Skocz do zawartości

Problem z X12XE dziura w obrotach, odpala bez ssania...


Gość ryth

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Szukam pomocy po różnych forach jednak nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi...

 

Borykam się już z tym problemem od dłuższego czasu. Mianowicie:

 

Auto odpala bez ssania nawet w -15. Muszę je odpalać z pedałem gazu wciśniętym do połowy a i tak potrafi zgasnąć po jego puszczeniu... Jak już odpali to do osiągnięcia ok 90 stopni jedzie pięknie. Nic się nie muli nie dławi itp. W chwili osiągnięcia w/w temperatury pojawia się problem między 2 a 3 tyś obrotów. Gdy np stoję w korku i chce ruszyć auto szarpie i dopiero powyżej 3 tyś problem ustępuje. Dziura w obrotach występuję praktycznie na każdym biegu lecz najbardziej odczuwalna jest na 1 i 2-gim. Miesiąc temu przy wymianie sondy lambda i strojeniu ponownym LPG gazownik powiedział mi że jest bogata mieszanka na wolnych obrotach... Auto chyba pali troszkę za dużo. W trasie 10 l LPG. Ostatnio przysłuchując się pracy silnika usłyszałem dziwny świst mniej więcej taki jak z radia kiedy jest źle podłączone i wysokość obrotów jest przenoszona na głośniki :) Jednak nie zawsze świszczy...

 

Do tej pory zostało wymienione:

- sonda lambda oryginał Boscha ( Po wymianie był wykonany reset ECU i adaptacja na PB)

-czujnik temperatury cieczy podający sygnał na komputer

 

7 tyś temu zostały wymienione wszystkie filtry wraz z olejem i świece.

Zawór ERG nie jest zaślepiony

Powyższe anomalie mają miejsce na PB i na LPG

Nie zapala się check po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów.

 

Mam nadzieję że was nie zanudziłem ;) i w miarę szczegółowo opisałem problem.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

 

Pozdrawiam

 

Marcin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby cytowania poprzedniego postu !

 

 

Pod jakim softem (komputerem) była robiona diagnostyka? to że nie ma błędów nie znaczy że coś się nie dzieje!, trzeba przejrzeć parametry lifedata!, Musisz sprawdzić EGR czy jest sprawny!! to że nie jest zaślepiony jest nie ważne! ważne aby elektrozawór był sprawny!! musi być sprawny:), sprawdź przepływomierz czy nie szfankuje!, przyjrzyj się TPS - potencjometr przepustnicy wraz z wtyczką do niego - przy wtyczce od TPS-a jest taki czarny plasticzek ochronny na wiązkę kabli, jeśli jest zaciśnięty przy wtyczce mogą występować takie anomalia i będzie kulał, sprawdź też samą przepustnice! i silniczek krokowy, cewki są sprawne? w jakim stanie są świece?

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka robiona opel scannerem. Świece mają pół roku. Dzisiaj zauważyłem że krokowiec się zacina więc musze go wyczyścić. Zauważyłem również że odma od silnika jest jakoś dziwnie spłasznona zagięta... Więc to pewnie też ma jakiś wpływ. ERG był sprawdzany i jest sprawny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pod jakim softem (komputerem) była robiona diagnostyka? to że nie ma błędów nie znaczy że coś się nie dzieje!, trzeba przejrzeć parametry lifedata!, Musisz sprawdzić EGR czy jest sprawny!! to że nie jest zaślepiony jest nie ważne! ważne aby elektrozawór był sprawny!! musi być sprawny:), sprawdź przepływomierz czy nie szfankuje!, przyjrzyj się TPS - potencjometr przepustnicy wraz z wtyczką do niego - przy wtyczce od TPS-a jest taki czarny plasticzek ochronny na wiązkę kabli, jeśli jest zaciśnięty przy wtyczce mogą występować takie anomalia i będzie kulał, sprawdź też samą przepustnice! i silniczek krokowy, cewki są sprawne? w jakim stanie są świece?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czyli jeden problem rozwiązany:), co do tej dziury w obrotach....między 2 a 3tys występuję i na rozgrzanym motorze...

musisz sprawdzić przepływomierz aby go wykluczyć!, auto masz w gazie i może komputer od gazu miesza komputerowi benzyny

gdzieś czytałem o takim przypadku że ecu w pb czytałm dane od ecu lpg no coś w ten deseń jak ktoś wie więcej w tym temacie niech mnie poprawi bo.....skleroza;) i dlatego gazownik wyczaił że jest za bogata mieszanka, trzeba by ustawienia zresetować i ponownie zaadoptować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie występuje przy każdym ruszaniu na rozgrzanym silniku. Raz jest raz go nie ma. Auto było adoptowane na nowo wiele razy. Nic to nie zmieniło... Sprawdzę przepływkę jak tylko będzie troszkę cieplej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Cysiek89

Podjedz do gazownika niech sprawdzi czasy wtrysków czy właśnie jak kolega wyżej pisał nie czyta komputer z samochodu kompa z LPG bo wtedy będą takie jaja. Ja mam zaś w swojej problem z obrotami między 1-2 tysiące i tez nie wiem co jest grane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności