - napięcie na przekaźnik " przychodzi" z bezpieczników a nie odwrotnie, czyli z przekaźnika na bezpiecznik.

 

 

 

edit

masz rację jest też dodatkowy bezpiecznik F34/35 za przekaźnikiem :spoko:

Edytowane przez Kacper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności