Skocz do zawartości

duży problem? - wyciek oleju


Gość funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...
  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 lata później...

Czy żeby wymienić uszczelniacz wału korbowego od strony rozrządu wystarczy odkręcić nakrętkę koła pasowego i piasta wychodzi z wału, czy trzeba się posiłować? Nie trzeba odkręcać samego koła pasowego od piasty? wyjdzie całe?

Będę się zabierał za naprawę i wole być przygotowany na wszelkie możliwości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Raz zeszło normalnie palcami.

Innym razem trzeba było użyć sciagacza.

 

Jeśli się za to bierzesz to paski osprzętu i rozrządu (ustawienia) masz w jednym palcu. Tak ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku rozrząd jest na łańcuchu wiec tego nie ruszam.

Mechanika nie jest mi obca więc myśle ze z uszczelniaczem dam sobie rade.

Wystarczy chyba zrobić sobie dostęp do koła pasowego z boku, poluzować napinacz i zdjąść pasek i mamy obszar działania.

Chyba że są jakieś chaczyki przy wymianie uszczelniacza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz wymieniony. Całość zajęła może godzinę. Wystarczający dostęp jest po zdjęciu koła i plastikowej obudowy przy nadkolu.

Odciągamy napinacz i blokujemy. Zdejmujemy pasek wielorowkowy.

Samochód tylko pod lewarowany, nie potrzeba kanału bo i tak operujemy z boku a nie od spodu.

Śruba koła pasowego poszła w miarę lekko. Samochód na biegu 5 i wciśnięty hamulec.

Sama piasta wyszła bez oporów z silnika pociągając ręka.

Wyciągamy stary uszczelniacz, nowy udało mi się wcisnąć ręką, nie musiałem go wbijać.

Niestety na piaście mam już wytarty rowek i nowy uszczelniacz może nie podziałać. Jak będzie ciekło czeka mnie wymiana piasty.

Na razie złożyłem na starej piaście bo koszt uszczelniacza to 28zł i do tego godzina roboty, a nowa piasta to 400zł.

Jak będzie ciekło to wydatek mnie nie ominie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Samochód na biegu 5 i wciśnięty hamulec.

 

 

Trochę czasu już minęło ale dla innych czytających ten wątek taka sugestia: nie róbcie tak jak kolega powyżej opisał. Przy takim zablokowaniu koła pasowego całą siłę/blokowanie koła przyjmuje na siebie łańcuch rozrządu. W najlepszym przypadku skrócimy jego żywot :)

 

Najlepiej temat załatwić kluczem udarowym (pneumatycznym lub elektrycznym), a jeśli go nie macie to blokować koło fizycznie jak tylko się da tak by nie obciążać łańcucha rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności