Skocz do zawartości

wszystko o 3.0 cdti 184 KM


Gość VECTRA 3.0 cdti 08

Rekomendowane odpowiedzi

dokładnie...

cyt.

" Y30DT

Bauform: V6

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 24

Bohrung (mm): 87,5

Hub (mm): 82,0

Volumen (cm³): 2958

Leistung (kW bei min-1): 130 / 4000

Drehmoment (Nm bei min-1): 330 / 1600 - 3600 (AF33), 370 / 1900 - 2800 (F40WR)

Verdichtung: 18,5 : 1

Motormanagement: Denso 0100

Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, Katalysator

Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25

Verwendung: Signum (F40WR, AF33), Vectra C (F40WR, AF33)

 

Z30DT

Bauform: V6

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 24

Bohrung (mm): 87,5

Hub (mm): 82,0

Volumen (cm³): 2958

Leistung (kW bei min-1): 135 / 4000

Drehmoment (Nm bei min-1): 400 / 1900 - 2700

Verdichtung: 18,5 : 1

Motormanagement: Denso 0100

Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, Katalysator, Partikelfilter

Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25

Verwendung: Signum (F40WR, AF40), Vectra C (F40WR, AF40) "

 

pytanie tylko czy DPF i 5KM więcej powoduje że nie ma już problemu z opadającymi tulejami...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

szkoda, że na temat silnika 3.0 cdti wypowiadają się negatywnie osoby które tych silników nie posiadają :( . Silnik "Z" faktycznie jest jednostką poprawioną i efekt opuszczonych tulei w nich już nie występuje, co do "Y" faktycznie problem nie omija nikogo, pojawia się przy przebiegu już 150kkm do 200kkm przy zadbanej jednostce. Koszty w ASO ponad 10kPLN więc są wysokie, ja swojego zrobiłem mieszcząc się w 3kPLN. Robocizna własna , w cenie jest kilka niepotrzebnych rzeczy, a zrobionych kosmetycznie i przy okazji, mam na myśli zawory i pompę wody. Więc jest szansa na zminimalizowanie tak "drogiej" naprawy. Co do części fakt! są one droższe, zawias z IDS powoduje wymianę np.: łącznika stabilizatora o 100PLN więcej, ale zauważyłem w swojej że zwykły wchodzi bez problemu i można taki łącznik za 25zeta kupić:) . Jednostka ma spory moment i nie mało koni, jak każdy diesel ciągnie już z samego dołu, w wersji z automatem daje naprawdę fan z jazdy i niekoniecznie trzeba ją wkręcać jak benzyniaka. Spalanie... tu trzeba wziąć pod uwagę styl jazdy każdego kierowcy, ja jeżdżę dość agresywnie i tak: trasa przy średniej prędkości 100km/h spalanie poniżej 7L, miasto jazda normalna około 9L (zimą jeżdżę spokojniej to 8.8 a latem 9.2-9.4) , jazda w trybie sport po mieście około 11L. Wydaje mi się, że przy tak dużej jednostce to nie jest zły wynik. Mimo usterki typowej dla silnika "Y" jestem BARDZO! zadowolony z jazdy moją signum właśnie z 3.0cdti :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość VECTRA 3.0 cdti 08

Dawno mnie tu nie było.y

Pdf'a mam...na razie działa...

Jest innny problem, wtryski. 2 zdechły i zaczęlo stukać lekko. Po wymontowaniu i sprawdzenu okazalo sie że konieczna jest wymiana (przebieg ok 140 tys km)

W ASO zawołali 3500zł za szt.!!!

mechanik znalazł za 1600 ale okazało sie że to inne niż te w moim aucie...

Nie ma ich w katalogu Opla..?

później okazało sie że to są takie wtryski jak w "koparkoładowarce" KOMATSU. Na zamówienie i trzeba czekać ok 5 tyg.

Zamontowali mi wtryski używki za duuużo mniejsze pieniądze. Ciekawe ile pochodzą.

A teraz pytanie do znających sie:

dlaczego przy tak małym przebiegu ta usterka i co to za kosmiczne wtryski o których nic nie mogę znaleźć???

dodam ze tankuje na jednej stacji kolo domu Orlen a w trasie (żadko) albo orlen albo BP

a chciałem tylko zawieszenie tył zrobić a mechanik taką niespodzianke mi sprawił.

pozdrawiam i dzięki za poświęcenie czasy na czytanie moich wypocin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zgadnę, jeśli rzeczywiście jest taki problem z tymi wtryskami ( i takie ceny) to na 99% siedzi tam system Denso.

 

 

no ro jednak dziwne że w dwu- trzy- letnim aucie padają wtryski

W firmowym Sprinterze CDI (parę lat temu) komplet był wymieniany już po pół roku- na gwarancji i ASO nawet nie pisnęło o złej jakości tankowanego paliwa, więc doskonale wiedzieli, że te fabryczne wtryski (bodajże Delphi) to jakiś bubel.

 

Latka lecą.... Vectra C nie ma już ich dwóch, czy trzech, ale minimum pięć, czy sześć...

Do tego jeśli nie jest się pierwszym właścicielem, a samochód był kupiony od pośrednika i sprowadzony z Niemiec..... to w ten przebieg 140tys.km w Dieslu 3.0 raczej trudno uwierzyć 8)

Edytowane przez leszek 398

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W firmowym Sprinterze CDI (parę lat temu) komplet był wymieniany już po pół roku- na gwarancji i ASO nawet nie pisnęło o złej jakości tankowanego paliwa, więc doskonale wiedzieli, że te fabryczne wtryski (bodajże Delphi) to jakiś bubel.

w Mercedesie to znany problem i było głośno - może firma dobrze z tego wybrnęła bo robią bez gadania to i teraz nie mówi się o tym... swego czasu i w Fordzie z wtryskami z Delphi były problemy...

więc może rzeczywiście coś jest na rzeczy...

 

no ja też nie wierzę w 140kkm przelotu w aucie starszym niż 3 lata zwłaszcza z takim silnikiem i z niemiec...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli używany Diesel i ma być w miarę tanio, to omijać silniki z Delphi, Simens, a tym bardziej z w ogóle nienaprawialnym Denso (ponoć brak części zamiennych)

Tylko system Bosch i tylko wtryski elektromagnetyczne, a nie piezoelektryczne (cokolwiek to to :rotfl: )

Taka jest opinia znajomego, który trochę w tym dłubie.... i zarabia i to nieźle zarabia.

Edytowane przez leszek 398
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności