Skocz do zawartości

Czujnik położenia wału


Gość tujek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Objaw następujący: po rozgrzaniu się silnika do 90 stopni przy schodzeniu na niższe obroty (zwalnianie np przed krzyżówką) obroty nagle gwałtownie spadają, wywla check engin. Na rozgrzanym silniku już nie odpala. Trochę wystygnie i problemu nie ma. Błąd wyświetlony za pomocą metody gaz-hamulec to: 0335. Czyli "Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A"". Po przeszukaniu sieci wychodzi mi na to, że objaw zgadza sie z kodem błędu. Szlaje na ciepło, kłopoty z odpaleniem).

I teraz zagwozdka, co kupić (producent) i gdzie jest ten czujnik i czy da się samemu wymienić na parkingu.

Co do pierwszej pozycji oryginalny Bosh to 180 zł, potem są podruby za 70. Ale oszczędzać pewnie nie warto.

Pozostaje kwestia druga - gdzie ten gagatek siedzi. W opisów znalezionych w sieci miałby się on znajdować z tyłu sinika - od strony grodzi, i wymienić się da tylko z kanału. Ale... te opisy są do silników większych. Mój to 1,2 twinport.

 

Obejrzałem silnik i na moje rozeznanie (zdjęcia z sieci tego czujnika) to on znajduje się z boku, obok czujnika ciśnienia oleju. Czy moje przypuszczenia są słuszne? (na zdjęciach ściągnięty już kabelek)

 

2h31c7rxwlj9_t.jpg

h95bxxbtwmyz_t.jpg

lwjk1mu3vnfg_t.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na parkingu się nic nie zrobi. Da się tak przez parę dni po mieście kręcić? Sprawa wyszła jak pojechałem za miasto. Na co dzień usterka nie występuje, bo sinik nie osiąga temperatury odpowiedniej. Częste postoje kilkugodzinne, odległości to kilka kilometrów, korków praktycznie nie ma. Teraz jak odpaliłem autko lampka check engin gaśnie wraz z odpaleniem silnika.

Edytowane przez tujek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że z kanału będzie najwygodniej, a czy da się z tym jeździć to trudno powiedzieć.

W każdej chwili może zacząć szwankować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jak zgaśnie silnik w czasie jazdy to może pasek rozrządu przeskoczyć , tłok uderzy w zawory itd.

Ale to straszenie chyba trochę na wyrost :SMILE:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wyruszam na poszukiwanie czujnika

Tylko kup oryginał bosha ewntualnie bodajze magnetti marelli .

Ja chciałem zaoszczędzić i kupiłem tani zamiennik ...pojeździłem chyba pół roku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuszek jest nowy zmieniony w listopadzie, więc nie rozciągnięty (może minimalizuje to ryzyko?). W każdym razie jutro biorę się do roboty.

 

Na miejscu w Inter carsie mają u mnie w mieście Bosh'a za 190 zł i jego planuje jutro kupić. Kanał też będzie w tygodniu prawdopodobnie dostępny. Dziś pojeździć musiałem z 20 km i nic się kompletnie nie działo. Kontrolka check engine się nie zapaliła ani razu, odpalał od strzału od razu :)/>

Dzięki za rady :)/>

 

Przy moim poprzednim Fordzie ten Opelek to i tak jeżdżące cudo :D/>

Edytowane przez tujek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności