Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
1.4 66kW 16V Z14XEP

Głośna praca silnika



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   Gizmo39

Gizmo39
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Benzyna Z14XEP
  • Nadwozie:heczbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2013 - 19:30

Dzięki za pomoc skorzystam , ale czy nie będe musiał najpierw przepłukać silnika raz tym olejem, a następnie spuścić wszystko i dopiero zalać jeszce raz? Muszę wiedzieć ile zamówić jedną czy dwie bańki.? Dzisiaj odkręciłem korek wlewu oleju i nanim lekki majonez nie jest tragedia ale to jest ORLEN Co muszę stwierdzić że silnik nie bierze oleju może jakąś znikomą część po 5 miesiącach od wymiany robię tygodniowo 200-250 km nie jesto rewelacja ale na bagnecie prawie bez zmian.
dzięki ale nadal nie zamykam wątku
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   funyboy

funyboy
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Lokalizacjawarmia
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.4 16v 90KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2013 - 20:34

spokojnie płukać nie musisz!!...wystarczy jak kupisz jedna bankę do silnika wchodzi coś około 3,5l - zostanie ci na ewentualne dolewki. Mam taki sam silnik i w zimę też mam majonez pod korkiem - małe przebiegi i stąd ten majonez ( ja robie tygodniowo max 100km)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   Gizmo39

Gizmo39
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Benzyna Z14XEP
  • Nadwozie:heczbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2013 - 21:24

mechanik mówi mi,że mogą być wycieki gdy ma przejechane 184000 i dlatego chciał zastosować ten 10w40 Castrola , a ja zostane przy orginale chcę posłuchać pracy silnika czy czasami nie jest potrzebna wymiana rozrządu i własnie tego się obawiam , a jeśli będą wycieki z silnika lub gdziekolwiek wtedy się zastanowie nad zmianą,bo napewno koszty usunięcia są dość spore.Autko kupione z niemiec blacha, zawieszenie,hamulce,elektryka zdrowa dlatego mi szkoda go dobić.Nie wiem czy dobrze robie najwyżej bede robił następną wymiane
Ale naprawde dzięki
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   funyboy

funyboy
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Lokalizacjawarmia
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.4 16v 90KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2013 - 21:37

jak nie ma wycieków to i nie będzie...spokojnie to nie auta z lat 80'tych - np. olej GM 5w30 Dexos to syntetyk HC tzn. że powstał w procesie chemicznym z oleju mineralnego. Napewno będzie miał wiećej dodatków myjących ale nie aż takich agresywnych aby rozszczelnić silnik...ale czy te 180 tyś to dużo???chyba nie....miałem fiata i do końca czyli do 180tyś jeżdziłem na pełnym syntetyku i zero wycieków, więc regóły nie ma
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   koszal83

koszal83
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • LokalizacjaJarocin
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:1.8 16v 115KM C18XEL
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 styczeń 2013 - 14:49

Może problem leży tutaj:

http://forum.opel24....lektorze-sacym/
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   Gizmo39

Gizmo39
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Benzyna Z14XEP
  • Nadwozie:heczbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 styczeń 2013 - 16:11

Gdzi znajduje sia filtr paliwa i czy się go wymienia? Jótro jadę do wymiany oleju więc i może warto go wymienić
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   funyboy

funyboy
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Lokalizacjawarmia
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.4 16v 90KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 styczeń 2013 - 18:45

brak wymiennego filtra paliwa...filtr stały znajduje sie w baku paliwa
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   Gizmo39

Gizmo39
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Benzyna Z14XEP
  • Nadwozie:heczbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 styczeń 2013 - 19:35

Funyboy -Coś tobie napisze wracałem z pracy noi podjechałem do serwisu OPLA czynny do 19 i mówię że chcę wymienić olej , że mam zalany olejem Pltinum 10w40 półsyntetyk i że chciałbym wrócić na pełny syntetyk GM 5w30 dexsos2> Wiesz co mi powiedział że teraz to już niema sensu mam dalej wymieniać już na półsyntetyk płókanie i wracanie do dexsos niema sensu bo to co miało sie stać jest już nie odwracalne i lepiej niech tak zostanie. Nic z tego nie rozumiem. Dzwonie do znajomego a on mówi mi że skoro tak mi powidział to mam zalać Castrolem EDGE 5w40 że ma tą sama specyfikacje SAE 5W-40,
ACEA A3/B3,A3/B4, C3, i też jest polecany przez OPLA. I teraz bądź mądry i pisz wiersze.
Mam jeszcze jedno pytanie . Kiedyś w dawnych czasach można było wlać do baku 1/2litra denaturatu zimą aby nie brało wody ,żeby ją wytrąciło czy to można teraz też zrobić?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   funyboy

funyboy
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Lokalizacjawarmia
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.4 16v 90KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 styczeń 2013 - 20:21

powiem ci jedno - nie ufam ASO ich kompetencja i jakość usług są niekiedy na niskim poziomie przykład: moje pytanie do kierownika jednego z ASO Opla czy wymieniając uszczelniacz wału od strony rozrządu trzeba ściągać rozrząd - odpoowiedz ależ oczywiście w drugim dzwonie nie nie trzeba :wesoly: Więc powiem ci żę jak sam nie będziesz dbał o swój samochód to ASO napewno ci za ciebie tego nie zrobi oni są nastawieni na robienie kasy i tyle. Przykładów ich niekometencji mógłbym przytaczać duuużo więcej ale szkoda na to czasu.....powiem tak zrobisz jak uważasz :wesoly: - wiem jedno że ja bym lał conajmniej 5W30 GM dexos2 - nie wiem na ile dobry jest ten olej ale miałbym czyste sumienie, że ten silnik dostanie conajmniej minimalny wymagany olej. Dla porównania powiem ci że widziałem wałek rozrządu z astry, któa jeżdział na półsyntetyku i na syntetyku i różnica jest znacząca na korzyść syntetyku - brak nagarów oraz osadów. Nasz silnik wg instrukcji ma 5W30 a olej 5W40 ma troche inne włąściwości w temperaturze roboczej tj. będzie bardziej gęsty.
...a co do denaturatu to powiedz mi po co???..jak masz wodę w układzie to kup coś takiego:
http://moto.allegro....2866401487.html
Zrobisz jak uważasz - moje sugestie są jedynie moimi odczuciami i nie musisz się do nich stosować
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   Gizmo39

Gizmo39
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Benzyna Z14XEP
  • Nadwozie:heczbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 styczeń 2013 - 18:28

Funyboy- dzisiaj byłem u mechanika nie dawno od niego wróciłem- na półsyntetyku były małe wycieki od kierowcy, mniejsze od rozrzadu ale są spóścił olej-oj przepraszam to nie był olej-woda to było coś czarnego jak byś na nim przejechał 180000, wymienił filtr zalałem go olejem dexsos2, gdzie obdzwoniłem wszystko co się da, oczywiście aby go wymienić dziś exstrema dzwoniłem do opla ale tam cena że mógłbym iść po niego do Wrocławia pieszo i tak by się opłacało nawet Fota 180zł-5L, a tu niespodzianka mały sklepik koło mojej pracy 3x3m2 powirzchni 100zł za 5L ciekawe?Posłuchałem ciebie i bardzo dobrze umówiłem się z mechanikiem że przyjadę gdy minie 300km i wtedy oceni jakie mocne są wycieki. Ale już mi wycenił bo bardzo chciałem wiedziec ile szykować 887zł z rozrządem bo słyszę metaliczny dźwiek rano później jest dobrze ale niechcę przeciagać , więc pojeżdżę trochę i raczej naprawie to . Ogólnie jest wporządku nie mogę narzekać facet zna się natym i sam mówi co można ale nie trzeba odrazu ,a co powinno być zrobione teraz.
Cena za usługę naprawde super zresztą byłem na warsztacie gdy wszystko robił i nawet mi pokazywał co gdzie i jak.
Jeszcze raz dzięki

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse