Skocz do zawartości

Wypadajcy zapłon na biegu jałowym


Gość wielecky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam samochód Corsa B z silnikiem C14NZ i LPG (2 gen)

Problem:

Przy pracy na wolnych obrotach wypadają mi zapłony na cylindrach (2, 4 )

Nowe świece, nowe przewody WN, przebieg 160k (pewnie więcej )

 

Opis:

3 miesiące temu strzelił mi gaz w kolektor wydechowy. Po tym wydarzeniu zrobiła się dziura w tłumiku (jest do teraz ) i zaczęło być słychać charakterystyczne "gulganie" z wydechu silnika podczas schodzenia z wysokich obrotów po przegazowaniu.

-

Po miesiącu Corsa pierwszy raz mi zgasła na drodze. Na postoju na światłach zaczęła nierówno pracować, a po ruszeniu i 500 m silnik zagasił się (nagle) i nie dało się go odpalić. Po wystygnięciu odpalił.

-

Wymieniłem świece na NGK, przewody WN markowe i byl spokój. Niedawno znowu zaczęła gasnąć (na rozgrzanym silniku), przy czym najczęściej po ~15 min odpalała znowu.

-

Ostatni raz po czymś takim przestała palić na wszystkie cylindry na stałe.

 

Po wizyciue u mechanika i mój komentarz:

-dobra kompresja cylindórw

-wyregulował źle ustawiony kąt wyprz.zapł.

-zalewanie świecy 2 i 4 na wolnych obrotach, wypada zapłon, silnik nierówno pracuje i słychać "gulganie" z wydechu, czuć benzyne, po przegazowaniu reszta cylindrów włącza się. Po zejściu obrotów znowu wypadają zapłony

-po wymianie na nowe świece problem znika na 10-20 minut; stare świece mają zapłon "na sucho" po wyjęciu z gniazda

-silnik traci olej 1dm3/1000km, ale cieknie tez z miski olejowej

-silnik jest wyeksploatowany ponad swój przebieg

-nigdy nie zaświecił się CheckEngine...

 

 

Wymiana cewki, aparatu zapłonowego, uszczelniacze zaworowe ?

Proszę kolegów którzy znają / mieli podobny problem o pomoc, komentarze...

 

Pozdrowienia

Edytowane przez wielecky

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po analizie silnika c14nc

wnioskuje ze masz aparat zaplonowy z kopolka z czujnikiem halla.

kopolka byla wymieniana ?? palec pod kopolka??

moze to byc czujnik halla

 

jest 1 cewka zaplonowa wiec gdyby nie dzilala to wogole ;)4 gary

 

dlatego zmieniam swoja wypowiedz ze nie koniecznie to musi byc cewka

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muminek1177

Uszczelniacze zaworów odpadają, wiesz że do tego trzeba ściągać głowicę, zużycie uszczelniaczy powoduje trochę większe pobieranie oleju, koszt nie za duży jeśli robisz sam uszczelniacze 35-40zł plus uszczelka pg 60zł, uszczelka pokrywy 10-15zł daj sobie z tym spokój, możesz wymienić cewkę, chociaż nie ma żadnej pewności że to jej wina, ciężko będzie Ci znaleźć kogoś z identycznym lub podobnym problemem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po analizie silnika c14nc

wnioskuje ze masz aparat zaplonowy z kopolka z czujnikiem halla.

kopolka byla wymieniana ?? palec pod kopolka??

moze to byc czujnik halla

 

jest 1 cewka zaplonowa wiec gdyby nie dzilala to wogole ;)4 gary

 

dlatego zmieniam swoja wypowiedz ze nie koniecznie to musi byc cewka

 

Tak, jest tam jedna cewka a zapłonem rządzi aparat z kopułką i te elementy nie były jeszcze wymieniane, wiec jest to mój kolejny główny podejrzany...

 

Dodatkowo kilka razy zdażyło mi się po odpaleniu "na zimno" że silnik sam wykręcił się na wysokie obroty ~3000 i dopiero po poruszeniu pedałem gazu wrócił na wolne obroty... gdzieś czytałem że może to być objaw padającego aparatu zapłonowego...

 

 

Uszczelniacze zaworów odpadają, wiesz że do tego trzeba ściągać głowicę, zużycie uszczelniaczy powoduje trochę większe pobieranie oleju, koszt nie za duży jeśli robisz sam uszczelniacze 35-40zł plus uszczelka pg 60zł, uszczelka pokrywy 10-15zł daj sobie z tym spokój, możesz wymienić cewkę, chociaż nie ma żadnej pewności że to jej wina, ciężko będzie Ci znaleźć kogoś z identycznym lub podobnym problemem

 

Czy nieszczelny uszczelniacz zaworowy mógłby być przyczyną zalewania świec ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muminek1177

Nieszczelny uszczelniacz zaworu nie może być przyczyną zalewania świecy, laska zaworu z uszczelniaczem, sprężyną i zabezpieczeniem znajduje się na podstawce, trochę wyżej, podejrzewam że nie ma tam aż tak wielkiej ilości oleju, a i ciśnienie musiałoby być niewiadomo jak duże, gdyby uszczelniacze były do wymiany przepalałby trochę więcej oleju ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności